Der står "TUV" i gåse øjne, for det er et andet selskab som er magen til TUV, lidt som FDM (Jeg kan ikke huske hvad det hedder. Beklager.
Jeg kan huske at der var en der spurgte, til hvem der laver sådan noget, og det gør de på Teknologisk Institut, men jeg blev oplyst om dette selskab, der udføre det samme.
Jeg har set den analyse der er lavet på et batteri, og er en del mere omfattende end det billede der er sat ind ovenover. der kan man se om der køres på en bakke etc.
Et batteri er mega svært at lave et helbreds attest på, da der er mange små celler, og skal man være helt sikker på helbredet på et batteri skal det skilles ad.
Degradering er tilstanden på dit batteri, og om det har 20 eller 300 superchargering er lidt lige meget, hvis du har degraderingen`s tilstanden på dit batteri, da degraderingen af dit batteri jo er en konsekvens af hvor mange opladninger den har på bagen, men faktisk er det en større betydning hvordan man har behandlet batteriet, mange voldsomme akselrationer (som tæller som et Suc opladning), ladet til 100%, og hvis man overopheder et batteri.
Så man godt have et batteri der er opladet 1000 gange, med en degradering på 2%, og et andet batteri med 500 opladninger, med en degradering på 4%
Disse handlinger er værere end antal af opladninger, og alt dette ligger tilgængeligt på Catl`s hjemmeside.
Når du nævner at du har i Januar tabt 4,5%, så er jeg i tvivl om det har en indvirkning at det er koldt, måske du ved det ?, jeg tænker at det måske til sommer kun er feks. 3,5% ?