Loading...
dk

Afgift ved import | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Oct 17 '21

Hej alle. 

Er der nogen der har ide om ca. afgift på en S 100D registreret første gang 1 mdr 2018 der har gået 48000 km fra tyskland.  Vh. 

Ice2EV
Ice2EV Oct 17 '21

Afgiften på en sprit ny er 154.000. Så mon ikke det ligger ca 40-50% lavere. Gætter 80-90.000.

Den er næsten så billig, man skulle tro det var for godt til at at være sandt.

webercarbmann
webercarbmann Oct 17 '21

@Ice2EV OK tak.  Jeg har kigget lidt i Tyskland.  Det er muligt at finde dem til lige omkring de 50.000 EUR.  Det er så komfortabelt under 500K DKR på danske plader. Det er ikke helt tosset. 

Ice2EV
Ice2EV Oct 18 '21

UPS. Der er 2x 2017 100d'ere, der har fået afgift pålagt i juni og august iår.

De er vurderet til 450'ish kkr og afgift belagt med 103 og 111kkr.

Så var forholds gættet lige i den lave ende.

Ved ikke om linket viser det samme på din skærm som på min.

https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne/dk/skat/dmr/front/portlets/registreringsafgift/visKoeretoejVurdering/reloadVisKoeretoejVurderinger.do

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 18 '21
webercarbmann
webercarbmann Oct 19 '21

@Ice2EV  Tak for link. Det virker ad omveje.  

Der er et par S100D der er betalt afgift af på det sidste der landede lige under 100K. 

Jeg må indrømme at jeg i en periode ikke fulgte specielt godt med i alle de ændringer der kom til TMS. Det var ikke aktuelt at følge med i, da vi ikke kiggede efter bil. 

Er der et "sweet spot" hvis man skulle gøre alvor af import af en 75D/100D.  Jeg tænker på HW 2.5/3.0 og om der er betalt for adgang til "FSD"    Hvad med gratis Supercharging - hvornår var det at de stoppede med gratis supercharging der følger bilen og ikke første køber?  Er der mon andre ting der er vigtige at holde øje med? 

Ice2EV
Ice2EV Oct 19 '21

Umiddelbart vil jeg sige det var i 2016 free supercharging forsvandt. MEN der var vist en begrænset periode i 2017 eller 2018, hvor der var revival på den konto, men som skrevet vist meget kort 3-6 måneder.

Umiddelbart ville jeg kigge efter noget med MCU2, så man er fri for den hurdle. 

HW 3.0 i model S er vel noget der først dukkede op sidst i 2019 eller 2020(mener jeg).

FSD er i Europa overvurderet og ikke aktuelt pt, kan du få det med gratis eller næsten gratis, så tag det med. EAP derimod kunne være rart, men ikke en absolut nødvendighed.

Kan du hente 12 model S i 100D versionen til under 500k efter afgift, så behøver du ikke lave andet i år...... Afhængig selvfølgelig af dit luksus gen. 100D kom vel først midt/sidst i 2017.

Værditabet er monster lavt på 100D, men det har vel lidt at gøre med Tesla satte dem en del op til 903k. Mener der var enkelte der røg ud af synagogen(Tesla salg) for omkring 700k, kort før prisen blev sat op. Faktisk var der vist noget med den var sat op, og så kørte de pludselig "brandudsalg" for et års tid siden.

Hvis Tesla's leveringstider holder, Pt skriver der udgangen 2022 for en model S, så kan du ikke have for mange af de 100D'ere på lager.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 19 '21
cth
cth Oct 19 '21

der var vist rigtig nok en kort overgang i 2016/17 hvor der var gratis SUC med.

Men var det ikke kun til første ejer, modsat de "gamle" som følger bilens levetid?

ja bare klø på..

der har som tidligere nævnt været nogle S'ere til salg i DK des idste måneder.

Endda ikke 652 WLTP men blot 624km

De var til salg kort tid og ikke nogen prisnedsættelser mens de var på.

salgspriser kendes ikke, men de blev sat til salg til stort set nypris eller over.

Altså omkring de 700.000kr.

Hvis man oven i købet ikke kan få den nye S før sidst 2022 og skal betale 200.000 mere for ikke sindssygt meget mere bil (som jeg kan læse mig til), ja så er en brugt S et godt køb.

lige nu er der vist kun denne

https:///...range-awd-5d/5243922

prisen er så dog helt gal..trods alt -)

Dem der er til salg i tyskland er da vist 75 modeller hvis de skal ramme 50.000 euro.

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 19 '21
TBElvogn
TBElvogn Oct 19 '21

Ved det er lidt uden for emnet meeen går det ik;-)   Hvornår kom der dobbeltglas i sideruderne i model S (hvis det er kommet…Ved der er det i model 3 og Y) Ligger der en oversigt over forbedringer fra min gl 85 årg 14 og til årg 20 ca? Tak 

fmm1000
fmm1000 Oct 20 '21
Tror ikke der findes S i EU med dobbeltglas. Tror det er på de nye modeller, som endnu ikke er i EU.. Om forbedringer. Se punkt 6 på linket. https://docs.google.com/...pPLW80o11Lzv8FpLrc8w