Jeg hæftede mig ved T3S7A's indlæg tidligere og fandt de 3 nye med "lyn" på signaturen. Min plan var at bruge disse standere hvis de kom tættede mit kørselsområde og så med en Cash indbetaling på 99 kr få en fuld opladning på kort tid.
Jeg hæftede mig ved T3S7A's indlæg tidligere og fandt de 3 nye med "lyn" på signaturen. Min plan var at bruge disse standere hvis de kom tættede mit kørselsområde og så med en Cash indbetaling på 99 kr få en fuld opladning på kort tid.
Det er tilsyneladende disse som de har sat op ved motorvejen Århus-København:
http:///...lbiler_585x274px.png
Alm. type 2 (AC 22 kw), CHAdeMO (DC) samt Combo/CCS (DC) ... Som Keifer nævnte.
med en Cash indbetaling på 99 kr få en fuld opladning på kort tid.
Alt er jo relativt, men det tager ca. 4 timer at få en fuld opladning på de nævnte standere for en Model S m 85 Kwh batteri og dobbelt lader...
Var forbi en af e.on's nye standere på vejen hjem fra Fyn i onsdags. Ikke forbi jeg manglede strøm, men for at se om det virkede. Her et par kommentar:
1. De var ikke helt optimalt at skulle bakke ind på disse pladser (prøvede ikke om kablet kunne nå hvis jeg var kørt lige ind - det skulle jeg selvfølgelig have prøvet først).
2. Koden 2412 til gratis strøm virkede fint
3. Med single lader får man som bekendt kun 11kW, så efter 11 min smuttede jeg til Køge
Så for os med Tesla og SuC mulighed, så er disse ikke meget værd. MEN for udbredelsen af el-biler og mange af de andre el-biler, er disse jo smarte og godt placeret.
Så tillykke med dem til Danmark.
Smart placeret? Jeg fatter ikke man har sat dem der. Synes ideen med at de skal,være ved motorvejen er godt, frem for clever som har dem i byen. Så de "små" elbiler som vil på langtur spare tid og km. Men havde det ikke været meget smartere at sætte dem ved en frakørsel, eks samkørselspladser mm. Som Tesla. Ulempen ved rastepladser er jo at der skal en til hver retning. Så man risikere at en stander er optaget, mens den i modsatte retning er fri, men man kan ikke bruge den. Havde man placeret dem ved en frakørsel, kunne man have adgang til 2.
Ved at have dem ved en frakørsel ville man også kunne hjælpe dem som ikke skulle på motorvejen. Alt er jo en start, men at kører og krydse finger på standarden ikke lige er optaget, så ens tur bliver forlænget alt for meget, det gad jeg sgu ikke.
gunberg: De fleste andre elbiler, der sidder ladeindgangn i fronten af bilen, det er vist mere eller mindre kun Tesla der har valgt en løsning hvor man skal bakke ind, de andre har en løsning hvor man bakker ud.
Ideen med samkørselspladser virker egentlig ganske fornuftig, men hvem ejer pladserne?
Det er vejdirektoratet der ejer jorden hvor man har placeret ladestanderne fra EON og der skal så betales en kWh afgift til dem for lejen.
/Martin
I Norge har Tesla lavet SuC omkring Drammen med standere på begge sider af motorvejen, så er man vist dækket ind sådan et sted. Jeg vil formode at, hvis EON ser at det blever en succes og de ofte er optaget, så vil de sikkert ret hurtigt blive stillet flere op. Jeg tvivler dog på det bliver et problem lige med det første.
For os Teslaejere er motorvejsnettet af EON standere jo rimelig ligemeget, jeg tvivler på at nogen herinde vil komme til at opleve at, de ikke kan nå fra SuC til SuC her i DK på en opladning, så skal det være fordi man har glemt at lade hjemme...
Der tror jeg mere på deres eksistensberettigelse inde i byerne eller langt ude på landet vestpå, som f.eks. Kristian benytter.
/Martin