Loading...
dk

Cirkle K tager også 5 kr. pr. KwH | Tesla Forum

cth
cth Feb 26 '22

Lige om lidt er det slut med gratis opladning hos cirkleK.

Selvfølgelig må man jo sige... det er jo en forretning.

 

Jeg forstår bare ikke helt deres og andres prismodel med 5 kr. KwH.

Spændende om den holder.

KimT
KimT Feb 26 '22

Det som jeg så heller ikke fatter er hvorfor Tesla så åbenbart sætter prisen så lav i de lande de har åbnet deres netværk. Det vil da helt klart betyder at laderpladserne bliver overrendt

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 26 '22

Tror ikke den holder på sigt. Der vil snart komme stor konkurrence på priserne på ladning af elbiler. Hvad mon de selv betaler for strømmen? 

baldur
baldur Feb 26 '22
Tesla er ved at tredoble supercharger netværket. Mon ikke det blandt andet er så der er plads til biler fra andre mærker. Det er en god forretning hvis de kan få nok volumen. Derfor skarpe priser. De har valgt at gå seriøst til det og i stedet for at åbne på skrømt.
P85DK
P85DK Feb 26 '22
Citat fra baldur Tesla er ved at tredoble supercharger netværket. 
 

I Danmark er det vist ikke blevet til meget mere end en pressemeddelelse endnu og nogle grå prikker på et kort hvor datoerne opdateres løbende ;-)

Nikola
Nikola Feb 26 '22
Citat fra cth

Lige om lidt er det slut med gratis opladning hos cirkleK.

......

Jeg forstår bare ikke helt deres og andres prismodel med 5 kr. KwH.

"Lige om lidt" Er der kommet mere konkret/sikker info om slut for gratis ladning? (har hørt nogen tale om slut d. 3/3?) Men det skulle også være stoppet ved årsskiftet, men blev så forlænget?

Tror Q8/CK mfl. satser på at spille med på de nuværende høje priser og så nøjes med de kunder, som er "tvunget" til at acceptere de høje priser. Måske satser de på at have et vist kundegrundlag i nuværende fossil kunder, som måske flytter med når der skal købes el? Samtidig har de det måske også fint med en langsom overgang fra flydende, til elektrisk energi, da den "flydende" forretning også skal køre i en del år endnu. 

Tesla sætter i stedet en attraktiv pris, som er velegnet til at kapre nye kunder/markedsandele. Man har ikke noget "gammelt" med i bagagen, så der er fuld fokus på el.  

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Feb 26 '22
KimT
KimT Feb 26 '22

25/2 - billede nuppet et andet sted fra

cth
cth Feb 27 '22

ja samme seddel jeg så på anden cirkleK. Så det er åbenbart forskellige datoer.

jramskov
jramskov Feb 27 '22

Lynladere er vist ret dyre at sætte op, så 5kr/kWh er vist ikke helt ublu priser. Det kan så overraske at Tesla vælger at underbyde de fleste andre, især for andre end Tesla biler.

selsoe
selsoe Feb 28 '22

Tesla kan afskrive en del af udgiften til Superchargers på de solgte biler fordi SuC hjælper med at sælge biler. Ladeprisen for ikke-Teslaer er derfor også højere. Andre ladeudbydere har ikke denne mulighed. Det skulle da lige være, at tankstationer kan afskrive noget ladeudgiften på kaffe og gifler, men jeg tvivler på at det batter meget. Men prisen kommer helt sikkert til at falde med tiden, når konkurrencen bliver hårdere og elpriserne lavere.

jramskov
jramskov Feb 28 '22

@selsoe IONITY netværket er da ejet af en række af de andre bilfabrikanter så vidt jeg ved?

Ice2EV
Ice2EV Feb 28 '22

Ionity er subsidieret af EU.

selsoe
selsoe Mar 1 '22


 

Citat fra jramskov

@selsoe IONITY netværket er da ejet af en række af de andre bilfabrikanter så vidt jeg ved?

Ja. Men jeg gætter på, at det er et selvstændigt selskab med sin egen økonomi der derfor ikke kan afskrive ladeudstyret på bilerne solgt i moderselskaberne. Desuden virker det som en politisk beslutning frem for en forretningsmæssig nødvendighed, at sætte priserne så ublu for de bilmærker der ikke er med i ejerkredsen, men hvad ved jeg.

De første ladere var ganske rigtigt subsidieret af EU, men det tror jeg ikke længere de er.