Loading...
dk

3. parts batterigaranti - WK057 | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 1 '22

WK057 har netop lanceret sin 3. parts batterigaranti for Teslaer udenfor garanti. Nøglen er et overvågningssystem han har udviklet, og han siger at dette overvågningssystem også snart vil være tilgængeligt for ejere der af praktiske grunde ikke kan bruges hans garanti.

Ville da være interessant for sådan nogle som Autoskadestuen at lave et samarbejde med ham om det produkt i Danmark.

https://warranty.057tech.com/

Bianco
Bianco Feb 1 '22

Det lyder rigtig interessant, men vil gerne se retssagen mod Tesla afsluttet først.

tintin
tintin Feb 1 '22

Og bilen skal transporteres til USA så indtil videre ikke en ikke en reel mulighed for os

P85DK
P85DK Feb 1 '22
Citat fra tintin

Og bilen skal transporteres til USA så indtil videre ikke en ikke en reel mulighed for os

Hvilket han i første omgang adresserer ved at i nær fremtid at tilbyde overvågningen alene og hvorfor jeg skrev at det måske var relevant for en dansk spiller som Autoskadestuen at lave et samarbejde med WK057 om at håndtere danske kunder.

cth
cth Feb 1 '22

Dejligt der begynder at dukke noget op...

TSLA
TSLA Feb 1 '22

Ville være meget interessant hvis der kunne laves samarbejde med Autoskadestuen og Hinnerup for alle os der snart kommer til garanti udløb.

PeterE
PeterE Feb 1 '22

Enig, det kunne være interessant og det kommer - desværre - nok ikke til at ske i DK.

For det vil nok kræve både en stor viden og nok også at der var interesserede 'kunder' nok med i den type fællesskab. Og så er der noget med prisen: 13000,- for 40000 km. Det er alligevel en sjat for de fleste, men måske pengene værd - ligesom mange forsikringer/efterkøbsgarantier.

P85DK
P85DK Feb 1 '22

Prisen vil nok falde hvis der kommer tilmeldinger nok. Men når der en 3. part der laver denne type af tilbud, så plejer det også at skubbe til producenten selv.

Det er jo lidt pinligt hvis WK057 reelt kan spotte og rette fejl i bl.a. BMS'en på en præventiv måde som Tesla ikke er i stand til.

Men hvis en tredjepart kan tilbyde en udvidet garanti på batterierne for 13.000 kr. / 40.000 km, så bør Tesla kunne tilbyde det markant billigere og så kan det jo blive endnu mere interesant.

MOS
MOS Feb 1 '22
Citat fra P85DK

Det er jo lidt pinligt hvis WK057 reelt kan spotte og rette fejl i bl.a. BMS'en på en præventiv måde som Tesla ikke er i stand til.

Hvad får dig til at tro, at Tesla ikke selv er i stand til det? Jeg har da f.eks. fået reduceret min ladehastighed. Og jeg kender mange, der ligeledes har det og enkelte, der har fået nedsat batterikapacitet. Det er da naivt at tro, at Tesla ikke har spottet det og at det ikke er med fuldt overlæg, de har ændret i BMS'en. Specielt, når der nu kører en retssag. At de så ikke vil indrømme og stå ved det, er en anden sag.

P85DK
P85DK Feb 1 '22

@MOS - Jeg er sikker på at Tesla kan se hvis de kigger, de har trods alt samme data. Men måske kigger WK057 efter noget andet som han mener er mere indikativt for fremtidige problemer end Tesla gør? Noget hvor det ikke er nødvendigt at nedsætte ladehastighed eller kapacitet.

webercarbmann
webercarbmann Feb 1 '22

Hvis man antager at et helt nyt batteri fra Tesla koster 150.000 og kan holde fx 500.000 km giver det 30 ører pr. km.  WK057 tager 13000 for 40000 km garanti.  Det er 32,5 ører pr. km. Tja. 

Jason har også byttet batterier på TMS biler. Det ville jeg nok hellere betale for.