Loading...
dk

M3 og i4 i test | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
cth
cth Mar 26 '22

https://borsen.dk/nyheder/pleasure/sexet-elbil-udfordrer-tesla-bmw-i4-har-udseendet-med-sig-men-hvor-godt-fungerer-den?utm_source=borsen&utm_medium=row_1&utm_campaign=news_2

MOS
MOS Mar 26 '22

Låst artikel...

Hvad var konklusionen?

cth
cth Mar 26 '22

sorry...

teslas affjedring på vej er som en trillebør men på bane super....

O.s.v.

Men BMW koster også en 300.000 mere...

BMW kan forsvare merpris

Alt i alt er Tesla Model 3 Performance fornuftigt prissat og en lynhurtig bil til prisen. Men ser man specifikt bort fra, hvordan i4 kører på en bane, så kan BMW godt retfærdiggøre sit højere prisniveau. På alt lige fra samlekvalitet, finish, materialevalg, kørekomfort og til støjniveau klarer BMW’en sig markant bedre.

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 27 '22
jramskov
jramskov Mar 29 '22
Hvad med rækkevidde? Er der stor forskel på affjedringen i en TM3 LR og Performance?
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 29 '22

Nej affjedring tror jeg er den samme men dæk og fælge er forskellige.

jramskov
jramskov Mar 29 '22

Så virker det umiddelbart lettere overdrevet at beskrive teslas affjedring som en trillebør, uden at jeg dog har prøvet at køre 130km/t i en trillebør :D

PeterE
PeterE Mar 29 '22

@cth, jeg vil jo ikke påstå at du skrive fake news - så her kommer der to faktabokse men priserne på de to bilen. Og ja, BMW'en er - i den testede version - dyrere. Og ja, det er selvfølgelig fordi BMW som altid er tung på ekstra optioner. I udgangspunktet koster de to biler næsten det samme. 

TESLA MODEL 3 PERFORMANCE

Opbygning Sedan, elmotor for og bag, 86 kWh batteri, 513 hk/660 Nm, firehjulstræk.

Præstationer 0-100 km/t 3,3 sek., topfart 261 km/t, rækkevidde (WLTP) 567 km.

Ladekapacitet hjemme ude 11/250 kW.

Dimensioner L/B/H 469/185/144 cm, køreklar vægt/påhæng 1931/1000 kg, bagagerum 542 liter, dæk 235/35R20.

Pris 535.192 kr. (testbil 544.692 kr.)

BMW I4 M50 XDRIVE

Opbygning Hatchback, elmotor for og bag, 93 kWh batteri, 544 hk/795 Nm, firehjulstræk.

Præstationer 0-100 km/t 3,9 sek., topfart 225 km/t, rækkevidde (WLTP) 513 km.

Ladekapacitet hjemme/ude 11/205 kW.

Dimensioner L/B/H 478/185/145 cm, køreklar vægt/påhæng 2290/1600 kg, bagagerum 470-1290 liter, dæk for/bag 245/45R18-255/45R18.

Pris 574.900 kr. (testbil 852.518 kr.)

P85DK
P85DK Mar 29 '22

Det er en buttet dame den I4

Nikola
Nikola Mar 29 '22
Citat fra PeterE

@cth, jeg vil jo ikke påstå at du skrive fake news - så her kommer der to faktabokse men priserne på de to bilen. Og ja, BMW'en er - i den testede version - dyrere. Og ja, det er selvfølgelig fordi BMW som altid er tung på ekstra optioner. I udgangspunktet koster de to biler næsten det samme. 

I udgangspunktet har en I4, så vidt jeg kan se, kun en alm. fartpilot (dog med bremsefunktion ;-) )  
Så udgangspunkterne siger ikke nødvendigvis så meget...

cth
cth Mar 29 '22

Altså.... i4 er helt sikkert en mere lækker bil.

Som jeg også har nævnt før, så skal Tesla til at tage sig lidt sammen hvad angår kvalitet.

Men at konfigurere sin i4 på BMW's hjemmeside er som for de fleste tyske bilmærker en jungle.

Her vinder Tesla koncept med at man får det hele med fra start, men hvor man så ikke kan vælge lige de sidste fede detaljer, fordi dem tilbyder Tesla ikke.

men som jeg ser det kan man ikke få en i4 med det teslaen har til en pris der bare er tæt på teslaen.

har man som de fleste af os alm. økonomi så er M3 nok et bedre valg.

Tophastigheden i i4 er "kun" 225 km/t. Men det er uint. for mig.

Rækkevidden er lige i den dumme ende hvor M3 er bedre.

Om M3 stadig yderligere er mere effektiv må tiden vise.

Har man lige det ekstra, så vil jeg tro BMW'en giver den nabo misundelse nogen higer efter og en federe bil.

Men vil tro det koster 100.000 til 200.000 ekstra . kan faktisk ikke finde ud af det på bmw.dk

har bestilt en prøvetur.

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 29 '22
cth
cth Apr 1 '22

Var ude og prøve i4 50 

Super velkørende bil i den kendte BMW stil.

da jeg havde model 3 lånebil var der en form for direkte sammenligning.

i4 kører bare suverænt godt efter min mening.

Synes dog der måske er sparet lidt i kabinen.

Virker som lidt genbrug fra ældre modeller.

Men ingen hjul eller vindstøj af betydning.

skyblue
skyblue Apr 13 '22

Konkurrence er godt.

Men som andre påpegede, skal man have bare i nærheden af det samme udstyr som i M3, så skal der lige lægges nogle 100.000 oven i. Plus en del af de features ikke er lige så gode som i M3. 

Jeg er for meget en Tesla fanboy til overhovedet at overveje BMW'en, men det er jo ikke det samme som at Tesla ikke kunne arbejde lidt med kvalitet og støjniveau. Jeg glæder mig til de nye Giga Berlin modeller ruller af samlebåndet. Forhåbentligt hjælper det på det.

cth
cth Apr 13 '22

Jeg ville umiddelbart vælge BMW'en hvis jeg kunne holde merprisen på 100.000 i forhold til model 3

BMW'en kører virkelig godt og meget mere lydløst end den model 3 jeg kom i.

Men det kræver lidt mere afprøvning.

Alle de dagligdagsting skal jo også virke.

https://fdm.dk/motor/forpremiere/2021-10-bmw-i4-imponerende-elektrisk-koeremaskine

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 13 '22
P85DK
P85DK Apr 13 '22

Jeg tror man skal være meget glad for BMW for at synes den er køn. Jeg synes generelt godt bildesignerne kunne tage sig lidt sammen, det er lidt tyndt i øjeblikket på designfronten.

cth
cth Apr 13 '22

ja vi kan godt være enige om at den måske ikke er det kønneste.

det synes jeg heller ikke.

generelt synes jeg BMW har lavet en række grimme modelelr på det sidste.

Nu stiller jeg så et nok meget kontroversielt spørgsmål.

Er model 3 køn? :-)

P85DK
P85DK Apr 13 '22
Citat fra cth

Er model 3 køn? :-)

Måske lidt høj i hatten :-) Men bedre end BMW'en

cth
cth Apr 13 '22

ha ha... go' påskehumor :-)

Men tag en tur i i4 50.

jeg ved jo du er til lidt af hvert.

Jeg har prøvet mange elbiler, men den her synes jeg varsler nye tider.

polestar og mustang kan godt pakke sammen her.

I 40 udgaven 590 km WLTP (ja ja..lad os nu se).

P85DK
P85DK Apr 14 '22

Ja, hvis jeg tilfældigvis kommer forbi :-)

Jeg er aldrig blevet fanget af BMW feberen, jeg synes mærket er enormt overvurderet og kedelig på niveau med Montana reoler ;-) Jeg var ude og køre en M850i Cabriolet i forrige uge, som jeg synes er en de pænere nyere BMWer. Over 500HK og 0-100 på under 4s, alt hvad man kan tænke sig i udstyr, men totalt forladt for sjæl.

Der er jeg mere til hvad italienerne kan strikke sammen :-) Glæder mig til at se hvordan den kommende elektriske Maserati GrandCabrio bliver

Jeg er helt enig i din betragtning om Polestar, jeg var decideret skuffet. Jeg følte jeg kørte rundt på stylter.

Jeg har generelt ikke været ude og prøve så meget el, men EV6 kunne jeg godt tænke mig at prøve. Jeg synes Audi e-tron GT og specielt Taycan Cross Turismo er vellykkede, men belært af Tesla ejerskab, så vil jeg gerne lige give dem tid til at lære deres batterier at kende i daglig brug.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 14 '22
cth
cth May 8 '22

Mere i4 / M3 test

Saglig test der rammer meget godt. Rart at se de er blevet bedre til det.

Beklager den er låst og kun kan læses af JP abo.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE13985407/kan-bmw-i4-udfordre-tesla-model-3-og-slippe-af-sted-med-det/

Konklusion

Så hvad adskiller de to biler? Og hvorfor skulle du købe den ene frem for den anden? Med hensyn til rene tal vil Teslaen være en smal vinder. Den er hurtigere, har en lille smule mere rækkevidde, bedre effektivitet, bedre opladning, mere plads. Men som vi alle ved, er det ikke kun et spil med tal, når du går ud for at købe en bil. Det er det, der fanger dit hjerte. Og for nogle mennesker vil følelsen af kabinen i BMW’en vinde frem hver dag. Det og følelsen af fortrolighed ved at være i et premium tysk mærke og med højere kvalitet og fremragende komfort. For andre gør Teslaens og Supercharger-netværkets tekniske overlegenhed det til et nemt valg.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 8 '22
HrMogensen
HrMogensen Jun 3 '22

https://fdm.dk/motor/biltest/tesla-model-3-voldsom-intens-legesyg-elbilHer er FDM's lignende test. Ligeledes M3P der nok er testet samme dag (foto af de 2 ved siden af hinanden).

FDM - BMW i4

https://fdm.dk/motor/biltest/bmw-i4-bmw-dropper-kernevaerdi-koerer-nye-veje?utm_campaign=FDM_2022_MOTOR_RED_22&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&fdm_source=FDM_2022_MOTOR_22_MANDAG_B&utm_content=FDM_2022_MOTOR_22_MANDAG_B&elqcst=272&elqcsid=26929

FDM - Model 3 Performance

https://fdm.dk/motor/biltest/tesla-model-3-voldsom-intens-legesyg-elbil

Jeg har set engelske Matt Watson (fra Carwow) der også tester de 2 biler mod hinanden. Konklusionen er her at BMW taber testen fordi den simpelthen er bygget på samme platform som deres diesel/benzin og hybrid udgaver. Dumme detaljer som intet frunk og træls kardantunnel ved bagsædet hører sig ikke længere til i en elbil.

https://www.youtube.com/watch?v=KIDFg_0gdmI

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jun 3 '22
Sider: 1 2 »