Loading...
dk

Hvilken lader og abonnement? | Tesla Forum

Palle22
Palle22 Dec 7 '21
Hej

Jeg får forhåbentlig min model 3LR i næste uge. Jeg skal derfor have en lader sat op. Hvad skal man købe? 

Jeg kører 30.000 om året, og skal gerne have refusion (har det ikke i forvejen), og vil gerne have en teslaknap. 

Er det en Easee-lader, jeg skal have? Og hvor skal jeg købe den? Take charge, Zapp eller andre?

På forhånd tak!

cth
cth Dec 7 '21

jeg ville kigge her hvis det var mig der skulle finde en i dag

https://zapp.dk/

refusion så sørg for at have tæller ude i laderen.

Så slipper du for evt. problemer med skat, som ikke helt vil acceptere tæller i eltavle.

Dog ikk afgjort endnu.

Palle22
Palle22 Dec 7 '21

Tak for det!

Easee-lader har indbygget måler og wifi.

Jeg køber bare laderen derigennem så, ikke?

jonsiii
jonsiii Dec 9 '21

Det lyder som en god ide. 69 kr. i måneden og så 1,10 kr/kWh i refusion. Og boksen har også indbygget RCD type B, så du kan nøjes med sikringer/minikredsbryder i tavlen. Det er faktisk ikke helt dumt.

Den kan også tilføjes til Monta, hvis det skal være.

Jeg har selv en boks fra Ratio uden automatik, med abonnement ved EVSE.dk, og jeg havde nok også valgt en Easee næste gang. Det kan være det bliver til sommerhuset.

cth
cth Dec 9 '21

ja og de har også en 22kw lader... kunne godt være man skulle smide sin tesla lader over højre skulder og skifte :-)

Nikola
Nikola Dec 9 '21

Du kan jo køre det igennem Monta, hvilket flere af leverandørerne alligevel gør. Så der betyder det ikke noget, hvor du har købt laderen.

Så jeg ville nok kigge skarpt på opstartsprispris

Ladepris.dk -Sammenlign ladeabonnementer til elbil og hybridbiler 

cth
cth Dec 9 '21

Monta / ZAPP har lidt forbehold for tæller i tavlen, da de ikke har fået svar fra skat. Så derfor få en tæller i laderen hvis du kan.

Men den koster også 2000kr. + kabel til 1800kr. mere end teslas som kun mangler tælleren.

Tesla:  Sæt nu tæller i :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 9 '21
Metguy2000
Metguy2000 Dec 9 '21

Citat fra cth.

Software opdatering. Den kender jo strøm, spænding og tid. Kunne sagtens integreres i app’en med en tæller der lige som kørte km i bilen ikke kan ændres. 

MOS
MOS Dec 10 '21
Citat fra Metguy2000

Citat fra cth.

Software opdatering. Den kender jo strøm, spænding og tid. Kunne sagtens integreres i app’en med en tæller der lige som kørte km i bilen ikke kan ændres. 

Måske. Det springende punkt er nok, om de vha. software kan lave en tæller, der er godkendt til afregning. Det kræver en særlig præcis målemetode for at opfylde betingelserne for at kunne få afgiftsrefusion.

Palle22
Palle22 Dec 11 '21
Tak for jeres svar. Har bestilt Easee lader fra Zapp.

Kan jeg komme til at lade med 22KW? Eller er det usandsynligt, at jeg kan det på en almindelig parcelhus installation?

Jeg mangler stadig et ladekabel, gør jeg ikke? Jeg kan vel ikke bare bruge det, der følger med bilen? Det skal være med Tesla-knap. Kan det passe, at den slags koster 2800? Jeg har kun brug for max 5 meter.
Forummets indlæg er redigeret af Palle22 Dec 11 '21
cth
cth Dec 11 '21

Tror du kan se prisen på et 5 meter kabel samme sted.

Jeg har selv 22KW d.v.s. 32 A.

Det kan måske også lade sig gøre hos dig.

Kræver dog lidt viden om din installation.

Men din bil kan "kun" lade med 11kw så du kan nøjes med standard 16 A.

Model S og X kan lade med 16,5 til 22 kw alt efter bil type og årgang.

Palle22
Palle22 Dec 11 '21
Ok, tak.

Ja, det er åbenbart det, et kabel koster.