Loading...
dk

E.ON All inclusive | Tesla Forum

KimT
KimT Oct 8 '21

Har E.on også fundet ud af at strømmen er blevet dyr.

Har lige fået en SMS med at vi nu har brugt de 80kWh der indgår i vores all-inclusive abonnement !

Nu har vi 2 abonnementer hos dem, så vi har 1500 kWh vi må bruge....og mener også at have hørt at der ingen grænse er mere - jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside. Kan dog stadig se den når jeg logger på og kikker på mit forbrug

PL
PL Oct 8 '21

Jeg har fået den samme, dog med 40 kWh. Jeg tænker der er sket en eller anden fejl i deres system, så at disse beskeder er sendt ud. Men jeg kan ikke komme igennem til kundeservice pt.

Var der ikke noget med en begrænsning på 40 kWh på der lynladere på nogle af abonnementerne?

Edit: der er en der på FDEL's gruppe på Facebook skriver at SMS'en er en fejl.

Forummets indlæg er redigeret af PL Oct 8 '21
cth
cth Oct 8 '21

ja det er dyrt at købe strøm pt... 

3.3 kr. kortvarigt vist nok i går kun for strøm.

FDM har desværre opdaget "vores" fidus og spredt den :-)

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2021-09-undgaa-prischok-du-boer-overveje-denne-finte?utm_campaign=FDM_2021_NYT_RED_IMP_40&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&fdm_source=FDM_2021_NYT_RED_IMP_40&utm_content=FDM_2021_NYT_RED_IMP_40&elqcst=272&elqcsid=25243

NOELON
NOELON Oct 8 '21

Jeg har fået samme SMS som PL, men 1/2 time efter fik jeg en ny hvor de beklager at det var en fejl:)

Ice2EV
Ice2EV Oct 8 '21

Snakkede med EON. 

Det var en fejl i systemet, og de anede ikke hvordan den SMS var røget ud af røret.

Det var altså en fejl.

Jeg tænkte dog det måske var fordi jeg forleden havde fat i dem, fordi refusionerne de sidste par måneder har virket enten fraværende eller noget lavere end forventet.

Eks august kørte vi vel 2500-3000 km, fik NUL i refusion i september. Men de 50 kr jeg ladede for udenbys hos Clever, dem havde de trukket.

Jens_N_B
Jens_N_B Oct 8 '21

@Ice2EV: Jeg har selv haft e.on og fandt næsten hver måned u-overenstemmelser imellem det jeg havde ladet hjemme og hvor meget refusion de udbetalte. Og sjovt nok altid til deres fordel. Jeg blev så træt af det, at jeg opsagde aftalen med dem.

Ice2EV
Ice2EV Oct 8 '21

@Jens_N_B Hidtil har det virket rimeligt for os. Det er muligt der er lidt fnidder over de forskellige måneder, men det er i småtingsafdelingen, hidtil!.

Vi skal flytte om 5 måneder, og der ser jeg de har et flytte gebyr på 8495. Det tror jeg så ikke kommer på tale. Så må jeg lave den der med at overtage laderen, som jeg forstår andre har kunnet. Eller invester i en ny Tesla lader og lade der gå over konens momsrefusion.

KimT
KimT Oct 9 '21

Jeg har brugt all-inclusive siden '16, og har monteret en bimåler. Har ikke oplevet uoverensstemmelser. De par gange det er sket, er det automatisk blevet rettet på efterfølgende regning.

MOS
MOS Oct 9 '21
Citat fra Ice2EV

Eller invester i en ny Tesla lader og lade der gå over konens momsrefusion.

Har en Tesla lader egentlig indbygget elmåler? Hvis ikke, så er der nok et problem. Jeg har i hvert fald fået at vide fra SKAT, at en betingelse for at få refusion af elafgiften er, at der sidder en elmåler indbygget i selve laderen. Jeg spurgte specifikt, om det ikke er nok, at der sidder en bimåler i eltavlen eller evt. en elmåler lige ved siden af laderen med direkte forbindelse. Men nej, det er åbenbart ikke nok, fik jeg at vide.

Jeg ved ikke, hvordan de, der har en ladeboks uden indbygget elmåler, så kan få refusion. Måske er der nogen, der ved mere?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 9 '21
Ice2EV
Ice2EV Oct 9 '21

@MOS Interessant pointe. Findes der reelt laders på markedet med elmåler indbygget?

P85DK
P85DK Oct 9 '21

@MOS - det er forkert. Men der må ikke være andet end ladeboksen efter elmåleren. Desuden kræver en ikke korrekt opstilling at der bliver lavet en kontrol, hvilket jeg endnu ikke har hørt nogen være ude for.

MOS
MOS Oct 9 '21
Citat fra P85DK

@MOS - det er forkert. Men der må ikke være andet end ladeboksen efter elmåleren.

Jeg havde også lidt på fornemmelsen, at det vist ikke helt kunne passe. Så jeg er tilbøjelig til at tro, at du har ret. Men er der noget officielt, du kan henvise til på skrift? Jeg er meget interesseret, da vi i vores boligforening skal i gang med at lave et setup med flere ladebokse og naturligvis gerne noget afgiftsrefusion.

Ice2EV
Ice2EV Oct 10 '21

Thansen har en lader med måler indbygget. Den er endda på tilbud til 3695 med 3 faser.

https:///...6539181/pn-234030208

Men tror nu, hvis jeg var en boligforening, at jeg ville vælge en udbyder der administrerede det hele selv. EON/Clever/Sperto/FDM etc.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 10 '21
P85DK
P85DK Oct 10 '21

@MOS - måske det har er noget I kan bruge https://skat.dk/skat.aspx?oid=2302086

Ellers er der mange andre afgørelser som måske lige matcher jeres ellers kan I jo selv spørge dem.

MOS
MOS Oct 10 '21

@P85DK

I det eksempel, du henviser til, er der netop nævnt, at bimåler er indbygget i ladeboksen. Jeg tænkte på, om der findes noget om, hvor det bekræftes, at man kan få afgiftsrefusion med et setup, hvor man har en ladeboks uden indbygget elmåler, men hvor en bimåler sidder f.eks. i eltavlen.

P85DK
P85DK Oct 10 '21

:-) har ikke nærlæst den

Hvad med den her: El-ladestanderne forsynes med strøm fra solcellerne. Hvis solcellerne ikke producerer nok strøm, vil el-ladestanderne kunne forsynes med strøm fra det kollektive elnet via B Gymnasiums hovedtavle, der får monteret en bi-måler, der måler den strøm, der leveres fra det kollektive elnet til el-bilsopladerne. Solcelleproduktionen måles via inverter og bliver tilgængelig på solarweb portal.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2338690

Johannelund
Johannelund Oct 10 '21
@p85dk<br />
Har du solceller kan du ikke få elafgiftrefusion<br />
Det tager alså under et minut at Google sig frem til<br />
Det eneste selskab du han få noget af elafgifterne retur er CLEVER, de betaler det af egen lomme<br />
Og sådan har det været siden 2015
Har man solceller er det kun CLEVER der kan være intersandt.
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Oct 10 '21
cth
cth Oct 10 '21

Det er sådan med refusionen, at der har været tvivl om momsen kunne tilbagebetales.

Det er der vist styr på nu og man kan få momsen retur..  ifølge ZAPP.

Så er der måleren.

Det har hele tiden heddet, at den godt må sidde i tavlen på en ubrudt forbindelse til laderen.

Men der er opstået noget fnidder om den tolkning.

Jeg har fra ZAPP at de afventer svar på skat om den skal sidde i lader eller må sidde i tavlen.

Johannelund: Fik du sendt til forkert tråd eller hvad mener du?

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 11 '21
P85DK
P85DK Oct 10 '21

@Johannelund - jeg har heller aldrig sagt andet. MOS har et spørgsmål om bimåler krav og placering heraf, til det gav jeg nogle links til nogle afgørelser som måske havde noget om bimåler placeringen.

Hvis du kan hjælpe med svar på hvor bimåleren skal være placeret, så er jeg sikker på at MOS vil sætte pris på det. Er det et krav at bimåleren er inde i ladeboksen, eller er det ok at den er placeret uden for boksen. Om det sker i forbindelse med solceller, biogas eller dit eget kulfyr er egentlig ligegyldigt, da det kun er bimåler placeringen vi taler om.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 10 '21