Loading...
dk

Os 11 - mangler | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 29 '21

Her hjemme har vi totalt forskellige holdninger til sædevarme.

Tidligere kunne den genkende min mobil, jeg vil gerne have trin 1 8 ug af 12 måneder om året. Nu kan jeg så vælge auto sædevarme, som starter på trin 3 og trapper ned.

MEN fruen kan ikke udstå sædevarme, og nu har den så besluttet at når sædevarme står på auto, så står den altid på tændt når både jeg og hun kommer ud.

Ideerne er sikkert gode i lukket forum på tech gangen i California. MEN de spiller ikke i virkeligheden.

jramskov
jramskov Dec 30 '21
Kan ikke huske hvordan det var før, men at tænde/slukke tågelygterne mens man kører er ikke nogen nem operation.
cth
cth Dec 30 '21

Sig "tænd tågelygter" vil jeg tro :-)

Kan ikke huske jeg nogensinde har brugt tågelygter, selvom alle mine biler har haft dem.

Min mening om tågelygter er nok også, at det er spild af ressourcer at gøre plads til dem og at alt for mange bruger dem forkert.

Så de meget få gange de måske kunne retfærdigøres opvejes klart af de gange de fejlbruges.

Johannelund
Johannelund Dec 30 '21
Ja og det helt store problem med Teslas lyssætning er sku at den hellerikke automatisk tænder baglyset når man rammer en tågebanke om dagen, så manglende tågelys og baglygter er et seriøs problem, men nej lysshow er sku vigtigere,
cth
cth Dec 30 '21

Nu spørger jeg nok dumt... er der ikke lys i baglygter i dagslys på nyere Teslaer?

Ser jo ikke selv min "bagende" :-)

Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '21

Nej det er der ikke, kun hvis din visker kører, så tænder den baglygter i dagslys.

Alternativt kan du sætte den til on manuelt, men så er der vist noget med den ikke slukker lygterne når du forlader. 

Det er også en af de auto tinge Tesla har lavet, som ikke spiller IRL.

Joe73
Joe73 Dec 30 '21
Mit baglys tænder da automatisk, bare det er en smule dunkelt, eller kører igennem en skov eller lign.
M3 2019 udgave
Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '21

Jamen såvidt jeg husker så siger loven baglys tændt hele døgnet. Så hjælper det ikke noget at man skal i en tunnel eller i skoven for at få de tændt.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 30 '21
Ice, der er ikke krav om tændt baglygter med mindre der er nedsat sigtbarhed
jth
jth Dec 30 '21
Jeg har endnu tilgode at se en bil der automatisk tænder lyset i tåge
Jenskh
Jenskh Dec 31 '21
Citat fra cth

Sig "tænd tågelygter" vil jeg tro :-)

Kan ikke huske jeg nogensinde har brugt tågelygter, selvom alle mine biler har haft dem.

Min mening om tågelygter er nok også, at det er spild af ressourcer at gøre plads til dem og at alt for mange bruger dem forkert.

Så de meget få gange de måske kunne retfærdigøres opvejes klart af de gange de fejlbruges.

Jeg har også kun brugt tågelygterne i forbindelse med tåge 2 - 3 gange i min 40 årige karriere som bilist.

Hvad angår at tænde lyset - herunder baglygterne følger Tesla loven og typegodkendelsen som alle andre fabrikanter.

Hvis du vil tænde dem manuelt kan du trykke venstre betjeningsarm fremad, så kommer menuen for lys op automatisk i nederste venstre felt på skærmen. Det er lige som vinduesvisker funktionen.

Jeg synes denne metode med at lave tingene kontekst afhængige er rigtigt god. I stedet for et hav af knapper der hver kun har én funktion har Tesla lavet funktionerne afhængige af kontekst. Der er i mine øjne vejen frem når biler bliver mere og mere komplicerede.

Cubic
Cubic Dec 31 '21
Øv. Jeg kan ikke mere finde muligheden, for bede den om at poppe op med min kalenderaftaler når jeg stiger ind i bilen. Er det bare mig……igen lol
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 31 '21
Cubic, det er i app du skal sync med kalender til
Cubic
Cubic Dec 31 '21
Den sync’er fint, men det er når jeg stiger ind i bilen, om morgnen så kan man få den til at poppe op med kalender aftaler. Det har virket, men er forsvundet med opdateringen v11, og jeg kan skisme ikke fundet i den nye software.
adsi7430
adsi7430 Dec 31 '21
Har andre oplevet at selve kørselsvisualiseringen i venstre side af skærmen er væk?

Den viser ikke længere vejstriberne, lysreguleringer eller noget andet. Og selv sensorerne er væk.

Der er ligesom kun den parkerede bil i displayet, når jeg kører.
Ice2EV
Ice2EV Dec 31 '21
Prøv med soft reset, hold de 2 knapper på rattet nede til sort skærm. Ca 30-60 sekunder senere bør den starte op igen og måske have glemt den fejl. Har også prøvet det for et par år siden, og ikke siden.
Cubic
Cubic Jan 1 '22
Citat fra Ice2EV Prøv med soft reset, hold de 2 knapper på rattet nede til sort skærm. Ca 30-60 sekunder senere bør den starte op igen og måske have glemt den fejl. Har også prøvet det for et par år siden, og ikke siden.

Jeg prøver den mulighed. Takker ;-) 

cth
cth Jan 3 '22

tyder på tesla er klar over at vi ikke alle er tilfredse

https:///...d-supported-features

TeslaMorten
TeslaMorten Jan 3 '22
Citat fra Ice2EV

OK, det er altså en ganske stor forringelse. 

Alt man tidligere kunne vælge direkte på forsiden, ligger nu 1-2-3 trin nede i menuen. Har de fået VW syge på software afdelingen?

Eks.

Skift radiokanal, først finder man lige den rigtige ikon af de 4, så dukker der vel 16-20 små latterlige ikoner op som man ikke kan se hvis man er over 42 år gammel. Hvor man skal vælge en af dem forneden i midten'ish............. 

Mega besværligt at sætte sædevarme på forsæder. MEN der er dog kommet en auto funktion, som virker lidt lige som Mercedes start på trin 3 og step ned automatisk, spørgsmålet er om den springer på 3 hver gang jeg kommer ud eller det er alle brugere eller kun hvis man selv tænder den??????

Har endnu ikke fundet dæktryk? eller trip eller, eller

Og PS: Konen der bruger den til dagligt, sig også hvis ikke det bliver bedre meget snart, så skal den skiftes.

Way to go Tesla, smid kunderne på porten pga ringe man machine interface!

Hvor er jeg dog enig i de mange kritikpunkter i denne tråd. Fokus fra Tesla er fis og ballade fremfor reelle forbedringer i køreoplevelsen. 
jramskov
jramskov Jan 4 '22
Citat fra cth

tyder på tesla er klar over at vi ikke alle er tilfredse

https:///...d-supported-features

Tror det er det forkerte link, den rigtige er nok denne: https://www.notateslaapp.com/software-updates/upcoming-features/id/668/tesla-v11-changes-coming-may-lead-to-best-ui-yet

Sider: « 1 2 3 4 »