Loading...
dk

Nyt 90Kwh 350V batteri | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Nov 21 '21

Hej alle.  Jeg har skrevet i en tråd om en ven der har en TMS S85 fra 2014. (Kan ikke finde den rigtige tråd nu)  For nogle måneder siden dødede batteriet og Tesla havde bilen stående i over en måned. Beskeden var, at det ville blive monteret et brugt remmanufactured batteri fra Holland. 

Her i weekenden er jeg sammen med vedkommende og kaster lige blik på batteri typen  Min ven har vundet i batterilotteriet, da det viser sig at de har monteret et helt nyt 90Kwh 350V batteri i bilen.  Det hedder 1014116-00-B Hvor heldig kan man være! Det må være bygget at 14 moduler fra 100Kwh batteriet der har 16 af disse moduler. . Han synes nok at den var begyndt at lade hurtigere....  Jeg gad fandme godt at få en sådan en pack i min 70D.....

TSLA
TSLA Nov 21 '21

Det lyder også til at være en fremtidige løsning på den gamle S'er. Læste om en på TMC der havde fået ombyttet sit batteri til den nye 350 Volt (kan ikke lige nu finde linket), men det kostede i omegnen af $22.000. Så måske et reelt alternativ til at skifte bil når garantien udløber:)

KimT
KimT Nov 21 '21

Vil det sige har har fået sat sin ladehastighed op igen ?

webercarbmann
webercarbmann Nov 21 '21
Quote from KimT

Vil det sige har har fået sat sin ladehastighed op igen ?

Ja.  Det er batteriet der bestemmer, så et nyt batteri løser problemet med langsom ladning. 

cth
cth Nov 22 '21

Formoder det så var på garantien?

webercarbmann
webercarbmann Nov 22 '21

Ja på garantien.  Er ikke sikker på at jeg ville ofre hvad der svarer til 20K USD (130K DKR) på en 2015 eller ældre, TMS når jeg ser på hvad man kan købe fx. en nyere S75D for i Tyskland. 

cth
cth Nov 22 '21

nej det kan jeg godt forstå... men så er det jo skrot :-)

webercarbmann
webercarbmann Nov 22 '21
Quote from cth

nej det kan jeg godt forstå... men så er det jo skrot :-)

Hvis det gamle batteri stadig fungerer, er en ældre TMS en fin pendlerbil. Har er SUC hastigheden normal ikke vigtig.  Går batteriet i stykker uden for garanti er man selvfølgelig nødt til at finde en løsning.  Det kunne være et nyt batteri fra Tesla, et renoveret batteri fra en Tesla eller en tredje part, eller det kunne være at sælge bilen i defekt tilstand. Den vil så blive repareret eller hugget op til dele.  Jeg tror og håber at prisen for at nyt batteri fra Tesla kommer ned i løbet af de næste par år.  

cth
cth Nov 22 '21

Enig... kunne sagtens forestille mig en gammel S som bil 2.

det er faktisk den eneste tesla model jeg bryder mig om rent visuelt :-)

Men hvis batteri er defekt så får man vel ikke meget for resten og så ved jeg ikke om 130.000 kan betale sig. Kommer nok an på km bilen har kørt.