Nu med 2021.40.6 — men jeg kan ikke finde sentry mode live stream nogen steder. Kan det være, at Tesla ikke har rullet den ud i EU eller DK pga. båndbredde-issues?
Nu med 2021.40.6 — men jeg kan ikke finde sentry mode live stream nogen steder. Kan det være, at Tesla ikke har rullet den ud i EU eller DK pga. båndbredde-issues?
Premium connetivity måske men vel ikke FSD?
Jeg har opdateringen og jeg har PC og har ikke noget live sentry mode.
Kan heller ikke se i opdateringen at det skulle være med.
Så vidt jeg kan læse er det kun frigivet i USA. Dog ingen officielle udmeldinger fra Tesla.
https://driveteslacanada.ca/news/tesla-owner-bypasses-country-restrictions-in-source-code-and-turns-on-live-sentry-in-romania/
Men mon ikke det kommer.
Jeg har Premium Connectivity. Live sentry er med i alle de amerikanske Youtube-episoder om 2021.40.6, men lader ikke til at være en del af den, der er rullet ud herhjemme.
Så vidt jeg kan læse er det kun frigivet i USA. Dog ingen officielle udmeldinger fra Tesla.
Tak
Jeg har Premium Connectivity. Live sentry er med i alle de amerikanske Youtube-episoder om 2021.40.6, men lader ikke til at være en del af den, der er rullet ud herhjemme.
https://driveteslacanada.ca/news/tesla-owner-bypasses-country-restrictions-in-source-code-and-turns-on-live-sentry-in-romania/
Men mon ikke det kommer.
Vi håber - kunne være fedt :) Tak.
https://driveteslacanada.ca/news/tesla-owner-bypasses-country-restrictions-in-source-code-and-turns-on-live-sentry-in-romania/
Men mon ikke det kommer.
Det ser nu mest ud som om, han bare har monteret et dash cam og spoofer Elon.
Fra artiklen:
"According to the programmer, regular Sentry Mode activates and records when someone is close to your car. This small area around your car can be considered private property, and is therefore allowed to record.
That is not the case with Live Sentry, as you can watch the livestream at any time, from any distance, something which is not allowed in many countries."
Mon ikke dette forbud mod overvågning af offentligt område er forklaringen på, at Live Sentry ikke er aktiveret her i Europa? Så længe loven forbyder overvågning af offentligt område, så skal man nok ikke regne med, at Live Sentry bliver aktiveret her hjemme.
Lige præcis.Fra artiklen:
"According to the programmer, regular Sentry Mode activates and records when someone is close to your car. This small area around your car can be considered private property, and is therefore allowed to record.
That is not the case with Live Sentry, as you can watch the livestream at any time, from any distance, something which is not allowed in many countries."
Mon ikke dette forbud mod overvågning af offentligt område er forklaringen på, at Live Sentry ikke er aktiveret her i Europa? Så længe loven forbyder overvågning af offentligt område, så skal man nok ikke regne med, at Live Sentry bliver aktiveret her hjemme.
Jo men ...tvivler nu på at den lovgivning er lavet for at holde hånden under nogle europæiske bilfabrikker.
Det er vel en generel lov for det offentlige rum og den tager næppe hensyn til nogle bilfabrikkers ønsker om noget andet.
Jeg forstår så ikke at rummet omkring bilen er offentligt rum, sålænge der bare ikke filmes bredt.
Allerede nu er det jo muligt at optage, bare manuelt.
Tror heller ikke på den store konspiration.
Men det er vel ikke helt usandsynligt at der, måske ubevidst, er lidt beskæftigelse/konkurrence-situation etc. i baghovedet på en tysk/fransk mfl. politiker/embedsmand og en større flok lobbyister, der flittigt hjælper med at finde/fremhæve evt. problemområder
Fra artiklen:
"According to the programmer, regular Sentry Mode activates and records when someone is close to your car. This small area around your car can be considered private property, and is therefore allowed to record.
That is not the case with Live Sentry, as you can watch the livestream at any time, from any distance, something which is not allowed in many countries."
Mon ikke dette forbud mod overvågning af offentligt område er forklaringen på, at Live Sentry ikke er aktiveret her i Europa? Så længe loven forbyder overvågning af offentligt område, så skal man nok ikke regne med, at Live Sentry bliver aktiveret her hjemme.
Lugter det ikke lidt af Kina og Nord Korea ;)
Ej det er heller ikke rart at blive overvåget altid. Prøv at tænk jer hvis man nu altid var overvåget, med feks. sin mobil telefon så "næsten alle" kunne følge hvor man er, eller hvis politiet havde kameraer oppe på gadehjørner og vejkryds, det ville ikke være rart.
Men fakta er at alle telefoner kan og bliver sporet, og politiet har kameraer overalt, og det er både video og nummerplader scanner.
Så i mit univers er det noget pjat, og for meget Kina/Nordkorea holdning, enten må man eller så må man ikke.
Jo de gør alt de kan for at forsvare legacy producenterne. Både i USA, men så sandelig også her i EU. Tror også jævnligt de forsøger at få yderligere begrænsninger på teslas "autopilot". Fsd får de jo ingen konkurrence fra, så der fik de da lidt igen for vennetjenesterne.
På et eller andet plan har du ret, der foregår rigtig rigtig meget lobby aktivitet (Nogen kalder det politik), og jo der er rigtig mange "lokums" aftaler fabrikanterne og politikkerne imellem.
Man kan lige pt se hvad der foregår i bilindustrien i Usa vedr Tesla og Joe Biden. og hvor blev den elbil af som GM lavede i slutning af 90`erne Ev1 hed den vist.
Jo der er mere mellem linjerne end vi lige er oplyst om
Jeg har set at Coop har disse på lager, så sig til hvis jeg skal arrangere et fællesindkøb :)
