Det handler - for mange Model S ejere - vel om at opladning er gratis/forudbetalt, og nogle vælger derfor at får opgraderet deres bil med denne CCS Combo 2 til 2450,- Det tager 1.5 time og derefter kan bilen også oplades på de nye v3 standere - dog ikke så hurtigt som nyere modeller.
CCS Combo 2-adaptere
Kan alle Tesla-ejere bruge Supercharger-netværket i Europa?
Ja, Supercharger netværket er tilgængeligt for alle Tesla ejere – uanset biltype eller specifikation. Alle V2 Supercharger stationer i Europa har ladestandere med kabler på begge sider, hvilket muliggør opladning via både CCS Combo 2 og type 2-stik til jævnstrøm. Europæiske V3 Supercharger stationer er udstyret med CCS-teknologi i ét kabel, som er direkte kompatibelt med alle Model 3- og Model Y-biler. Model S-biler og Model X-biler i regionen kan få adgang til V3 Supercharger stationer med en CCS Combo 2-adapter.
Har Model S og Model X adgang til opladningsnetværk hos tredjepart?
Ejere af Model S og Model X kan benytte CCS Combo 2-adapteren til at oplade på netværk hos tredjepart. Model 3 og Model Y kan tilsluttes direkte til tredjepartsnetværk ved hjælp af CCS Combo 2-stik.
Hvordan ved jeg, om min Model S eller Model X har teknisk kapacitet til at oplade via CCS Combo 2-adapteren?
Alle Tesla Model S og Model X, der er produceret efter den 1. maj 2019, har teknisk kapacitet til at oplade på CCS Combo 2-opladningsstationer via en CCS Combo 2-adapter.
Jeg har en Model S eller Model X, der er produceret før den 1. maj 2019. Kan jeg drage nytte af CCS Combo 2-opladning?
Ja. Planlæg en simpel eftermonteringsservice for at drage fordel af CCS Combo 2-opladning via Tesla CCS Combo 2-adapteren. Du kan planlægge en eftermonteringsservice på dit lokale Tesla-servicecenter via din Tesla-mobilapp.
Hvor meget koster det at få eftermonteret CCS Combo 2?
Eftermontering af CCS Combo 2 vil koste 2450 kr., inklusive udgifterne til en CCS Combo 2-adapter.
Hvad er den maksimale opladningshastighed, jeg kan modtage med en CCS combo 2-adapter?
Ejere af Model S og Model X kan i øjeblikket modtage opladningshastigheder op til 142kW, hvilket stort set svarer til de hurtigste opladningshastigheder, der understøttes af V2 Supercharging (150kW). Som en del af introduktionen af V3 Supercharger, vil vi fortsætte med at validere teknologien og give yderligere oplysninger om de højeste aktuelle maksimale opladningshastigheder, når teknologien er tilgængelig.