Loading...
dk

Knagen fra forhjul ved start? | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Feb 2 '22
Citat fra MOS
Citat fra Vildgut
Ja, de burde virkelig gøre noget for at forbedre de SC tider. Synes det er elendigt man skal vente en måned +... Og derudover skal køre i over en time for at komme derhen da de kun har i de "store" byer.   Det er nok noget af det som får mig til at overveje om min næste bil behøver være en tesla.

SC = SuperCharging? ;->

Service center, :D 

SuC'erne synes jeg spiller fint de få gange jeg har brugt dem. 
MOS
MOS Feb 2 '22
Citat fra Vildgut SuC'erne synes jeg spiller fint de få gange jeg har brugt dem.

Men du har vel heller ikke en ældre Model S, der er ramt af #ChargeGate.

tintin
tintin Feb 2 '22

Jeg er også ramt af ChargeGate men når det er sagt mener jeg at Tesla`s SuC net er fantastisk, tænk hvis WV, BMV og Mercedes havde gjort det samme. Jeg har ikke fantasi til at forestille hvor bøvlet det må være for alle de stakler der har andet end Tesla. Ps. Ved godt  at det er off topic men nu var det lige som startet

Palle22
Palle22 Feb 3 '22
Helt ok.

Oplever I andre ikke, at bilen "knirker" når man drejer på rattet, mens bilen holder stille i "Drive"?

Skal bare være sikker på, jeg reelt har et problem.
Vildgut
Vildgut Feb 3 '22
Citat fra Palle22 Helt ok.

Oplever I andre ikke, at bilen "knirker" når man drejer på rattet, mens bilen holder stille i "Drive"?

Skal bare være sikker på, jeg reelt har et problem.
Du har en fejl i bærearmen. Min lød ikke sådan. Og da den så gjorde ringede jeg og de sagde der skulle laves noget med bærearmene. Den er i Odense og blive lavet lige nu. Så ring til dem og få bestilt tid. Self skal en ny (eller gammel) bil ikke lyde sådan.... 
Ice2EV
Ice2EV Feb 3 '22

Hej Palle.

Nu du nævner stillestående drej. Så var jeg i drivein MCD idag, og vinduet åbent, så kunne jeg godt høre knirk, når jeg drejede rattet, ikke lige omkring midter stilling, men lidt længere ude.

Gad vide om det er dækket efter 80.000 km.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 3 '22
Vildgut
Vildgut Feb 3 '22
De har ringet fra service centret idag at de har skiftet begge bærearme på vores model 3 LR fra december 19.
Palle22
Palle22 Feb 3 '22
Quote from Ice2EV

Hej Palle.

Nu du nævner stillestående drej. Så var jeg i drivein MCD idag, og vinduet åbent, så kunne jeg godt høre knirk, når jeg drejede rattet, ikke lige omkring midter stilling, men lidt længere ude.

Gad vide om det er dækket efter 80.000 km.

Vores gør det når rattet er drejet som på videoen. Men det bør nok ikke lyde sådan. Må se, hvordan de reagerer på videoen. Bilen er fra 06/21, så den må næsten have de nyeste bærearme
husfeldt
husfeldt Mar 1 '22

Jeg har netop fået skiftet 2 bærearme i slutningen af december - ikke på Tesla værksted men andet sted i Aalborg - og det virkede..

De skiftede to bærearme i begge sider - den defekte og een de mente burde skiftes for en god ordens skyld nu de var igang.. Part nr 1044321 of 1044341..

MEN - nu knirker den Igen - efter bare en måned - både ved bump og når man bare drejer rattet.

Værksetdet siger det er den tredie bærearm - som de jo ikke skiftede..Ved ikke hvad jeg skal tro - men fixes skal det.. Jeg har prøvet at smøre alle mulige steder, det hjælper lidt men slet ikke nok.. 

husfeldt
husfeldt Mar 2 '22

Tjaa.. den har kørt 90.000 så tænkte der ikke var garanti .. og der mangler så lidt et Tesla værksted i Aalborg - det er langt at skulle køre til Århus..

Btw. er der nogensinde nogen i DK der har fået remote Tesla service?

AgentP
AgentP Mar 2 '22

Btw. er der nogensinde nogen i DK der har fået remote Tesla service?

Hvad mener du med Remote service? Altså hvor Tesla kommer hjem til dig?

I så fald, ja en del gange. Det virker til, at de hellere booker Mobile Service end Serveicenter, i hvert fald, hvis det er garanti-sager. Jeg har fået skiftet baglygter pga fugt, de har skiftet ledningsnettet i bagageklap, og i næste uge skal de skifte låsen til bagagerummet.

Fungerer upåklageligt.

Men han kan kun klare ting, der kan gøres med håndværktøj. Han kan ikke løfte bilen op og skifte ophæng etc. Men dét, hvor bilen kan blive holdende, det klarer han.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Mar 2 '22
Ice2EV
Ice2EV Mar 2 '22

@Husfeldt 90k, har du arbejdet hjemmefra de sidste par år?

Har haft mobil service 3 gange, alle til småting, som er klaret perfekt. Eks noterede han på mobilt service at der var fugt i forlygter, og så kom der en indkaldelse til udskiftning på garantien. Men for dette var man nødsaget til at køre til Århus, idet han ikke har udstyret til at justere dem med.

P85DK
P85DK Mar 2 '22
Citat fra selsoe

Der er 4 års garanti og den er vist ikke kilometerafhængig.

Det skulle da være første gang at der ikke er kilometerafhængig almindelig garanti ...

Den eneste kilometer ubegrænset garanti Tesla nogensinde har udstedt var på batteri/drivlinje på Model S, men selv der var der 80.000 km begrænsning på den almindelige garanti.

husfeldt
husfeldt Mar 2 '22

Tjaa gid man kunne ringe til dem - men det er vidst mission impossible..

P85DK
P85DK Mar 2 '22

En service bulletin er ikke en recall, det er detaljeret instruks på udbedring af problem med kendte symptomer, som gør det lettere og hurtigere for mekanikerne at diagnostisere kundens problem - groft sagt

P85DK
P85DK Mar 2 '22

Er du sikker på at det ikke har været en decideret recall?

https://electrek.co/2021/10/29/tesla-recalls-2700-model-3-y-vehicles-suspension-issue/

husfeldt
husfeldt Mar 22 '22

UPDATE - NYTTIG INFO

Jeg fik skiftet 2 bærearme, begge sider pga voldsom knirken.Ca een måned efter startede det så forfra med knirken i højre side.. Jeg kontaktede værkstedet (Ikke Tesla værksted da der er lidt langt når man bor i Aalborg).

De sagde at de nok var den tredie bærearm (hmmm .. grr de skiftede 2 for at være sikre på at problemet var helt løst sagde de - og nu er der åbenbart en tredie ???).

Anyway  de kunne ikke sige hvornår den kom hjem - en uge en måned eller ?
Jeg fandt silikonespray (og npget andet olie noget frem) og sprayede alle steder der kunne ligne noget der kunne knirke - punkterede enda en gummi pakning ting og fyldte den med olie (lige bagved, ovenover hjulet).

Det hjalp IKKE ... Jeg gentog processen en 3-4 gange i desparation - og efter en uge ca.. med lidt næsten daglig smørelse begyndte det faktisk at hjælpe - og efter ca. 2 uger er den helt lydløs igen..

Så - når de nu ringer fra værkstedet med den "tredie" bærearm så vil jeg lige klappe hesten inden jeg får den skiftet..

jens2
jens2 Mar 22 '22

Det er et kendt problem.

https:///..._channel=AllEVCanada

Den hurtige løsning.

køb en sprøjte samt en kanyle. vacciner direkte gennem gummimanchetten, med corrosionx så er knirken væk inden du når kantstenen.

f.eks sådan https://www.youtube.com/...b_channel=WeldonKuhn

Forummets indlæg er redigeret af jens2 Mar 22 '22
Metguy2000
Metguy2000 Mar 23 '22

Havde servicetid den 29/3 i Kastrup (bestilt 6 uger i forvejen) til udskiftning af begge arme. Kun den ene knirker, men i app ses at de skifter begge. Er nu udskudt indtil videre på af mangel på reservedele.

Forummets indlæg er redigeret af Metguy2000 Mar 23 '22
Ice2EV
Ice2EV May 27 '22

UPS, pludselig begyndte vore TM3LR at knirke ved almindelig kørsel fra højre forhjul, fartstigninger såvel som aftagning. Dertil ved overkørsler af kloakdæksler og ujævnheder i vejen.

Vi bestilte tid hos Tesla 6 uger frem i tiden.........6 uger er sgu lang tid!, og når man så skal afse en hel dag dertil når der ikke er service norden af Århus.

MEN i mellemtiden så her 14 dage senere, så er knirkeriet forsvundet igen?!? Altså som helt og aldeles tyst, nada, zip!

Så er det man overvejer om servicet skal cancelleres igen?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 27 '22
Sider: « 1 2 3 »