Loading...
dk

Tysk biludlejningsfirma sælger alle ikke-Tesla elbiler | Tesla Forum

Bue
Bue Oct 8 '21

Tyske softwareingeniører har i årevis kritiseret de tyske bilfirmaer for at ville bygge el-biler på samme måde, som de bygger fossilbiler - dvs. at komponenterne kommer fra mange forskellige leverandører, som hver benytter deres egne styresystemer, som ikke kan tale sammen. Man har ikke en fælles standard lige som hos Tesla. Derfor er det begrænset, hvad der kan opdateres OTA. Som eksempel bruges en Porsche Taycan, som firmaet 4 gange har måttet indlevere til softwareopdatering på værkstedet - det er simpelt hen for besværligt, når man har mange biler. Den sættes nu til salg, lige som biler fra VW, Skoda, Audi og Hyundai ikke længere vil indgå i bilflåden af samme årsag - og fordi disse biler endnu ikke har et pålideligt ladenetværk - det har kun Tesla.

Videoen er på tysk ;-)  https://www.youtube.com/watch?v=qW0euQ8imAs

Forummets indlæg er redigeret af Bue Oct 8 '21
cth
cth Oct 8 '21

Som jeg hører det er det en kombination af at ville koncentrere sig om den voksende forretning uden for biludlejningen + at det er for besværligt at udleje EL biler.

Kun Tesla gider han fordi de har ladenetværket og ikke skal på værksted.

Det virker logisk nok når man udlejer.

For det er svært at udleje elbil hvis ikke det med at lade er simpelt.

Og det er det jo ikke medmindre man har Tesla.
specielt i Tyskland med de afstande og hastigheder. Da skal det bare virke og det gør det med SUC's, skal jeg hilse og sige. 

Det er da positivt at Tesla er så god i forhold til, meeenn jeg har nu været inde for 3 gang med min under 1 år gamle bil.

Småting ja, men irreterende... 3 gang lykkedes det mig at overbevise dem om at trækaksler er defekte, så nu får jeg nye ved mit 4 besøg om 14 dage.

Trækaksler er eneste store ting ved min bil...endnu indtil de en dag begrænser min ladehastighed, fordi de synes batteri skal holde lidt længere :-))))

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 8 '21