Loading...
dk

Dansk Shell Recharge/Newmotion app? | Tesla Forum

TM3Norge
TM3Norge Feb 1 '22
Shell Recharge/Newmotion har en app i den norske AppStore. Oppretter man bruker og bestiller ladebrikken deres, kan man lade på enkelte ladere her som jeg ikke kan se støttes av andre ladetilbydere (f.eks. på den runde bensinstasjonen ved flyplassen) eller lade til en lavere pris enn ellers (f.eks. på Viggo sin lynlader på Ballerup). 

Jeg får da en faktura hvor bruken i DKK er omregnet til NOK. 

Men jeg gikk inn i den danske AppStore, og kunne der også laste ned appen. Jeg opprettet ny bruker, men den registrerte dessverre en norsk bruker igjen, muligens fordi språkinnstillingene på mobilen er norsk. 

Er det noen som har en dansk Shell Recharge/Newmotion-bruker? Jeg skulle gjerne hatt faktura i samme valuta her som bruken i DKK. 
TM3Norge
TM3Norge Feb 3 '22
Jeg spurte kundeservice, og man skal visst logge seg inn på mine sider via pc og endre land der. Da endret det seg i appen også. Bestilte et ladekort nå, så får vi se om jeg blir fakturert i DKK. 
PeterE
PeterE Feb 3 '22

Er det ikke et spørgsmål om valutaen på det betalingskort du bruger? Jeg vil gætte på at hvis du benytter et Dankort, så bliver du afregnet i DKK.

TM3Norge
TM3Norge Feb 3 '22
Nei, tror ikke det stemmer at det er betalingskortets «domisil» som bestemmer. Når jeg bruker den norske Shell-brikken her i DK, blir DKK-beløpet omregnet til NOK og det sendes faktura til meg i etterkant, det ligger ikke betalingskort inne. 

I den danske appen, måtte jeg legge inn et betalingskort. Og jeg la inn et norsk kort (som gir rabatt på elbillading, og hvor rabatten er høyere enn valutaomregningskursen). Det står fortsatt «Danmark» under «Country» og bekreftelse på bestilling av ladekort kom nå på dansk (i motsetning til verifisering brukerkonto, som først kom på norsk).