Loading...
dk

"Syg" temperaturmåler | Tesla Forum

Madsvej
Madsvej Jan 11 '22

Hej forum

Temperaturmåleren i min model 3 er lidt forvirret og skifter mellem nogle gange at vise den korrekte udetemperatur - og andre gange vise en temperatur, som er 5-6 grader for lav. Det er særligt irriterende de tidspunkt, hvor udetemperaturen rent faktisk er omkring frysepunktet.

Det virker også lidt som om, at måling af temperaturen inde i bilen følger samme mønster. Af og til skal jeg sætte den på ca. 17 grader for at have noget, der føles som 20-21 grader.

Jeg vil høre, om andre har haft bøvl med temperaturmålingen, som minder om dette? Jeg har endnu ikke haft bilen forbi tesla-værksted.

Ud over dette må jeg sige, at bilen efter lige godt et års ejerskab virker utrolig pålidelig.

Mvh Mads

Forummets indlæg er redigeret af Madsvej Jan 11 '22
CanEl
CanEl Jan 11 '22

det kunne være en dårlig forbindelse mellem føler og kontroller.

PL
PL Jan 11 '22
Har du fået skiftet forrude? Vi oplevede også bøvl med temperaturmåleren efter det, men den viste mest for høje temperaturer.
Andersen123
Andersen123 Jan 11 '22
Citat fra Madsvej

Hej forum

Temperaturmåleren i min model 3 er lidt forvirret og skifter mellem nogle gange at vise den korrekte udetemperatur - og andre gange vise en temperatur, som er 5-6 grader for lav. Det er særligt irriterende de tidspunkt, hvor udetemperaturen rent faktisk er omkring frysepunktet.

Det virker også lidt som om, at måling af temperaturen inde i bilen følger samme mønster. Af og til skal jeg sætte den på ca. 17 grader for at have noget, der føles som 20-21 grader.

Jeg vil høre, om andre har haft bøvl med temperaturmålingen, som minder om dette? Jeg har endnu ikke haft bilen forbi tesla-værksted.

Ud over dette må jeg sige, at bilen efter lige godt et års ejerskab virker utrolig pålidelig.

Mvh Mads

Hej Mads

Jeg er sjovt nok også begyndt at opleve det samme. Jeg ved ikke om det begyndte ved sidste opdatering omkring jul?

Min bil sagde -1 grad i morges selvom temperaturen klart var i plus?
Madsvej
Madsvej Jan 13 '22

Mange tak for svarene.

Måleren var også tosset før seneste opdatering - jeg håbede nemlig i første omgang på, at en software-opdatering ville afhjælpe problemet.

Jeg må hellere få bilen til service så det kan blive undersøgt, om forbindelsen mellem føler og kontroller er dårlig - forruden er ikke skiftet.

/Mads