Loading...
dk

Bilen vil ikke lade | Tesla Forum

tintin
tintin Jan 25 '15

Det er indlæg som dette der gør dette forum uundværlig for Tesla ejere. Tak for det.

Jeg har i øvrigt lagt et spørgsmål op i en anden tråd uden at få svar jeg tillader mig lige at gentage det her.

Spørgsmålet er om Tesla app til Nokia win 8,1 stadig virker efter opdatering til 6,1

Får min P85D sidst i feb. så det vil være rart at vide om jeg må ud og købe en Android

krogsgaard
krogsgaard Jan 25 '15

Da vores var til service for at få skiftet motor, opdagede jeg den ikke ville lade, da de havde sat den til SC udenfor. De tjekkede en del ting .Men valgte til sidste at skifte laderen mv. Synes jeg kan huske de snakkede om en fejl på nogle modeller. Prøv lige at hør dem, det kunne godt være tilfældet.

Klaus
Klaus Jan 25 '15
Jeg har to gange fået skiftet min lader. Symptomerne der var at den mistede først en så to faser for så til sidst kun at lade på en fase. Det er ifølge tesla en fejl på nogle relæer i laderen på nogen modeller. Min har vin 45xxx.
Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Som opfølgning på at min bil igår ikke ville lade, kan jeg konstatere at problemet er det samme i dag, nu bare med det twist at det slet ikke er muligt at få gang i ladningen af bilen, hverken på den ene eller den anden måde. 

UMC lyser grønt, men bilen lyser rødt... ringede til Tesla hotline, hvor han endte med at få sin "senior supervisor" til at hjælpe med at kigge på problemet da han ikke havde set et tilsvarende problem tidligere, det hjalp hverken mig eller bilen ret meget. Det var ikke engang fordi bilen lige havde holdt stille, jeg var lige kommet hjem efter en tur på a. 30km, det burde have været nok til at bilen ville have startet ladning og ikke være for kold.

Den ville fint regenere på turen. Eneste mulighed for at få den ladet op, er nok at køre en tur til SuC i Randers en gang i aften når ungerne er lagt i seng. Og så ellers ringe til Tesla igen i morgen.

Havde den da bare villet lade på mindst en fase, men det vil den ikke engang den går direkte fra start af ladning til "unable to charge" :-(

/Martin

Raymond
Raymond Jan 26 '15

Kiefer; Tror du ikke det er et "jord" problem?

Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Raymond: Det var også min tanke til at starte med, og også en Tanke Tesla havde, men den kunne de ikke få til at hænge sammen for så burde UMC jo ikke melde alt ok mellem strøm og adapter. den lyser fint grøn, det er selve bilen der giver en fejl.

Jordkablet til beboelsen står 2 meter derfra og er gravet ca. 2 meter ned i jorden og  lavet af en erfaren elektriker. Så jeg tror ikke den fejler noget. El installationen er helt ny, godt nok består den af en byggestrømstavle med et 6mm2 kabel mellem min egen mainpine og tavlen. Grunden til at jeg brugte 6mm2 var fordi det lige var det kabel jeg havde, kunne jo have nøjes med et 2.5mm2. Der er ca. 3 meter mellem tavle og ladeinstallation.

Bare lidt pudsigt at problemet er blevet så slemt som det nu engang er, efter jeg fik opgraderet til 6.1. Jeg har oplevet det en enkelt gang før i december, men kun den ene gang, nu er det samme problem jeg ser over to dage.

/Martin

stormer
stormer Jan 27 '15
Tintin: Ja, Tesla app til Windows phone 8.1 eller tidligere virker stadigvæk fint efter at bilen er opgraderet til ver. 6.1.
Jeg har en Nokia 930 med Windows phone 8.1.
Kiefer
Kiefer Jan 27 '15

Flot, her i nat har bilen stået ude hele natten uden strømkolde tilsluttet i minusgrader så den er helt kold. Jeg sætter kablet til igen (var taget ud da den alligevel ikke ville lade) hvorefter bilen begynder at lade.

Så kan jeg jo nok godt konstatere at hverken UMC, Mainpine eller jordforbindelse fejler noget, der må være en periodisk fejl i bilens ladesystem...

Hov, opdagede lige her til morgen også at, der nu ikke længere stod batteri med % indikator men igen står kilometer. Den indstilling er blevet ændret i løbet af natten, mon Tesla har været inde og lure på bilen og fejlrettet et eller andet?

Jeg skal vist lige have hørt dem ad.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 27 '15
tintin
tintin Jan 27 '15

Stormer. Tusinde tak for svaret! Det var en problematik der har rumsteret i mit lille hoved længe fordi jeg kunne se at app´ en ikke længere opdateres. Nu må det så godt snart blive uge 8

kajakaj
kajakaj Jan 27 '15

Hej Martin: Ja det lyder mærkeligt. Kan du huske jeg var forbi dig i april sidste år fordi mit ladekabel ikke virkede hjemme. Ingen problemer da vi prøvede ved dig. Jeg ladede så i en uges tid med 230V adapteren og havde fejlsøgning på 400V stikket, men man kunne ikke finde fejl på det. Prøvede så en uge efter at lade på det og da  virkede det perfekt, og har gjort det siden. Mystisk - Jeg kan ikke forklare det, men godt at det virker nu.

Raymond
Raymond Jan 27 '15

Efter opg. 6.1 så "glemmer" min nogle gange hvornår ladetidpunktet er (står så til off), dagen efter kan den godt huske det - sker hveranden dag!! (det må være et problem I GPS'en)

Sider: « 1 2