Loading...
dk

Knagen fra forhjul ved start? | Tesla Forum

Metguy2000
Metguy2000 May 28 '22

Udskiftningen tog 2,5 time, præcis som estimeret. Fik forklaret at pga. manglende tætning kommer der vand ind. De nye arme har da også tydelige tætningsringe foroven og forneden.

At de er holdt op med at knirke er bare et stakket frist, hold bare fast i tiden og få dem skiftet.

Konens m3 er samme årgang og har gået 10K mindre, og knirker ikke. Hvis den knirker efter udløb af garanti ville Tesla skifte delene per kulance, men timerne skulle jeg betale.

Citat fra Ice2EV

Så er det man overvejer om servicet skal cancelleres igen?

Forummets indlæg er redigeret af Metguy2000 May 28 '22
Ice2EV
Ice2EV May 28 '22

tks @Metguy2000.

Så holder vi nok bare tiden og får det set til.

HrMogensen
HrMogensen May 31 '22
Citat fra Ice2EV

tks @Metguy2000.

Så holder vi nok bare tiden og får det set til.

Hvis ikke det allerede er planlagt så forsøg at få servicecenteret til at notere at begge sider skal udskiftes. Både Tesla og du sparer en del tid på dette.

Har haft fuldstændig samme oplevelse med 1-2 mdr ventetid og at bilen kort før servicebesøget pludselig ingen mislyd havde.  

Ice2EV
Ice2EV May 31 '22

@Hr Mogensen Super info, tænker jeg straks går i APP og noterer dette.

jramskov
jramskov Aug 13 '23
Vi er begyndt at opleve en knagen/knirken i vores TM3 fra 2019. Jeg kunne forestille mig at det netop er disse bærearme der er årsagen. Hvor alvorligt er det? Dvs. er det noget msn bør få lavet ASAP eller kan man sagtens køre videre uden problemer?
Ice2EV
Ice2EV Aug 13 '23

@jramskov Vores holdt op med at knirke igen, men Tesla sagde at de var slidte da de adskilte for udskiftning.

Pris: nul kr, selv efter 130.000 km

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 13 '23
jramskov
jramskov Aug 13 '23

OK, tak for hurtig svar - jeg har lavet en sag hos Tesla.

jramskov
jramskov Aug 13 '23

Citat fra Ice2EV

@jramskov Vores holdt op med at knirke igen, men Tesla sagde at de var slidte da de adskilte for udskiftning.

Pris: nul kr, selv efter 130.000 km

Pris estimat: 1600kr 

Boomle
Boomle Aug 14 '23

Jeg har lige fået skiftet. Min stoppede også med at knirke op til service, jeg tog en tur sammen med serviceteknikeren, og han sagde at de typisk knirker når det har været varmt, og de så stopper når det bliver vådt/fugtigt i vejret, og det passede perfekt med at den knirkede som en gammel dame i Italien, men her da vi kom hjem, der regnede det konstant. 

Selvom han ikke kunne høre den knirkede, så skiftede de dem, da han troede på mig. Nu her efterfølgende har der ikke været det fjerneste, heller ikke i tørt vejr. 

Arpe
Arpe Aug 14 '23

Det er betrykkende vores er også lige begyndt at knirke, så efter nogle dage med regn stoppede det og jeg frygtede for den serviceaftale jeg har med Tesla til september. Så snart solen er fremme begynder den er knirke igen. 

Jeg optog lyden, så Tesla kan hører den der hvis service er på en regnvejrdag i september. 

Holm22
Holm22 Aug 30 '23

Jeg har samme problem. Model 3 November 2019. Det startede, forsvandt derefter en kort periode og nu er det rigtigt slemt.

Jeg har lige netop modtaget et estimat på 6.500,- fra Tesla i Greve. 

AgentP
AgentP Aug 30 '23

Jeg har fået skiftet højre side (Imens der var garanti på). De sidste par gange jeg har bedt om service på min bil, har udskiftningen på venstre automatisk stået på ordresedlen - som jeg husker det - som en gratis ting.

Sep'19-model

Jeg har så ikke været forbi værkstedet, fordi jeg har fået tingene klaret lokalt. 

jpx
jpx Sep 6 '23

Jeg kan tilslutte mig jer andre; min forår 2020 model 3 begyndte at knage hen over sommeren. Optog en video af lyden og lavede en sag fredag. Fik tid tirsdag, begge bærearme foran udskiftet og det endda på garantien, selvom overslaget i app'en sagde 1450kr.

P67
P67 Sep 11 '23

Min TM3 LR fra oktober 2019 er begyndt at give en klikkende lyd fra bagenden af bilen når man accelererer eller de-accelererer (ikke voldsom acceleration). Det lyder som kastagnetter der lige slår an en til to gange. Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Har i øvrigt fået skiftet begge bærearme foran på garantien, men fik aldrig en forklaring på hvad der var blevet lavet, da jeg havde den inde på grund af klonk lyde fra styrtøjet når jeg bakkede ud af indkørslen og drejede til højre. Fandt ud af det da den var til syn og var oppe på listen.

Sider: « 1 2 3