Loading...
dk

Brand i 4 elbiler...3 teslaer | Tesla Forum

cth
cth Jan 8 '22

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-01-08-teslaer-paa-stribe-i-brand-stod-i-ladestander

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 8 '22
PeterE
PeterE Jan 8 '22
Ja, tre Teslaer og en Seat - (brand)ærgerligt for det sætter måske gang i nogle bekymrede tanker hos et par af dem der ikke tør skifte fordi: ‘Det der store batteri er noget farligt noget’… 

Arpe
Arpe Jan 8 '22
Jeg har nu set video fra branden af de 3 Teslaer, alle Model 3, de er helt og aldeles udbrændte. Lige pånær batteriet, der er ingen tegn på at batteriet er udbrandt i nogle af bilerne. Tesla har virkelig overgået sig selv med Model 3/Y platformen. Selv når brande "påsættes" så forbliver batteriet intakt. Jeg har stadig ikke efter hvad der snart må være 100 bilbrande af 3/Y set deres batterier brande. Dog trist at man ikke kan have sine biler i fred
Forummets indlæg er redigeret af Arpe Jan 8 '22
Vildgut
Vildgut Jan 8 '22
Har man bekræftet at den var påsat? Ikke bare seat'en som har selvantændt? 

Mener også at en artikel fortalte at det kun var seatens batteri som. Blev ved med at udvikle varme hvorfor de skulle bruge den der specielle elbilsslukker dertil. 
Ice2EV
Ice2EV Jan 9 '22
Citat fra Vildgut Har man bekræftet at den var påsat? Ikke bare seat'en som har selvantændt?    Mener også at en artikel fortalte at det kun var seatens batteri som. Blev ved med at udvikle varme hvorfor de skulle bruge den der specielle elbilsslukker dertil. 

Der er bare nogen virksomheder/PR konsulenter der er sublime til at få fjernet bad PR. Kender flere tilfælde, hvor historien er forsvundet, eller kun nævnt på side 29 i Vorrebasse  ugeavis, istedet for forsiden af samtlig dagspresser.

Hvor nærmest ens hændelser kommer på forsiden for andre.

MOS
MOS Jan 9 '22

Er det ikke omvendt, at nogle er sublime til at få spredt noget bad PR om konkurrenterne, så det kommer på alle forsider?

Hvordan får man en historie til at forsvinde?

Ice2EV
Ice2EV Jan 9 '22

@MOS Det ved jeg ikke. Men jeg bemærker at nogen kommer i medierne, og andre ikke, selvom det nærmest er ens hændelser. Dertil ved jeg at dem der ikke kom i medierne havde PR konsulenter tilknyttet, dem der gjorde havde ikke.

MOS
MOS Jan 9 '22

@Ice2EV

Hvor har du din viden fra om, at dem der ikke kommer i medierne, havde PR konsulenter tilknyttet, og dem der gjorde, havde ikke? Og hvordan skulle en tilknyttet PR konsulent i øvrigt kunne få en historie til at forsvinde? Hvis en avis eller andet medie har besluttet sig for at bringe en historie, så er det vel uden betydning, hvad en PR konsulent synes. Jeg synes, det lyder lidt som en konspiration.

Jeg tror snarere, det har noget med clickbait at gøre. "Tesla bryder i brand" giver formentlig flere clicks end "Seat bryder i brand", fordi alt omkring Tesla er så hyped. Alene af den grund, er det vel mere interessant at bringe en dramatisk historie, der omhandler Tesla.

Ice2EV
Ice2EV Jan 9 '22

Du får lige en PB

jth
jth Jan 9 '22
Desuden betaler Seat for reklamer og inviterer bil-journalisterne til Mallorca :)
MOS
MOS Jan 9 '22
Citat fra jth Desuden betaler Seat for reklamer og inviterer bil-journalisterne til Mallorca :)

Jeg tror ikke, det gør den store forskel for skribenten på Sdr. Pølsekøbings lokalsprøjte. Han kommer nok ikke med til Mallorca uanset.

Gronhund
Gronhund Jan 10 '22

Jeg synes egentlig at artiklen er ret godt skrevet, og beredskabet/politiet har været gode til at fortælle.

Opsummeringen er, at de ikke ved hvordan det er startet, men de mener det kan være påsat. Det kan jo også være svært at finde ud af sådan noget, uden større efterfølgende efterforskning (og dette er jo en NYhed).

Det var kun Seaten, som kom i "slukke-containeren", da de tre Teslaer ikke udviklede mere varme.

Ice2EV
Ice2EV Jan 10 '22

Ja den er pæn skrevet. Men der er ikke i overskriften, som de fleste nøjes med at læse, skrevet noget om en Seat. Kun "Tesla'er på stribe i brand".

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 10 '22
Kiefer
Kiefer Jan 11 '22

Sådan er det når man har en populær bil. Jeg tror de fleste Mercedes eller BMW ejere kan nikke genkendende til det.

Overskiften ville lyde sådan med en Kia: "bil kørt galt på motorvejen"
Med en Mercedes: "Mercedes kørt galt på motorvejen"

Tesla er en langt mere populær bil i medierne end en Seat. og så er det jo også en nyhed når der er 3 der brænder på en gang. 

Men det ser da ud til at tesla har fået styr på batteriet. De første Model S man så brændte, var jo et kæmpe festfyrværkeri af battericeller der eksploderede.

jramskov
jramskov Jan 11 '22

Der har vist været flere påsatte brande i det område for nyligt, så noget kunne desværre tyde på at der er en pyroman på spil.

Ice2EV
Ice2EV Jan 25 '22

Kom der nogensinde noget i lokalemedier om hvad der var årsagen samt udfald af branden for Tesla'erne og Seaten?