Loading...
dk

Waypoints! | Tesla Forum

jramskov
jramskov Nov 29 '21

@HJJ: Egoismen? Jeg synes det er ret fair at fundere over behovet for en feature, ikke mindst hvis det er en man ikke selv savner.

@PeterE: Nu overreagerer du vist også lidt på responsen til din kommentar ;-)

cth
cth Nov 29 '21

Det er nok bare forskelligt hvad man synes der mangler.

Men jeg har modtaget utallige opdateringer siden jeg købte bilen for 1 år siden.

De fleste har bare forringet noget eksisterende eller jeg føler ikke jeg har fået noget brugbart.

Som f.eks. når div. spil opdateres eller der kommer nye.

(7,9,13 måske var der en der kom med noget positivt...kan bare ikke huske det).

Nu kom der endelig en jeg kunne bruge til noget og som jeg har savnet meget.

HJJ
HJJ Nov 29 '21
Har lige læst mit indslag ?
Det giver ingen mening!
Man skal holde sig fra debatter hvis man ikke er ædru!
Undskyld til alle!
PeterE
PeterE Nov 29 '21
Citat fra jramskov

@HJJ: Egoismen? Jeg synes det er ret fair at fundere over behovet for en feature, ikke mindst hvis det er en man ikke selv savner.

@PeterE: Nu overreagerer du vist også lidt på responsen til din kommentar ;-)

Jada, og jeg er ikke - ret - fintfølende normalt. Gider bare ikke at debattere hvis debat betyder at der kun er plads til de allerede enige :))) 

Og kom så med de waypoints. Så må jeg jo prøve dem af…
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 29 '21
jramskov
jramskov Nov 30 '21

Har lige fået opdateringen og dermed waypoints - det kunne godt være bedre vil jeg sige.

- Når man tilføjer et waypoint bliver det tilføjet som den første destination. Dvs. man sætter slutdestinationen og arbejder sig bagud derfra.

- Det er ikke muligt at flytte rundt på destinationerne - hvis du har lavet rækkefølgen forkert må du starte forfra.

Jeg prøvede hurtigt at lave en tur fra hjemmet (bor i Aarhus) til nogle venner i Greve og tilbage hjem. Det kan man fint sålænge man husker ovenstående og som det første vælger hjem i navigationen. Virker dog til den var lidt forvirret for den forslog at lade ved Hedensted SuC på vejen derover hvor den forventede bilen havde 62% SOC ved ankomst og derefter ankomme til vennerne i Greve med 20%. Jeg tænker en opladning ved f.eks. Slagelse vil give noget mere mening.

jth
jth Nov 30 '21
Mon ikke dette er Tesla Waypoints v0.1 MVP, og Tesla løbende forbedrer funktionen og tilføjer eksempelvis mulighed for at flytte rundt på via-punkterne.
cth
cth Nov 30 '21
Citat fra jth Mon ikke dette er Tesla Waypoints v0.1 MVP, og Tesla løbende forbedrer funktionen og tilføjer eksempelvis mulighed for at flytte rundt på via-punkterne.
--------------

Lige netop. Det skal nok blive bedre.
jramskov
jramskov Nov 30 '21

@jth: Det håber jeg bestemt.

moneymaker
moneymaker Dec 2 '21

En anden underlig ting med viapunkter, hvis man vælger et viapunkt der er kortere på hele ruten, ja så regner bilen meget forkert i km meget længere ind den oprindelige rute

jramskov
jramskov Dec 5 '21

Prøvede at bruge waypoints i går på en tur fra Risskov - Ringkøbing - Risskov. Baseret på den test er det indtil videre forholdsvist ubrugeligt. Den begyndte helt fra start preheating af batteriet fordi den ville have os ind og lade på Ikas SuC hvor vi ville ankomme med 62%.

MOS
MOS Dec 5 '21

@jramskov

Kan du ikke bare vælge "fravælg opladning" eller hvad det nu hedder, så den navigerer direkte uden at skulle lade op undervejs?

jramskov
jramskov Dec 5 '21

@MOS: Det kunne jeg sikkert, men hvorfor pokker ville den overhovedet lade op ved 62%, den vidste jo vi skulle samme vej retur og det vil da give langt mere mening at lade 5 minutter på hjemvejen.

MOS
MOS Dec 5 '21

@jramskov

100% enig. Mit bedste gæt er, at der er tale om en fejl i implementeringen. Lad os håbe, det bliver bedre med en kommende opdatering.

Sider: « 1 2