Loading...
dk

Hjælp - min mobile connector er gået i stykker igen… suk (type 2) | Tesla Forum

ByeOpec
ByeOpec Jan 17 '22

Kære Tesla boys and girls, mit ladekabel fejlede i går og efter en længere snak med moderskibet, kan jeg slukøret konstatere, at jeg ikke skal ud at køre i min Tesla før den 9 februar, da det er den tidligste dag, de har tid til at kigge på det døde ladekabel. Jeg er vel ikke så heldig, at der sidder en bag skærmen med en mobile connector (type 2), som man ikke bruger? Mere generelt er der så andre der oplever samme fejl? dette ladekabel blev ombyttet i 2018, og jeg var ikke klar over, at et simpelt ladekabel nærmest er en sliddel..

MOS
MOS Jan 17 '22

Hvis du skal have hurtig hjælp med at låne en mobile connector, så skriv lige, hvor i landet du bor. Så kan det være, der er nogle i nærheden, der kan hjælpe.

Teslas mobile connectors er af ringe kvalitet. Du er langt fra den eneste, der er blevet ramt. Min gik også i stykker sidste år og jeg har hørt om flere andre med samme problem. Teslas mobile connectors kan desværre ikke umiddelbart repareres, da de ikke kan skilles ad. Hvis Tesla vil give dig en ny på garantien, så er det fint. Men ellers vil jeg anbefale dig at købe en uoriginal 11 kW lader. Der findes mange af slagsen.

Ice2EV
Ice2EV Jan 17 '22

Min genbo er bilen ophør med at lade på 3 faser, ligner noget der ligner 2 faser.

Hun har snakket om det i en måneds tid, har sagt til hende hun skal dreje ind i vores indkørsel og prøve med vores EON, og se om det er kable/laderen eller onboard problemet ligger i.

Har en en faset fra en model 3 liggende, som kun har været brugt i Spanien forrige sommer, forventer aldrig at komme til at bruge den, men er jo rar at have liggende. 

Du må godt låne den hvis du bor i AAL området i perioden til din bliver set til/udskiftet. 

Men de går jævnt langsomt.

CanEl
CanEl Jan 17 '22

Citat fra ByeOpec

Jeg er vel ikke så heldig, at der sidder en bag skærmen med en mobile connector (type 2), som man ikke bruger? 

hej, bor i ikast
jeg har en extra 11kW liggende, som du godt kunne låne.
jeg har skidt et par ladere ad, og fundet at det er fugt der ødelægger dem. så sørg for at lægge dem i læ under bilen, hvis det vil regne.
hvis nogen har en kasserer UMC, kan jeg godt bruge ledning med stik.
så bygger jeg en lader mere.

webercarbmann
webercarbmann Jan 18 '22

@Canel - findes der et link til en "opskrift" på en DIY version på basis af en gammel defekt UMC? 

Vh Peter

CanEl
CanEl Jan 18 '22

ja, der skal bruges:
n box   ca. 200kr
en regulator   ca. 1000kr
en kontktor   ca. 200kr
en auto sikring   ca. 150kr
og ledning med cee stik   ca. 100.

så det er hobby, ingen timeløn.
det kan kun betale sig hvis man får et kabel med type 2 stik. tilovers.
fx. som denne box, som jeg ikke selv har bygget.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jan 18 '22