Loading...
dk

Ingen sentry mode live stream i DK? :-( | Tesla Forum

kzil
kzil Nov 30 '21

Nu med 2021.40.6 — men jeg kan ikke finde sentry mode live stream nogen steder. Kan det være, at Tesla ikke har rullet den ud i EU eller DK pga. båndbredde-issues?

cth
cth Nov 30 '21

Står der noget om at det skulle være med i den opdatering?

cth
cth Nov 30 '21

Premium connetivity måske men vel ikke FSD?

 

Jeg har opdateringen og jeg har PC og har ikke noget live sentry mode.

Kan heller ikke se i opdateringen at det skulle være med.

Seppe
Seppe Nov 30 '21

Så vidt jeg kan læse er det kun frigivet i USA. Dog ingen officielle udmeldinger fra Tesla.

cth
cth Nov 30 '21

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-owner-bypasses-country-restrictions-in-source-code-and-turns-on-live-sentry-in-romania/

 

Men mon ikke det kommer.

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 30 '21
kzil
kzil Nov 30 '21

Jeg har Premium Connectivity. Live sentry er med i alle de amerikanske Youtube-episoder om 2021.40.6, men lader ikke til at være en del af den, der er rullet ud herhjemme.

kzil
kzil Nov 30 '21
Citat fra Seppe

Så vidt jeg kan læse er det kun frigivet i USA. Dog ingen officielle udmeldinger fra Tesla.

Tak

kzil
kzil Nov 30 '21
Citat fra kzil

Jeg har Premium Connectivity. Live sentry er med i alle de amerikanske Youtube-episoder om 2021.40.6, men lader ikke til at være en del af den, der er rullet ud herhjemme.

Citat fra cth

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-owner-bypasses-country-restrictions-in-source-code-and-turns-on-live-sentry-in-romania/

 

Men mon ikke det kommer.

Vi håber - kunne være fedt :) Tak.

kzil
kzil Nov 30 '21
Citat fra cth

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-owner-bypasses-country-restrictions-in-source-code-and-turns-on-live-sentry-in-romania/

 

Men mon ikke det kommer.

Det ser nu mest ud som om, han bare har monteret et dash cam og spoofer Elon.

Vildgut
Vildgut Nov 30 '21
Mon ikke en EU lovgivning forbyder det indtil de tyske mærker kan være mere med. Det forestiller jeg mig... Ligesom med fsd. 
MOS
MOS Dec 1 '21

Fra artiklen:

"According to the programmer, regular Sentry Mode activates and records when someone is close to your car. This small area around your car can be considered private property, and is therefore allowed to record.

That is not the case with Live Sentry, as you can watch the livestream at any time, from any distance, something which is not allowed in many countries."

Mon ikke dette forbud mod overvågning af offentligt område er forklaringen på, at Live Sentry ikke er aktiveret her i Europa? Så længe loven forbyder overvågning af offentligt område, så skal man nok ikke regne med, at Live Sentry bliver aktiveret her hjemme.

Vildgut
Vildgut Dec 1 '21
Citat fra MOS

Fra artiklen:

"According to the programmer, regular Sentry Mode activates and records when someone is close to your car. This small area around your car can be considered private property, and is therefore allowed to record.

That is not the case with Live Sentry, as you can watch the livestream at any time, from any distance, something which is not allowed in many countries."

Mon ikke dette forbud mod overvågning af offentligt område er forklaringen på, at Live Sentry ikke er aktiveret her i Europa? Så længe loven forbyder overvågning af offentligt område, så skal man nok ikke regne med, at Live Sentry bliver aktiveret her hjemme.

Lige præcis. 
cth
cth Dec 1 '21

Jo men ...tvivler nu på at den lovgivning er lavet for at holde hånden under nogle europæiske bilfabrikker.

Det er vel en generel lov for det offentlige rum og den tager næppe hensyn til nogle bilfabrikkers ønsker om noget andet.

Jeg forstår så ikke at rummet omkring bilen er offentligt rum, sålænge der bare ikke filmes bredt.

Allerede nu er det jo muligt at optage, bare manuelt.

Vildgut
Vildgut Dec 6 '21
Jo de gør alt de kan for at forsvare legacy producenterne. Både i USA, men så sandelig også her i EU. Tror også jævnligt de forsøger at få yderligere begrænsninger på teslas "autopilot". Fsd får de jo ingen konkurrence fra, så der fik de da lidt igen for vennetjenesterne. 
cth
cth Dec 6 '21

Desværre..det tror jeg simpelthen ikke på.

Så fantastisk er Teslas FSD light jo heller ikke...den som vi har nu.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 6 '21
Nikola
Nikola Dec 6 '21

Tror heller ikke på den store konspiration.
Men det er vel ikke helt usandsynligt at der, måske ubevidst, er lidt beskæftigelse/konkurrence-situation etc. i baghovedet på en tysk/fransk mfl. politiker/embedsmand og en større flok lobbyister, der flittigt hjælper med at finde/fremhæve evt. problemområder 

Vildgut
Vildgut Dec 7 '21
Snakker heller ikke om nogen stor konspiration. Det er kor et åbenlys at regeringerne holder hånden under de virksomheder som sikrer dem et par stemmer.

At et par gode gaver måske hjælper lidt derudover ved jeg ikke. Men forestiller mig at det ikke er usandsynligt. 


Og ja fsd er IKKE så fantastisk. Men hvorfor må det ikke rulles ud i EU så vi kan hjælpe det med at BLIVE fantastisk? :) 
Cubic
Cubic Dec 7 '21
Citat fra MOS

Fra artiklen:

"According to the programmer, regular Sentry Mode activates and records when someone is close to your car. This small area around your car can be considered private property, and is therefore allowed to record.

That is not the case with Live Sentry, as you can watch the livestream at any time, from any distance, something which is not allowed in many countries."

Mon ikke dette forbud mod overvågning af offentligt område er forklaringen på, at Live Sentry ikke er aktiveret her i Europa? Så længe loven forbyder overvågning af offentligt område, så skal man nok ikke regne med, at Live Sentry bliver aktiveret her hjemme.

Lugter det ikke lidt af Kina og Nord Korea ;) 

 

Ej det er heller ikke rart at blive overvåget altid. Prøv at tænk jer hvis man nu altid var overvåget, med feks. sin mobil telefon så "næsten alle" kunne følge hvor man er, eller hvis politiet havde kameraer oppe på gadehjørner og vejkryds, det ville ikke være rart.

 

Men fakta er at alle telefoner kan og bliver sporet, og politiet har kameraer overalt, og det er både video og nummerplader scanner.

 

Så i mit univers er det noget pjat, og for meget Kina/Nordkorea holdning, enten må man eller så må man ikke.

Cubic
Cubic Dec 7 '21
Citat fra Vildgut Jo de gør alt de kan for at forsvare legacy producenterne. Både i USA, men så sandelig også her i EU. Tror også jævnligt de forsøger at få yderligere begrænsninger på teslas "autopilot". Fsd får de jo ingen konkurrence fra, så der fik de da lidt igen for vennetjenesterne. 

På et eller andet plan har du ret, der foregår rigtig rigtig meget lobby aktivitet (Nogen kalder det politik), og jo der er rigtig mange "lokums" aftaler fabrikanterne og politikkerne imellem.

Man kan lige pt se hvad der foregår i bilindustrien i Usa vedr Tesla og Joe Biden. og hvor blev den elbil af som GM lavede i slutning af 90`erne Ev1 hed den vist.

 

Jo der er mere mellem linjerne end vi lige er oplyst om

PeterE
PeterE Dec 7 '21

Jeg har set at Coop har disse på lager, så sig til hvis jeg skal arrangere et fællesindkøb :)

Når kun en sølvpapirshat kan beskytte dig

Sider: 1 2 »