Loading...
dk

NIO ES8 SUV låst artikel | Tesla Forum

cth
cth Dec 19 '21

https://borsen.dk/nyheder/pleasure/kinesisk-elbil-med-syv-saeder-og-intet-mindre-end-534-hk-sigter-mod-danmark?utm_source=b%c3%b8rsen&utm_medium=row_1&utm_campaign=news_2

Artikel i hovedtræk

7 pers.

100 kw = 500 km

150 kw solid state batteri i 2022 og 1000 km rækkevidde

udskiftelige batterier som better place

Cubic
Cubic Dec 19 '21
Citat fra cth

https://borsen.dk/nyheder/pleasure/kinesisk-elbil-med-syv-saeder-og-intet-mindre-end-534-hk-sigter-mod-danmark?utm_source=b%c3%b8rsen&utm_medium=row_1&utm_campaign=news_2

Artikel i hovedtræk

7 pers.

100 kw = 500 km

150 kw solid state batteri i 2022 og 1000 km rækkevidde

udskiftelige batterier som better place

Tror at der vil gå mange år, inden det er brugbart, der skal bygges mange swap stations, inden man kan sige at det virkelig er brugbart.

De andre har jo skrottet det igen, også Tesla som havde det i starten.

Jeg tænker: hvor mange har virkelig brug for det. Et ladestop passer rimeligt godt med en tissetår, og en basse/fransk hotter :)

cth
cth Dec 19 '21

Kan ikke lige læse om man både kan læse elelr det kun er batteri skift..

Tænker man kan begge dele.

Glemte det vigtigste pris fra 440.000kr. i Norge.

De skriver noget om en pris i dk på 500.000

den kommer med 75 og 100 KwH batteri.

Ved ikke hvor priser passer til.

der er lidt huller i artiklen

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 19 '21
Ice2EV
Ice2EV Dec 19 '21

De der solid state batterier, dem vil jeg se før jeg tror på det.

Nu har alle fablet om solid state i årevis, vi kommer med det lige om lidt, forventer at lancere i løbet af, muligvis kommer vi med solid state etc.  

cth
cth Dec 19 '21

NIO går i MUSK's fodspor og lover lige om lidt :-)

jramskov
jramskov Dec 20 '21

Det mest interessante er vel hvis de rent faktisk lancerer en elbil her i Europa med bare i nærheden af 1000km WLTP rækkevidde.

Ice2EV
Ice2EV Dec 20 '21

Hvis ikke der kommer en åbenbaring på batteriet, så ser jeg ikke 1000 km range i når fremtid. Vognen bliver jo 4-500 kg tungere end en e-tron/TMX, hvis der skal være plads til 150 kWh batterier, 7 pax etc.

Ps 150 Kwh batterier er vel også i underkanten for 1000 km range. Den skal vel nærmere op på 200-220 kWh.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 20 '21
cth
cth Dec 20 '21

solid state vejer vel mindre så derfor er de 1000 muligt...

Men lad os nu se om SS bliver til noget

jramskov
jramskov Dec 20 '21

Spørgsmålet er også hvad de mener når de siger 1000km rækkevidde - i Kina bruger de stadig NEDC standarden for opgivelse af rækkevidde og den er som bekendt ikke specielt realistisk.

Cubic
Cubic Dec 20 '21
Citat fra jramskov

Det mest interessante er vel hvis de rent faktisk lancerer en elbil her i Europa med bare i nærheden af 1000km WLTP rækkevidde.

1000 km er på vej ;) , Mercedes Vision EQXX, er også på vej med 1000 km. -- Rettelse 1200 km --

Men er det ikke bare et spørgsmål om hvor stor batteriet skal være, Copy China 3D printer vel bare et større batteri. lol 

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Dec 20 '21
Ice2EV
Ice2EV Dec 20 '21

EQXX concept, det kan være den først kommer i 2027, eller aldrig.

Ingen der spørger hvor de 150 kW batteri i NIO ET5 skal være og hvor meget slæden kommer til at veje?

https://ekstrabladet.dk/biler/ny-elbil-med-lang-raekkevidde/9052412

Ligner en mellemting mellem en TM3 og en Taycan, men er på størrelse med TM3.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 20 '21
cth
cth Dec 20 '21

Jeg spørger igen...

Er solid state ikke mindre, lettere og mere effektivt?

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 20 '21
jramskov
jramskov Dec 21 '21
Citat fra jramskov

Spørgsmålet er også hvad de mener når de siger 1000km rækkevidde - i Kina bruger de stadig NEDC standarden for opgivelse af rækkevidde og den er som bekendt ikke specielt realistisk.

Min viden var ikke opdateret - Kina er skiftet til "China Light-Duty Vehicle Test Cycle". Den kender jeg ikke rigtigt, men en TM3 (tidligere kendt som Standard Range) står til 556km CLTC rækkevidde. Den står til en WLTP rækkevidde på 491km her i Europa. Dvs. WLTP rækkevidde vil være omkring 88% af CLTC, groft omregnet. Dvs. de 1000km rækkevidde for den store NIO model må så give knap 900km WLTP. Stadigt rigtig pænt og så gerne Tesla opgraderede deres LR modeller til +700km rækkevidde.

Cubic
Cubic Dec 21 '21
Citat fra cth

Jeg spørger igen...

Er solid state ikke mindre, lettere og mere effektivt?

Jo, de skulle være ding dong, flyve hurtigere og skulle kunne svejse under vand ;), men de skulle efter sigende ikke være færdige endnu, måske 2025. Der var ellers meldinger om at de først var klar om 8 år "ish"

Det kan jo godt være at "Copy China" har et es i ærmet, men lad os nu se. :)

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Dec 21 '21