@P85DK
Det, jeg typisk ser, er, at den peaker højt lige efter den har rampet effekten op, og straks derefter falder den hurtigt ned igen til et lavere niveau. Typisk falder den omkring 20 kW inden for de første par minutter. Derefter flader det noget ud og den falder kun gradvist på den sædvanligt aftagende kurve efterhånden som batteriet fyldes op.
Den hurtigste supercharging i nyere tid oplevede jeg på en Tysklandstur i efteråret. Der var næsten sommerlige temperaturer og batteriet har sikkert været brandvarmt efter knap 200 km frisk motorvejskørsel. Jeg ankom med kun 1% tilbage på batteriet, så helt perfekte omstændigheder.
Den peakede på respektable 130 kW og holdt ladeeffekten rimelig godt. Ved 10% SoC var den stadig på 118 kW, ved 20% lå den på 105 kW. Fra omkring 27% gik det lidt hurtigere nedad (måske pga. for varmt batteri) og ved 50% var den nede på 62 kW. Det var alligevel en del bedre, end jeg havde set længe. Den var på FW 2020.48.37.6.
Jeg har også haft en tilsvarende god ladekurve på FW 2020.48.37.2, hvor jeg også havde kørt knap 200 km.
Til gengæld gik det pænt langsomt på FW 2020.48.37.1, men der havde jeg kun kørt godt 20 km, så batteriet har måske ikke været optimalt varmt.
Jeg ved ikke, om det bare er mit batteri, der er i god form, om det er FW versionen, eller om jeg bare var heldig at ramme en god dag med godt vejr, varmt batteri og lav SoC. Jeg hælder til, at det er en kombination af det hele. Men jeg har også en mistanke om, at der er blevet ændret i parametre til BMS'en i FW 2020.48.37.2, som gør, at den i hvert fald på mit batteri på en god dag med varmt batteri, lader hurtigere, end den har gjort længe. Jeg har desværre ikke haft lejlighed til at eksperimentere ret meget her på det seneste, så jeg er ikke helt sikker på, hvad der foregår.