Loading...
dk

Op på cyklen ...spar på strømmen :-) | Tesla Forum

cth
cth Mar 3 '22

Med 24/7 priser på 4-5 kr. KwH, så er refusionen ved at være en lille del af prisen.

Har man også gasfyr og ingen fastpris, så skal der findes rigtig mange ekstra penge hver måned.

men så er det jo godt regeringen giver GAS hjælp :-) :-) :-)

NOELON
NOELON Mar 3 '22

Men spørgsmålet er hvordan det ser ud med refusionen fra de forskellige aktører, nu hvor der ikke er nogen 'grønne' tidspunkter på døgnet. Specielt er jeg spændt på hvordan Eon reagerer på strømpris og refusion.

KimT
KimT Mar 3 '22

Clever har jo allerede meldt ud at de ændrer deres pr. 1/4 :

https://clever.dk/opladning-hjemme-og-paa-farten/tilbagebetaling/ny-tilbagebetaling/

Dvs. satsen beregnes som gns.af elprisen i tidsrummet 23-06 pr måned.

Det blev vel annonceret på samme tid som Clever Power.

Ved ikke om E.on ændrer noget som helst. Det firma virker som om de er gået fuldstændig i stå på det private marked.

Men hvis man arbejder i nærhenden af en SuC så kan os med de gamle biler jo bare laden bilen stå til opladning mens man er på arbejde. Den kommer vel op på 100% på et eller andet tidspunkt......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 3 '22
jramskov
jramskov Mar 3 '22

Det er altid en god ide at tage cyklen fremfor bilen :)

NOELON
NOELON Mar 3 '22

Ja, her virker Clever jo fair, men er bange for at Eon ikke laver noget som helst om - måske hvis de mister kunder på deres passivitet....

cth
cth Mar 3 '22
Citat fra jramskov

Det er altid en god ide at tage cyklen fremfor bilen :)

ja min cykelsæson er startet og har ikke noget med EL priser at gøre.
jramskov
jramskov Mar 4 '22

@TSLA Ja, eneste grund til at vi stadig har EON er fordi vi stadig er på deres "TM3 tilbudsordning" til 579kr/mdr.

Må indrømme at jeg ikke har holdt særligt meget øje med hvad de betaler i refusion, men det plejer at ligge omkring de 2,26kr/kWh.

Jeg har faktisk mulighed for at skifte til Clever og betale 600kr/mdr og et samtidigt skifte til Clever power ville da være interessant. Et plus er at man kan få Clevers boks uden fastmonteret kabel og dermed købe et kabel med "Tesla knap".

NOELON
NOELON Mar 4 '22

Jeg får 2,30 incl moms. Men det forslår jo ikke meget når billigste spotpris i nat var 2,26. Dertil kommer jo så elafgiften.

cth
cth Mar 4 '22

ja de 2.26 øges vel med ca. 1,7 kr. i afgift og transport.

Så 4 kr. + er prisen pt. pr kwh.

KimT
KimT Mar 4 '22

Husk moms

Min bil holder ved en 11kW Eon ladestander der er 700m fra arbejdet. Ankom med SoC på14%, så den når vel at suge 55kWh inden jeg kører hjem

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 4 '22
cth
cth Mar 4 '22

OK har tilbud om fast pris 2.64 i 6 mdr. hvor 1 mdr. er gratis.

Forbrug 11.000 KwH om året.

Det er 80 øre for EL delen døgnet rundt.

Vel egentlig et ok tilbud, selvom man så frasiger sig billig strøm om natten, når det er der.

Det koster blot 400kr. at træde ud af aftale før tid.

Har jeg overset noget?

webercarbmann
webercarbmann Mar 4 '22

https:///...BwE&gclsrc=aw.ds

Det ser ud til at OK ikke har det tilbud pt.  Tror også at det er giftigt at lave for mange af den slags aftaler. 

cth
cth Mar 4 '22

elpris.dk

Søg på 11000 KwH forbrug år og fastpris

Så får du fastpris 80 øre på strøm.

Hvis strømpriser pludselig normaliseres hopper du ud mod at betale 400kr.

Hvori består det giftige?

Tesssla
Tesssla Mar 4 '22

@cth

At teksten på elpris.dk er forældet og at OK ikke længere tilbyder fast pris til nye kunder

Ok skriver med småt: 

* I tilbuddet får du den første måned til 1 øre pr. kWh, hvorefter du overgår til Grøn OK El Flex. Prisen er eksklusiv distribution og afgifter. Tilbuddet gælder t.o.m. 21. juni 2022 og kun for nye OK elkunder, der ikke har haft el hos OK i de seneste 12 måneder. Bindingsperioden er 6 måneder.

Samt

"Salget af el til fast pris på pause

På baggrund af den usædvanlige situation vi befinder os i, har OK valgt midlertidigt at sætte salg af el til fast pris på pause.

Vi kan ikke forudsige, hvad der kommer til at ske i den nærmeste fremtid, men vi følger situationen på elmarkedet tæt."

cth
cth Mar 4 '22

ja det kan jeg godt se nu..

at det umiddelbart kun er 1 mdr.

Kan ikke lige finde det med fastpris på pause.

Men du må have set det et sted.

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 4 '22
jonsiii
jonsiii Mar 4 '22

Der var et godt afsnit i P1 i Følg Pengene: Når gas gør nas (catchy titel). Energikonsulent Anders Houmøller nævner til sidst i afsnittet omkring 51 minutter inde: "Man må for guds skyld ikke låse sine energipriser fast for en lang periode, på et tidspunkt hvor priserne på markedet er meget meget høje, det kommer man til at fortryde bitterligt."

https://www.dr.dk/lyd/p1/foelg-pengene/foelg-pengene-2022-01-24

cth
cth Mar 5 '22

God podcast selvom den er forældet.

Enig i ikke at låse til høj pris, medmindre prisen for at komme ud ikke er høj.

Men hvornår er prisen høj.

Jeg havde låst gaspris til 1 feb. på 2kr. og derefter låst til  5.5 kr.

Det er jeg sådan set meget glad for lige nu og de 5 kr. er hvad prisen var for 6 år siden.

Det giver lige lidt tid til at finde ud af hvad man skal...varmepumpe eller fjernvarme.

Tænk at det skulle blive billigere at køre til SuC og lade til 3.20 kr. end at lade hjemme med refusion :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 6 '22