Loading...
dk

Premium connectivity or not | Tesla Forum

cth
cth Dec 12 '21

Min er udløbet.

Skal man købe?

Ser ud til at man ikke kan bruge spotify uden wifi og wifi delen er en del af premium.

Den del kan man løse med permanent wifi i bilen med sådan en 4G modem ting, hvilket jeg nok ville alligevel.

Men ellers er det vil kun live navi og sattelitkort man kommer til at mangle.

Er det korrekt?

https:///...nectivity-explained/

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 12 '21
PeterE
PeterE Dec 20 '21

Køb. Ikke et sted hvor tiden og eventuelle ærgrelser er besparelsen værd. Synes jeg.

Seppe
Seppe Dec 20 '21

Det er trafik visualisering, den navigere stadig efter data uden prememium. Så er det satelitkort, Spotify abonnement. Og så muligheden for at bruge bilen simkort til diverse streaming tjenester.

I fremtiden måske også streaming af sentry, men so far kun i USA.

cth
cth Dec 20 '21

Med aut. hotspot fra min tlf. mangler jeg kun live opdateret navigation.

Spotify havde jeg alligevel.

men det er ikke nogen formue, så måske køber jeg alligevel premium, da jeg rent faktisk brugte disse live opdateringer i kortet.

Jeg hader bare de der små abo. man har rundt omkring som trækker hver mdr. for dit og dat. Prøver at undgå det.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 22 '21
Seppe
Seppe Dec 22 '21

Jeg kan ikke undvære at kunne se trafikken live - eller det kan man vel godt, men jeg vil nødigt. Jeg synes 100 kr pr måned er lidt spidst for hvad man får, men nej, ikke noget formue trods alt :-) 

jramskov
jramskov Dec 22 '21

Vi kan fint undvære det, ikke mindst pga. automatisk hotspot fra telefonen.

TM3Norge
TM3Norge Dec 24 '21
Navigationen navigerer etter live-oppdateringer, selv om trafikktetthets- og veiarbeidslinjene er borte sammen med satelittkartet. 

Men v11 kom idag, og i release notes står det at man kan streame sentry live med Premium Connectivity. 
jth
jth Dec 24 '21
Yup, fungerer fint. Ved dog ikke hvor brugbart det er
cth
cth Dec 25 '21

Hvad er V11?

https://www.tesla.com/da_DK/blog/introducing-software-v11-0

Jeg har opdatering 2021.44.6... 

Formoder det kommer i en kommende opdatering så?

linnet
linnet Dec 25 '21

V11 er i 2021.44.25.2. Udrulningen startede i går (jeg fik en notifikation i går formiddags)

cth
cth Dec 26 '21

Jeg har 2021.44.6 og de forgående har heddet noget a'la

2021.40

2021.36

2021.24

+ nogle andre jeg ikke husker ind imellem disse.

Forstår stadig ikke helt det nr. system :-)

Ice2EV
Ice2EV Dec 26 '21

Nummer systemet har måske noget at gøre med hvilke konfigurationer bilerne er leveret med.

Nogen med HW 1 - 2.0- 2.5- -3.0 etc.

Nogen er model S, andre har model X eller 3 eller Y indtil videre.

MOS
MOS Dec 27 '21

Det er korrekt. Ikke alle biler modtager alle updates, da der er specifikke updates til de forskellige modeller og med forskellig HW.

Første tal i versionsnummeret angiver årstal, andet tal angiver ugenr., tredje tal angiver hvis der er flere updates i samme uge og fjerde tal bliver formentlig brugt, hvis der kommer småændringer, fejlrettelser m.m. til en eksisterende version.