Loading...
dk

M3 beslaglagt uden fartmåling, men som bevis | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jan 19 '22

Jo jo, men som jeg skrev, hvis beslaglæggelsen er en givet konsekvens, det er jo ligesom sådan situationen er/var. Så kan du ikke bare sige at den fjerner vi, det ville vi alle jo gerne.

Nu er beslaglæggelse en del af straffen, hvorfor mener du så at nogle skal være omfattet mens andre ikke skal udelukkende baseret på ejerforhold?

Desuden er beslaglæggelsen i OP's indlæg jo beslaglæggelse af bevismateriale, så det er langt fra sikkert at ejer mister den. Hvis en af dine ejendele er et bevis, så må du jo undvære det uanset om det er dine underbukser eller din bil.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 19 '22
MOS
MOS Jan 19 '22

@P85DK

Hvis udgangspunktet er, at loven er som den er, og der intet kan laves om, hvorfor diskuterer vi så overhovedet? Udgangspunktet må være, at når en lov er forfejlet, fordi den rammer skævt og giver anledning til omfattende, retssikkerhedsmæssige problemer, så bør den lov naturligvis laves om. Og når loves skal laves om, så kan man vel lige så godt indrette den således, at det er synderen, der straffes og ikke alle mulige andre. Og at alle er lige for loven, således at millionæren, der kører vanvidskørsel i sin nabos 16 år gamle Fiat Punto (som hun har lånt, fordi hendes egen Porsche Cayenne er på værksted), ikke slipper billigere end fattig-Per, der får konfiskeret sin referral Roadster 2.

Hvis en af dine ejendele er et bevis, så må du jo undvære det uanset om det er dine underbukser eller din bil.

Der stopper vi! De skal fandem-gale-mig ikke tage mine underbukser :-D 

P85DK
P85DK Jan 19 '22

:-) Vi diskuterer fordi du giver udtryk for at der skal være et lovligt smuthul i forhold til beslaglæggelse. Hvis jeg kører over 100% for stærkt i min Tesla så bliver den beslaglagt, men hvis jeg i stedet tager min flex'et bil som kan køre over 300 km/t så vil du have at jeg slipper med en fartbøde, fordi det er syndt for mit leasingselskab, da de ejer den. Personligt kan jeg godt leve med det, da jeg nemt kommer til at køre alt for hurtigt i den anden, fordi det lyder så godt op igennem gearene

Nikolaj
Nikolaj Jan 19 '22
Til orientering kræver vanvidskørsel, at man kører mindst 100 km/t, så I behøver ikke panikke næste gang, at I kører 65 i en 30 km/t zone.
MOS
MOS Jan 19 '22

@P85DK

Nej, jeg argumenterer ikke for, at der skal være smuthuller - tværtimod. Der skal slet ikke være huller af nogen art. Det er jo præcis derfor, jeg argumenterer imod beslaglæggelse i det hele taget. Bare fordi loven i udgangspunktet er forfejlet, skal man jo ikke udvide den til at gælde for alle, så endnu flere bliver ramt af en tåbelig lov.

Næh, giv i stedet folk en bøde, der er til at tage og føle på og som er proportional med færdselsforseelsen eller sæt dem i spjældet. Det andet virker helt arbitrært og uproportionalt og risikerer samtidig at ramme de forkerte.

mbk
mbk Jan 19 '22
Citat fra Nikolaj Til orientering kræver vanvidskørsel, at man kører mindst 100 km/t, så I behøver ikke panikke næste gang, at I kører 65 i en 30 km/t zone

Tak for info. Så tager vi skoleområder med 99km/t /s 

P85DK
P85DK Jan 19 '22

@Nikolaj - spørgsmålet er om de ikke bare vil putte 65 km/t i en 30 km/t zone ind under 'særlig hensynsløs kørsel'. Der er tilpas med elastik i den formulering. Jeg tror selv hvis du spørger en trafikforsker at han vil argumentere for at det er farligere at køre 65 i en 30 end 201 på en motorvej.

@Ja, men nu er beslaglæggelse der og den eneste grund til at det diskuteres er jo fordi de indførte den objektive hastighedsoverskridelse. Det var ikke en objektiv straf før. Så det er nok den objektive fartoverskridelse som er mere forfejlet end beslaglæggelsen. De har altid kunne beslaglægge, men så har det skulle opfylde kravene for vanvidskørsel.

mbk
mbk Jan 19 '22

Man skal i hvert fald ikke sætte fartstriber eller spoiler på bilen - så ser den ud somom den kører for hurtigt bare den holder stille.

MOS
MOS Jan 19 '22
Citat fra mbk

Tak for info. Så tager vi skoleområder med 99km/t /s 

Men så husk at bruge fartpilot. Ellers ryger den nemt over 100, inden du får set dig om :-p 

cth
cth Jan 20 '22

ja det kan jeg godt se... vanvidskørsel er først når du er over 100 km/t og ikke 100%

 

* Hvis man overskride hastighedsgrænsen med mere end 100 procent, ved kørsel over 100 kilometer i timen.

Cubic
Cubic Jan 21 '22

Jeg medgiver MOS, det er helt forkert skruet sammen, pakerings reglerne og fart grænserne, er bare en skat :)) til de dansker, der træder over en grænse.

 

Jeg er helt med på at det er ulovligt, men der er en foreskel på at "træde forkert" og Brian der kommer ud fra T-Hansen, for 117 gang i sin tunet Golf. He He har i hørt om fordomme :)

cth
cth Jan 21 '22

Det er som i så mange andre situationer her i livet...

Man vil ramme de få, men rammer de mange.

Når der nu er 110 km/t på en motorvej et sted hvor man ikke helt forstår det.

Så er det jo fordi man hele tiden skal tænke på laveste fællesnævner.

 

DU kan sikkert sagtens magte at køre 130 og overskue det der skal overskues.

Men det kan fru hansen på 70 ikke. (flere fordomme).

 

Var er nogen der sagde vejledende køreprøve hvert 5 år for alle???

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 21 '22
Cubic
Cubic Jan 21 '22

Lol. Nej tak, har lige været Teoriprøven igennem med min søn, der er ved at tage kørekort, så pyyyyha, der bliver du stemt hjem. :-)

 

Og jo du har ret.

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Jan 21 '22
cth
cth Jan 21 '22

ved det.. samme her. Dumpede flere gange.

Jeg tænker heller ikke at vi gamle skal kunne præstere det samme.

Men bevise at vi følger lidt med i nye regler o.s.v.

Så en light udgave af køreprøven med en light teori opfriskning.

P85DK
P85DK Jan 21 '22

Jeg vil sige at det er lidt en øjenåbner at køre på autobahn med 140 stykker i inderbanen og uden nogen foran og være en lille smule uopmærksom og så blive overhalet af den der kommer med +300 km/t. Der vågner man, og der har det ikke engang været farligt. Der kan jeg godt forstå at ældre mennesker der knap kan dreje hovedet og tøffer afsted på motorvejen med 80 km/t at alt kan virke skræmmende. Men når man er alene, så ...

Sider: « 1 2