Loading...
en

Geografisk fordeling af Model S i DK

muller
muller Dec 14 '14

Som så mange gange før har jeg igen deltaget i en samtale om emnet Tesla, og der blev spurgt til hvor mange der efterhånden var i DK, og jeg svarede, at jeg mente at der var i omegnen af 500, og 200 undervejs her i november/december. Og så blev jeg endnu engang mødt med den løse og provokerende påstand: Nå, så kører der 500 Tesla'er rundt i Nordsjælland /smiley/...

Som bosiddende i Nordsjælland er det jo svært at sige så meget, andet end, at det var mit indtryk, at der da også kørte en håndfuld rundt i Jylland, samt et par enkelte omkring Køge... :-) Ingen nævnt, ingen glemt.

Er der nogen der kender til en eksisterende geografisk fordeling af Tesla-ejere (i DK), eller som har en god ide til hvordan vi kan lave en?

Umiddelbart ville en postnummerliste vel gøre tricket. Men jeg ved ikke hvordan det lige ville kunne organiseres på en måde hvor man bevarede en vis form for anonymitet samtidig med at man sikrede at der ikke kom for meget "støj" med i listen.

Jeg er lidt træt af, at Tesla'en konstant bliver kategoriseret som de riges legetøj. Omvendt kan jeg jo ikke afvise at nogen af de rige også synes at Tesla'en er fed...

Og så skal listen selvfølgelig slettes hvis det viser sig, at vi allesammen bor i Nordsjælland :-)

Kiefer
Kiefer Dec 14 '14

Jeg ved at Ken har lavet et kort med den geografiske fordeling af brugerne af dette forum, det kunne måske give et nogenlunde billede af fordelingen. 

Der blev sagt ved åbningen af Tesla i Århus at der er indregisteret 160 Teslaer i Jylland og det totale antal i DK var 4xx.

/Martin

fmm1000
fmm1000 Dec 14 '14
Man kan lave en internetafstemning selv.
Der findes vist flere graris tjenester.
KS
KS Dec 14 '14

@Kiefer: Du ved meget..

DerHansi
DerHansi Dec 15 '14

Hey Ken, kan vi så lige få sat det Stevnske "flag" på, ude på klinten tak :-)

KS
KS Dec 15 '14
Hansi:

Lokation baseret på ip adresse registrering - du er naturligvis ikke glemt!
NielsHP
NielsHP Dec 15 '14

Hej Ken,

Er/bliver kortet tilgængeligt på siden ?

mvh
NielsHP

kajakaj
kajakaj Dec 15 '14

Dejligt at se hvordan Tesla-familien er fordelt i DK. Da det er baseret på IP-adresserne for forummets medlemmer er der vel en del af dem der ikke har en Tesla stående eller i bestilling!

KS
KS Dec 15 '14
Kortet kaldes på ../users/map (vil ikke smide den i menuen)
NielsHP
NielsHP Dec 15 '14

Takker for linket.

Men jeg kan ikke finde mig selv, hvilket får mig til spekulere over, hvor en IP-adresse bor, og hvilken IP-adresse der bruges.

Jeg går primært på dette forum hjemmefra, men en sjælden gang også fra arbejdet.
Min hjemme-IP er den (tilfældige, og måske faste?), som Telenor har givet mig qua et ganske almindeligt ADSL-abonnement.
Min arbejds-IP må være koblet til de af virksomheden ejede domæner og har sikkert registreringsadresser på virksomhedens hovedsæde (hvor jeg også sidder). Men virksomheden er heller ikke på kortet.

mvh

NielsHP

NielsHP
NielsHP Dec 15 '14

(fortsat)

Jeg kan så se, at den mailadresse jeg har brugt, er med et domæne jeg selv ejer. Det er registreret på min privatadresse (som altså heller ikke er på kortet).

mvh

Niels

NielsHP
NielsHP Dec 15 '14

(fortsat)

Jeg kan så se, at den mailadresse jeg har brugt, er med et domæne jeg selv ejer. Det er registreret på min privatadresse (som altså heller ikke er på kortet).

mvh

Niels

Kiefer
Kiefer Dec 15 '14

Husk på at placering er den placering  i selv angiver under Jeres profiler her på forum. Det er ikke baseret på IP-adressen. Men ja det er nok ikke alle forum medlemmer der allerede har en Tesla stående i garagen, men det giver jo nok et nogenlunde retvisende billede af hvor i landet brugerne af dette forum bor.

Jeg tror ikke fordelingen er ret meget anderledes hvis man ser på indregistrerede biler og deres placering.

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 15 '14

Muller: En hurtig og effektiv metode til at finde ud af hvor mange Teslaer der er indregistreret i DK,

er at gå ind på www.nrpla.de Vælg "avanceret søgning" .

Under mærke vælges Tesla.

Under registrerins status vælges Registreret.

Hvis du vil have status for enten model S eller Roadster skal du gå ind under vælg model, ellers får du begge dele oplyst.

Du kan så klikke på nummerpladen og få mere info, indtil for få måneder siden kunne man se folks fødselsdato, samt om det var en mand eller dame (man kunne ikke se CPR nummeret).

Men denne funktion er blevet skjult efter en masse brok, desværre...

DerHansi
DerHansi Dec 15 '14

Wow : iflg dit link så er Model S rundet 500 eksemplarer nu, altså på plader : 524 stk ialt.

Ap
Ap Dec 15 '14
Bramming mangler 20 km før Esbjerg :-) og fedt de gider at lave SC "kun" til mig ;-/
NielsHP
NielsHP Dec 15 '14

Motoreffekten af en 85P er tilsyneladende overvurderet.
Iflg nrpla.de har den 94 HK :-)

NielsHP
NielsHP Dec 15 '14

Prøvede lige at indføre bynavn i profilen.
Det lod sig ikke gøre; lige meget hvad jeg skriver bliver det slettet når jeg klikker gem...

Kiefer
Kiefer Dec 15 '14

Det er heller ikke muligt at opdatere en allerede tastet adresse. Jeg tror vi skal have Ken til at kigge fukntionen igennem.

/Martin 

KS
KS Dec 15 '14

Ja, Ja, prøv igen

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 »