Loading...
dk

Kør selv ferie til Paris | Tesla Forum

P85DK
P85DK Mar 22 '22

De originale jump seats var jo i store stationcars med lodret bagrude, Elon var så glade for dem at han ville have dem i en 5 dørs hatchback med en meget stor og skrå bagrude. En tur midt om sommeren med et forkølet Tesla AC der skal blæse op mod forruden for at få luft bagtil i en fyldt bil ...

MOS
MOS Mar 22 '22

Hold nu op, hvor et luksusproblem! Jeg har aldrig haft A/C i mine biler, før jeg fik en Tesla. Det er en bil designet i Californien. Så tror jeg nok også, man kan køre til Paris i den.

P85DK
P85DK Mar 22 '22

Selvfølgelig kan du køre til Paris i den, men at sætte børn på de bagudvendte sæder i bagagerummet med den skrå bagrude, det er noget andet - specielt hvis luften skal komme via forruden :-)

MOS
MOS Mar 22 '22

@P85DK

Fint, du sender bare en underretning til kommunen... ;->

PeterE
PeterE Mar 22 '22
Find to Teslaer med ‘gratis’ SuC og kør derned gratis - bortset fra lidt afskrivninger og færge/bro betaling. 
P85DK
P85DK Mar 22 '22

@MOS - så kender vi din moral når det kommer til burhøns og børn ;-)

Bianco
Bianco Mar 22 '22

Kørte rundt +30 grader m to unger på den bagudvendte tredie række sommeren 2020 uden problemer. 

Bagruden har fået en ekstra solfilm med mindst muligt skygge effekt (20%?) og vi var/er opmærksomme på at det to center friskluftsventiler skal pege lige bagud. Jeg synes faktisk at det var et større problem at man på forsædet sveder en del i lædersæderne.

tintin
tintin Mar 28 '22

Tyske Telecom lukker den 30 juni for 3G signalet. Det må vel betyde at man ikke kan bruge navigationen ned gennem tyskland og ej heller finde Supercharger

jramskov
jramskov Mar 28 '22
Citat fra tintin

Tyske Telecom lukker den 30 juni for 3G signalet. Det må vel betyde at man ikke kan bruge navigationen ned gennem tyskland og ej heller finde Supercharger

Hvornår skiftede de til 4G? Mener da alle Model 3 er med 4G.

MOS
MOS Mar 28 '22

Ældre Model S og X kører med 3G, medmindre man har fået opgraderet sit modem.

tintin
tintin Mar 28 '22

Jeg burde havde gjort opmærksom på at det kun var ældre Teslaer der har problemet, undskyld hvis jeg har gjort nogen nervøse.

Er der nogen der ved hvad en opgradering til 4G koster

MOS
MOS Mar 28 '22

Jeg gav 825 kr. for et LTE modem hos Tesla. Fik det monteret uden ekstra beregning hos Autoskadestuen i Vejle, da jeg alligevel havde MCU ude ifm. skift af eMMC.

Noogi
Noogi Mar 28 '22

Med eller uden LTE er Tyskland stadig et komplet U-land ift internetsignal og stabilitet. Hver gang jeg kører over grænsen føles det som om jeg er landet i middelalderen :)

tintin
tintin Mar 28 '22

Jeg høre til dem der har fået brev fra tesla om at jeg vil blive indkaldt til gratis skift af eMMC. Er der nogen der ved om man får rabat hvis man samtidig vælger at få hele MCU´en opgraderet

fmm1000
fmm1000 Mar 28 '22
D
MOS
MOS Mar 28 '22

@tintin

Hvis du overvejer at få opgraderet til MCU2, så synes jeg da helt klart, du skal snakke med Tesla om det og høre, om ikke det giver god mening, at omkostningerne til skift af eMMC bliver modregnet i prisen for MCU2. Det synes jeg i hvert fald, vil være svært at argumentere imod. Specielt i betragtning af, at Tesla har udtalt, at deres servicecentre ikke skal være et profitcenter.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 28 '22
tintin
tintin Mar 28 '22

Tak MOS. Jeg vil snakke med Tesla, har tid den 10 maj. Jeg vender tilbage med resultatet

cth
cth Mar 28 '22

Overvejer selv Frankrig til sommer.

D.v.s. vi er 4 familier der vil køre derned.

Normandiet + Paris.

Køreturen bekymrer mig ikke i forhold til EL bil.

Men hvad med corona vaccine 2 eller 3 stik eller hvis nogen slet ikke har?

Vi er lidt en blanding :-)

jth
jth Mar 28 '22
Det er jo svært at spå om hvordan reglerne ser ud om 3-4mdr, men pt vil det blive en ret kedelig tur for dem som ikke har 3. stik.
P85DK
P85DK Mar 28 '22
Citat fra MOS

@tintin

Hvis du overvejer at få opgraderet til MCU2, så synes jeg da helt klart, du skal snakke med Tesla om det og høre, om ikke det giver god mening, at omkostningerne til skift af eMMC bliver modregnet i prisen for MCU2. Det synes jeg i hvert fald, vil være svært at argumentere imod.

Det tror jeg godt man kan skyde en hvid pil efter. eMMC er et recall, så de udgifter er afskrevet på en seperat konto. MCU2 har Tesla (efter eget udsagn) sat så lavt at der reelt kun betales kost for delene og installationen er gratis.

Sider: « 1 2 3 4 5 »