Loading...
dk

Asg Care. | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 11 '22

Kom netop hjem efter en tur Sverige og ville vaske raketten, og ser så at forruden har slået en 25 cm lang revne.  Er nu anmeldt til carglass som skal udskifte ruden. Der er vist 1200kr i selvrisiko på udskiftning af forrude og glastag. 

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 16 '22

Er netop blevet ringet op af carglass. Forrude er restordre og har været det siden august måned. Ikke just positivt :-( så pas på jeres forruder hvis I ikke ønsker at vente adskillige måneder på skift :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 16 '22
KimT
KimT Feb 16 '22

Chip mangle rammer efterhånden mange brancher ;-)

 

Spøg til side - hva' fa'en gør man lige hvis man skal have bilen til syn !!

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 16 '22
P85DK
P85DK Feb 16 '22

En ting er hvis den skal til syn, men hvis revnen er i dit synsfelt, så må du jo ikke køre i bilen uanset om den skal til syn eller ej. Så skal den jo reelt parkeres indtil ruden er skiftet.

Hertil kommer vel at ruden er en del af den strukturelle konstruktion ...

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 16 '22

Revnen sidder ca. midt i ruden og starter forneden. Er nu ca. 30 cm lang….

AgentP
AgentP Feb 16 '22

Jeg fik et stenslag lige inden jul. Var to uger efter inde hos Bilglas og få det limet, men der var den allerede begyndt at løbe. Og så gik det stærkt. Det løb 20 cm om dagen indtil stort set hele ruden var revnet.

Heldigvis går den langs vinduesviskerne, så den er ikke i synsfeltet. Jeg har været for doven til lige at få bestilt tid. Men hvis der er et halvt års ventetid, må jeg nok få det gjort.

Gutten ved Dansk Bilglas nævnte i øvrigt, at han så mange 3'ere, fordi ruden er tynd.

PeterE
PeterE Feb 16 '22
Carglass er jo ikke de eneste som kan skifte en rude og du har frit værkstedsvalg. Jeg ville nok ringe til en af værkstederne med Tesla ekspertise. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 16 '22
AgentP
AgentP Feb 16 '22

Hvordan i forhold til originale forruder og dem fx Carglass installerer. Kan man lige så godt få Tesla til at gøre det med en original reservedel?

PL
PL Feb 18 '22

Vi fik skiftet forrude hos Carglass i december efter at have bestilt i september. Så selvom de ikke har haft på lager siden august, har de fået nogen løbende.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 18 '22

Ja det nævnte hun godt. Har nu kontaktet crashpoint for at høre dem.

Cubic
Cubic Feb 19 '22

Jeg fik mit skiftet hos et Tesla værksted, og det gik hurtigt.

Du kan jo vælge hvem du vil :)

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 19 '22

Tak for info cubic. altså crashpoint?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 19 '22
Cubic
Cubic Feb 19 '22

@Gustavsfar

Eller Autoskadestuen.

Jeg fik min skiftet hos dem, og fik en lånebil til rådighed, som i øvrigt hed: Patient 1

Autoskadestuen --> Patient 1. Ha Ha god humor.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 19 '22

Tak. Prøver dem.