Loading...
dk

Larm ved Preheat / kold start | Tesla Forum

Rasmusdc
Rasmusdc Oct 12 '21

Jeg skal have mobil service på besøg pga. jeg skal have nyt kamera i sidestolpen (og har lige været nede og få ordnet bagklap (igen) + lidt lakering + ny ladeport

Så vil egentligt gerne undgå at skulle ned flere gange, da jeg har været nede 6-7 gange i år.

har en 2021 Model 3 LR, jeg vil bare spørge, hvor meget larmer jeres bil ved Preheat + koldstart.

Synes ikke min havde så meget larm tilbage i Marts da jeg fik den, har en Tone, som om jeg har en skæv blæser + vibration i rattet, de første 5 minutter ved koldstart, kan også høre den i huset, hvis jeg sætter preheat til..

Det er da ok at blæsere larmer, men ligefrem vibrationer i rattet, har jeg noget jeg skal have justeret, balanceret eller har jeres biler også det.

Mange ting hvor svaret fra Tesla er "det er bare sådan en Tesla er" men hvis det ikke er "tesla normalt" så vil jeg da gerne have den blæser fikset.. selve det interne luft system er egnetligt ok.

MOS
MOS Oct 12 '21

Dyb brummen (tonalt) kombineret med vibrationer tyder på en ubalance et eller andet sted. Bredspektret støj (høres som en susen) er normalt for en blæser - man kan så diskutere, hvor højt den bør larme.