Den info jeg har til styresystemer, er at Google sælger dig og din færden i dine mobile enheder, og nu også din bil, der vælger jeg NEJ TAK, i en bil til 500,000 skal sådan noget ikke finde sted.
Jeg er heller ikke vild med tanken om Google OS i min bil (eller andre steder), men ret beset bruger Tesla også Google Maps og det er ikke helt tydeligt for mig, hvad Google egentlig får ud af det, fra et datasynspunkt.
Det har du ret imht Maps, men det er Tesla der styre det, hvor imod Android systemet er helt åbent, med de kinesiske "bagdøre" som der nu engang er. Vi har set "bagdøre" i rigtig mange kinesiske produkter i gennem tiden.
Jeg har gransket lidt i Android systemet (jeg er ikke professor i Android) :-), men du/vi er produktet i forbindelse med Google, hvis du/vi besvare 5 spørgsmål fra Google, ved de hvem du er, mand/kvinde, hvor du bor, vegetar eller ej osv. osv.
Jeg havde en android arbejds telefon, og fik en android igen efter 5 år, og da jeg tændte den første gang, poppede der en masser adresser op, som var alle mine gamle kunder, og det var med en helt anden Google konto.
Så jeg har ikke nogen intension om at røre deres produkter igen, jeg har ikke lyst til at "sælge" mig selv og mit privatliv.
Men det er min holdning, og hver individ har sin egen holdning til det :-)