Loading...
dk

SuC I storcentre, først i Kolding Storcenter? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 23 '21

Det er fordi deres billige produkt ikke vasker midten foran og bagpå. Børsten kører ikke nok til højre/venstre. Derfor er nummerpladen i begge ender måget på midten. 

Ofre man en af de 2 dyreste, så er resultatet som regel OK. 

cth
cth Nov 24 '21

det har du sikkert ret i...

tager man et trin op betaler man det samme som min lokale F24 og den vasker fint.

Så derfor er jeg også begyndt at bruge den igen.

Så støtter jeg også lokalt :-)

Arpe
Arpe Nov 24 '21

Så er Ionity endelig kommet med deres 2025 plan:

IONITY 2025 target:

• more than 1,000 stations
  • about 7,000 individual chargers
  • new stations with 6-12 chargers 

Så cirka det netværk Tesla allerede har i dag vil Ionity have i 2025. Tesla er vist ikke ved at blive overhalet indenom alligevel ;-) 

- Info: Tesla har 708 lokationer med 8426 ladestandere i EU. 

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Nov 24 '21
cth
cth Nov 25 '21

Ionity's plan skal også lige holde... det er svært at få fat i det udsyr de vil have op.

CirkleK, lidl med flere har masser af problemer med at få håndværkere, udstyr og strøm nok.

PeterE
PeterE Nov 25 '21
Pudsig tilgang at se dette som en konkurrence, vi er jo altså alle ‘vindere’ hver gang en ny ladestander kommer op. Men ok, det er så meget som jeg ikke forstår :)
Arpe
Arpe Nov 26 '21

Helt enig, ser også ud til at vi som minimum på denne side af 2030 vil være i underskud af ladestandere til elbiler. Så der er plads til alle aktører så langt øjet rækker. Jeg holder også øje med flere af ladenetværkene da de kommer os alle til gavn. 

Når nu Ionity ikke har større planer så håber jeg virkelig at nogle andre tager kampen op eller at Tesla åbner mere for deres netværk ellers bliver de godt nok svært at have en ikke-Tesla med på tur. EU er på vej mod +2 millioner nye elbiler i år så der er brug for markant flere ladestandere end dem vi har fået lovet frem mod 2030.  

cth
cth Nov 26 '21

Det tror jeg ikke vi er uenige i.

Er jo også nævnt tidligere at det er godt for alle.

Ved ikke lige hvorfor Peter ser det som en konkurrence

jramskov
jramskov Nov 26 '21

Ser det heller ikke som en konkurrence - jo flere ladere, jo bedre. Vi skal have et finmasket netværk af lynladere hurtigst muligt, samt fornuftige regler for destinationsladning så alle har mulighed for at lade tæt ved deres bolig.

Sider: « 1 2 3 4