Loading...
dk

Dørhåndtag køre ikke ind og kan ikke åbne døren udefra | Tesla Forum

Glintborg
Glintborg Dec 15 '21

Hejsa,

Jeg har læst alle indlæg omkring problemer med dørhåndtag til Model S (2015) og jeg er nu rendt i samme problem.

Håndtaget i føresiden vil ikke køre ind og man kun åbne døren inde fra, har snakket med Hinnerup auto som mener håndtaget skal udskiftes ved Tesla, ringer til Tesla de kan ikke lave det før midt Januar grundet manglende reservedele - det kan jeg ikke vente på - nogen der har nogle ideer forslag til hvordan man kan få dette lavet ASAP?

Pft. 
Lars

NOELON
NOELON Dec 15 '21

Har samme problem, dog (heldigvis) i passagersiden. Havde arrangeret  mobil service, som de dog har aflyst pga. problemet med reservedele. Men lever med det.

Danbra56
Danbra56 Dec 15 '21

Byt det om med bagdørshåndtaget mon ikke det er det samme, det koster selfølgelig nogle kr. hvis du ikke kan selv, se evnt. YouTube 

SpaceX
SpaceX Dec 15 '21
Bind en snor fast til håndtaget indvendigt og før snoren om til bagsædet. Åbn passagersædet og træk i snoren.
Det er federe end at kravle igennem bilen fra høre side.
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 15 '21
@spaceX, selen på håndtaget og træk i den fra bagerste dør så er ingen snor nødvendig.
CanEl
CanEl Dec 15 '21

jeg mener ikke at for og bag håndtag er ens. der er forskel i montagehullerne og facon.

en snor i indvendig dør håndtag, er en god løsning lige nu.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Dec 15 '21
Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '21

Kan man ikke rulle vinduet ned med APP, så kan man åbne med indehåndtag uden George Gearløs/Storm P træk i en tråd og se om bolden ruller.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 15 '21
Glintborg
Glintborg Dec 16 '21
Tak for jeres mange svar, jeg må prøve mig af med nogle af de kreative forslag og vente i tålmodighed på Tesla for reservedelene hjem.
Ledsager
Ledsager Dec 16 '21

Har du prøvet at finde et brugt håndtag hos en hugger i DK eller i nabolande? Det ved jeg andre er lykkedes med og samtidig sparet penge. 

Glintborg
Glintborg Dec 16 '21
Citat fra Ledsager

Har du prøvet at finde et brugt håndtag hos en hugger i DK eller i nabolande? Det ved jeg andre er lykkedes med og samtidig sparet penge. 

- det har jeg ikke undersøgt, har du selv erfaring med hvor man kan købe dette?
Ledsager
Ledsager Dec 16 '21

Mener det var i Holland at det blev købt brugt. Alternativ: https://shop.teslarati.com/products/tesla-model-s-door-handle-repair-kit

HH
HH Dec 16 '21

Min model S fra 2015 knækkede tandhjul (kunne høre motoren summe) på førersiden i sommers. Jeg skifrede det selv.

I går døde så microswitchene/ledninger i samme håndtag på førersiden. Set i bakspejlet skulle jeg havde skiftet begge dele samtidig. Jeg er noget træt af at skulle i gang igen allerede.

Hvad koster et helt nyt håndtag med installation ved Tesla nu?

Forummets indlæg er redigeret af HH Dec 16 '21
PeterE
PeterE Dec 29 '21
Koster omkring 2300,- - og du betaler kun for håndtaget, Tesla betaler udskiftningen.