Jeg kan se at der er en ny aftale for 2022 på www.elforbundet.dk Skal man aktivt tilmelde sig hvert år eller får man automatisk det nye tilbud tilsendt som man så kan acceptere?
Jeg kan se at der er en ny aftale for 2022 på www.elforbundet.dk Skal man aktivt tilmelde sig hvert år eller får man automatisk det nye tilbud tilsendt som man så kan acceptere?
Har for få uger siden skiftet til Elforbundet og er rimelig sikker på den aftale, der blev tiltrådt, var med udløb 1/4-2022.
Du skal aktiv tilmelde dig hvert år ellers overgår du til Vindstøds normale “ågerpriser”
"Ågerpriser" Gisp - tak for råd :). Tilmelder mig med det samme. Hvad bliver prisen mon næste år?
Med de elpriser vi har fået i perioder med stille vejr er det nok slut med de gode tilbud på el til fast pris. Det er ingen tvivl om at det har kostet Vindstød mange penge at levere til 18,5 ører/Kwh i 2021.
Når man ender på variabel elpris bliver det ekstra vigtigt at oplade om natten / i weekenden og i når det blæser. Der kan ret let være en faktor 20 forskel på den rå elpris (fx 10 ører/Kwh om natten i blæsevejr vs. 200 ører/kwh om dagen i rimeligt stille vejr som fx. i dag) Disse priser er selvfølgelig uden transport, afgift og moms men det forstærker kun pointen. Jeg prøver allerede nu at optimere tidspunktet og med lidt simpel planlægning er det muligt at styre udenom det dyreste tidspunkter. Fordel med to elbiler her...
https:///...d=DK2&view=table
Nogen gange tænker man, hvis nu politikerne holdt op med at blande sig i alt, så var det måske i sidste ende billigere.
Det har aldrig været dyrere en nu, hvor eks elpris, transport, PSO afgift, moms etc er slittet op.
Det samme med vand, renovation, fjernvarme etc der skal næsten mere end en almindelig universitetsuddannelse til for at gennemskue de forskellige forbrugsafgifter. Man kan ligefrem få tanken at det hele drejer sig om at vildlede forbrugeren mest muligt.
De sidste 2 år har jeg været med på Elforbundets aftaler, altså ved Vindstød. 15 øre pr kWh og 0 abn. Meget fair. Den nye aftale gælder så vidt jeg husker 12 måneder i stedet for de normale 6. Så altså fra 1 januar og 1 år frem.
Men ja, husk at få meldt til nye aftaler, så man ikke pludseligt ryger på en dyrere pris. Man kan bare sende en mail til Vindstød, at man gerne vil med på Elforbundets nye aftale, så klarer de det :-)
Hvor kan man i grunden se den nye aftale. Har ikke fået mail fra dem, og kan ikke se noget på deres hjemmeside.
De gange jeg har gjort det, har jeg skrevet min mail derinde og så er der kommet noget fra dem dagen efter. Tror ikke der er andre muligheder for at se det. Ellers skulle det være bare at kontakt Vindstød direkte og spørge om man kan komme med på aftalen.