Loading...
dk

Problemer med at lukke Frunken | Tesla Forum

KS
KS Dec 13 '14

Skulle en tur til bageren her til morgen, men det blev en længere varende begivenhed - stadigvæk ikke løst:

 

Problemet er ikke at Frunken er åben - men at bilen TROR at den er åben - derfor hele tiden advarsels alarmer fra bilen om at frunken er åben - det bliver en LANG uge - da jeg først har muligheden for at komme forbi Kirstinehøj på torsdag. Kontakt med Tesla hotline i Holland, hvor servicen er super, og de undersøgte muligheden for at fjerne en sikring, men der er ingen sikringer til dette. Så jeg må leve med fejlen indtil torsdag - eller tage imod en Rental (læs ICE) indtil da. Så hellere kvæle advarselslyden med høj musik og leve med advarslen i dashboardet.

Har prøvet alt - fjernet connectorer til frunken, resæt af bilen, intet resultat - nogen Ideer - andet end at køre til Service - igen (var derude i fredags)

FrederikC
FrederikC Dec 13 '14
Man kunne godt forestille sig at låsen er lavet med "Normally open" så hvis du piller connectoren af så er den åben. Tror ik rigtig du kan gøre så meget andet end at få skiftet låsen.
T3S7A
T3S7A Dec 13 '14
Har du tjekket manuel åbning af Frunk, at den ikke på en eller anden måde er "trukket"
kajakaj
kajakaj Dec 13 '14
@Ken: Kedelig farve Ken - man burde kunne vælge din flotte blå og andre farver der passer til bilens foliering.
KS
KS Dec 13 '14

@Kajakaj, ja den er kedelig - men situationen er mere. Har checket alt - haft nose cone taget af - og kan se de 2 små (virkelig tynde) ledninger som er til kontakten (sidder på den forreste latch) som føler om den er åben eller lukket. Har fundet håndtaget til manuel åbning af frunken (under handskerummet), og kan åbne for den primære åbning - hvilket er den bagerste krog på frunkhjelmen - og derefter manuelt kunne åbne via den forreste (den lille knap forrest i frunk). Det virker helt efter hensigten - men kontakten nok ikke - og jeg kan simpelthen ikke komme til kontakten og sætte en "lus" på.

KS
KS Dec 13 '14

Så lykkedes det - eller lukkedes det - kunne simpelthen ikke holde de advarselslyde ud, så jeg måtte selv igang - Tesla DIY. Tog nose-cone af, fjernede alt plastis og justerede gummilisten og afstandsstykkerne til hjelmen, så den kunne komme et par mm. længere ned og aktivere kontakten. Igen er det kun clips der skal fjernes eller trækkes løs, så nu er fejlen væk (men stadigvæk forkert farve)

 

 

DeaconWP
DeaconWP Dec 13 '14

Tillykke. Endnu engang har mennesket besejret teknikken. Altså en justrering af Switchen, så motorhjelmen kunne påvirke den.

Godt gættet ;-) med at den skulle kortsluttes for at fjerne fejlen, når det ikke hjalp at pille stikket af.

Og så på mindre end en formiddag….

KS
KS Dec 13 '14

@DeaconWP: Omvendt - justering af motorhjelmen så den kunne påvirke switchen - men det virkede, og jeg har sendt beskeden om fejl og løsning videre til Hotline i Holland, såfremt andre skulle komme ud for det samme. Desuden tilbudt Tesla endnu en mulighed for at ansætte deres endnu dyreste trouble-shooter og fixer. Ikke at jeg har forstand på mekanik, men jeg tænker logisk og konstruktivt.

DeaconWP
DeaconWP Dec 13 '14

Ken: Er du også elektronik mekaniker? ;-)

Kiefer
Kiefer Dec 13 '14

Ken: Hvorfor skulle de ansætte dig, du giver dem jo fejlsøgningen gratis ;-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Dec 13 '14

Det kan jeg svare på: Fordi han er et geni!

Kiefer
Kiefer Dec 13 '14

DeaconWP: Jo jo, manden er ikke helt uden evner ;-)

Men hvorfor skulle Tesla betale en kvart Tesla om måneden når Ken alligevel giver dem alle de oplysninger de har brug for uden beregning. Deres business case, set fra deres side er jo helt fin.

/Martin

KS
KS Dec 13 '14

@Begge: Har lyst til at give jer begge ret. Gratis genier kan man ikke få for mange af..