Ja dit link hopper lige den første del med wifi over i mit link, men ellers er det samme info.
Ja dit link hopper lige den første del med wifi over i mit link, men ellers er det samme info.
I dag bemærkede jeg at navigations grafik i venstre side af displayet er væk. Forsvandt den ved v11 update? Jeg synes ellers lige den feature lige var kommet til…
Ligger det ikke nederst til venstre, hvis højre del af skærmen er optaget af noget andet? Før lå det længere oppe, men det er ikke forsvundet.
Du har retI dag bemærkede jeg at navigations grafik i venstre side af displayet er væk. Forsvandt den ved v11 update? Jeg synes ellers lige den feature lige var kommet til…Ligger det ikke nederst til venstre, hvis højre del af skærmen er optaget af noget andet? Før lå det længere oppe, men det er ikke forsvundet.
Du har retI dag bemærkede jeg at navigations grafik i venstre side af displayet er væk. Forsvandt den ved v11 update? Jeg synes ellers lige den feature lige var kommet til…Ligger det ikke nederst til venstre, hvis højre del af skærmen er optaget af noget andet? Før lå det længere oppe, men det er ikke forsvundet.
…dog ikke den smarteste placering i bunden af skærmen, da arm/hånd skygger for det område.
Hvis man bruger den nye feature der viser sidekamera når man blinker, kan man heller ikke se det.
Generelt om den nye software (TM3 her) som jeg ser det:
1) Flere ting er skjult / gemt væk og kræver flere tryk for at nå frem til. Væsentlige bilfunktioner bør altid være tilgængelige og nemme at tilgå.
2) De har flyttet rundt på en masse funktioner. Der skal virkeligt være gode årsager til at flytte rundt på tingene. Placeringen af tingene sidder på rygraden og man har vænnet sig til hvor de forskellige funktioner findes. Det kan potentielt skabe usikkerheder i trafikken at folk pludselig skal bruge tid på at lede efter en funktion.
3) I menubaren i bunden er en del af den afsat til "senest brugte funktioner". Jeg kan godt se tanken bag, men det er ikke optimalt i en bil, jævnfør pkt. 2.
4) Ikoner m.m. er blevet mindre. F.eks. ikonet der viser om autopilot flyttet og sidder sammen med en række andre ikoner og samtidigt er den noget mindre og dermed sværere at se. Det er væsentlig viden for føreren om det er slået til eller ej. Det samme gælder andre knapper der også er blevet gjort mindre og dermed sværere at ramme.
5) Funktioner er forsvundet. Jeg kørte Aarhus - Ringkøbing og retur i lørdags. Den viser ikke mere hvor mange % batteri den forventer man ender med at ankomme med. Jeg kan heller ikke finde den grafiske oversigt over forbruget?
Ovenstående er blot dem jeg lige kan komme på her til morgen, der er flere. Alt i alt kan jeg ikke forstå de har frigivet det.
Ville ønske der var en fortryd knap til den opdatering....
Men min egen fejl.
På min tlf. opdaterer jeg aldrig lige når de komemr ud.
Den grafiske oversigt over 10-25-og 50 km, ligger under knappen med ... forneden og er en af dem der kan trækkes ned og ligge fast i bundmenu'en.
Det samme er radio sammen med meget der aldrig, som i aldrig benytte her i husstanden. Men de kan alle trækkes ned og ligge fremme permanent.
@Jramskov: den viser forventet SoC ved destination/retur til udgangspunkt, i bunden af rutevejledningen, når man åbner den og scroller helt til bunden
Så vidt jeg kan se er alle funktioner der stadig, men de er i mange tilfælde flyttet (nærmest gemt) og det er bestemt ikke blevet nemmere/mere overskueligt. Kunne også godt have ventet med at opdatere
@Ice2EV: "ligger under knappen med ... forneden"
Er lidt usikker på hvor det er du mener den findes?
@Nikola: Det er jeg 99,9% sikker på den ikke gjorde for mig i lørdags.
@Nikola: Det er jeg 99,9% sikker på den ikke gjorde for mig i lørdags.
Nu har jeg ikke set din i lørdags (som man siger ;-) ) Men har lige checket på min og den viser det, både for tur/retur og også for via punkter. Men tror måske at det skyldes forskellig SW version af V11? Min kører 44.30
Det virker også som om eks batteristand ved ankomst og retur er tonet lidt ned. Jeg kan i hvertfald ikke skelne den uden briller...... Det kan selvfølgelig også bare være mine øjne der er skrevet i svinget samtidig med opdateringen.
Men det er lidt det samme med gear indikator og AP tegn(som dog er synlig med det blå, men meget lille)
Det virker også som om eks batteristand ved ankomst og retur er tonet lidt ned. Jeg kan i hvertfald ikke skelne den uden briller...... Det kan selvfølgelig også bare være mine øjne der er skrevet i svinget samtidig med opdateringen.
Det er nedtonet, som om det nederste fader/bliver "grået" ud
Der er meget jeg ikke kan se uden briller eller lys på app og i bilen.
Det er gjort klart ringere over tid.
Bruger ellers ikke briller ud over til læse når det er småt :-)
Tak for hjælpen - begge dele er fundet. Forstår ikke hvordan jeg kan misse % delen - havde da god tid til at lede efter det på turen...
Hvad synes i om status bar ved afspilning af musik o.s.v.
Før kunne man nemt skyde frem og tilbage i nummer.
Nu er linjen næsten ikke til at se og den starter inde under billedet af det nr. man hører.
Det meget meste af den nye v11 er dårligt, men med medieafspilleren har de virkelig gjort sig umage for at gøre den ekstra ekstra dårlig.Hvad synes i om status bar ved afspilning af musik o.s.v.
Før kunne man nemt skyde frem og tilbage i nummer.
Nu er linjen næsten ikke til at se og den starter inde under billedet af det nr. man hører.