Loading...
dk

Nye Clever betingelser | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 17 '22

Det er lige ved at være billigere at købe en Dacia med 27kWh batteripakke, og bruge den til storage.

Rygtet siger en sådan kan fåes for 70.000 kr i tyskland med deres tilskud. og har vist 27 kWh batterier.

Køber du solcelle hydbrid pakke billigst 20kWh så er deu hurtigt i 10.000 euro.

rosomak
rosomak Jan 17 '22

webercarbmann:What about SHIP partnership. Could it be something for You? We all can benfit from it

webercarbmann
webercarbmann Jan 17 '22

Det er morsomt.  Men jeg tør sgu ikke at køre for meget i den......

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2021-12-billige-elbiler-har-pivringe-sikkerhed

Man kunne selvfølgelig have den stående og så smide den på GoMore af og til. 

CanEl
CanEl Jan 17 '22

Citat fra MOS

Ved AC er det ikke muligt at trække strøm ud af batteriet og ud igennem ladestikket, da det skal køre baglæns igennem onboard laderen, og det er fysisk ikke muligt pga. hardwaren.

Om man kan trække DC direkte fra batteriet skal jeg ikke kunne afvise. 

hej mos
ved dc ladning, kobles 1-2 kontaktorer i lade boxen under bagsædet, så batteriet er koblet direkte til ladeport.
bilen styrer stadig ladningen, ved at sende anmodning til dc lader i hurtig laderen, via den ene pind i stikket. den bestiller så strømstyrke og spænding, som den så får leveret. 
da bilen overvåger hvad der sker, vil den også opdage at strømmen evt. gik den "forkerte vej".
jeg tror at bilen vil afbryde kontaktoren, men ved det ikke.
så det er altså kun kontaktoren der er problemet/opgaven, da strømmen kan gå begge veje, når den er koblet som dc ladning.

cth
cth Jan 17 '22

JP bilradio har 18 min inde i nyeste udsendelse en test af Dacia.

Grotesk at den overhovedet må sælges.

jramskov
jramskov Jan 18 '22

Ja, det er en sjov anmeldelse JP Bilradio har af Daciaen - det er ikke ros det hele :D

Sider: « 1 2 3 4