Loading...
dk

bagrude "defroster" virker ikke? | Tesla Forum

Rasmusdc
Rasmusdc Nov 17 '21

Skal bare være sikker, skal ned og have skiftet baglygter, og sidestolpe (kamera+glas) på 2021´er LR..

bilen stod første gang ude, og kørte en tur i den med godt duggede bagrude, kørte med varmen slået til (den højre knap til bagruden) på hele turen (20 min, tror den slog auto fra efter 15 min) men bagruden var stadig fuldt dugget og ingen tegn på at trådene er varme, IR kamera viste også pænt der ikke var nogen aktivitet.

Er der noget i Model 3´eren der gør at det er "normal"opførsel, eller skal jeg lige nævne det? kan se en del i USA har problemer, men det er tit med "ødelagt glas" og min har slet ikke problemer på den måde. glasset ser fint ud.

Det her er efter 2 forsøg på 2 køreture.

Forummets indlæg er redigeret af Rasmusdc Nov 17 '21
Danbra56
Danbra56 Nov 17 '21

Jeg har lige fået skiftet min bagrude, der var en udefra ikke synlig revne over en varmetråd. Bilen skal i så fald overnatte på værkstedet. 

Trannel
Trannel Nov 20 '21
Forsøg med disse 3 ting:
1. Så vidt jeg ved er sidespejlenes afrimning koblet sammen med bagruden, så hvis de heller ikke virker, kunne det tyde på en softwarefejl. I så fald boot på rulleknapperne.
2. Mål om derkommer strøm frem til varmetrådene.
3. Afmonter ledningerne til varmetrådene og mål modstanden i varmetrådene.
McFly74
McFly74 Nov 20 '21

Min 2021 LR havde samme problem. Det viste sig at det var en løs forbindelse imellem varmetråde og stikket. Det krævede en udskiftning af baggruden under garanti.

Jeg vil anbefale dig at få det tilføjet din næste service sag, så Tesla kan fejlsøge problemet og finde årsagen.

Forummets indlæg er redigeret af McFly74 Nov 20 '21
HrMogensen
HrMogensen Nov 22 '21

Jeg har også fået udskiftet bagrude og det krævede IKKE en overnatning på værksted, men det kan jo være det gjorde en forskel at det var sommer udenfor.

Jeg havde ikke problemer med varmetrådene men jeg opdagede en lille regne nederst i ruden. Den var i det inderste glaslag. TESLA udskiftede selvfølgelig under garanti - der er rigtig mange der har fået udskiftet bagruden (hvis det kan berolige dig) :)  

webercarbmann

Skriver lige om mit problem i denne gamle tråd.  Min bagrude i min 2019 TM3 er revnet efter ca 2,5 år.  Varmen i bagrunder virker heller ikke, hvilket ikke er mærkeligt. Overvejer lidt om varmen virkede før ruden revnede. Nå, men jeg har booket tid til udskiftning og nu vil Tesla have mig til at acceptere en egenbetaling på 706,25 for "general diagnosis"  Hvad er nu det?  Bilen er under garanti.  Vh Peter

PeterE
PeterE Jan 4
Er det ikke standard på alle garantisagerne, du skal på forhånd acceptere at du betaler hvis det er din egen skyld - eller starter de hverken fejlsøgning eller udskiftning. Vel helt fair.
Ice2EV
Ice2EV Jan 4

Bare undeligt nogen sager ser ud til koste 1300 for fejlsøgning og så kommer Webercabmann med en på 706 kr.

Der kan selvfølglig være forskel på forventet tidsforbrug på fejlsøgning på en bagrude og et batteri.

ankjaers
ankjaers Jan 4

Det er standard man skal acceptere prisen for undersøgelse, dele og arbejdstid forud en garantisag hos Tesla. Argumentet jeg hørte fra Tesla var at hvis man selv var skyld skaden. Skal man selv betale. De vil naturligvis kontakte før evt udbedring af skaden hvis de ikke bedømmer det hører under garantien.  

webercarbmann

Tak for info.  jeg har heldigvis ikke meget erfaring med garantisager hos tesla. :)