Loading...
dk

Ingen garanti på fastgøring af motor...? | Tesla Forum

kimkim
kimkim Mar 31 '22

Hej Gruppe, vil høre om nogen af jer har hørt om lignende. Jeg har en Tesla X fra 2019 og idag, da jeg skulle overhale nogen cykelister kom det er et knæk foran, hvilket viste sig at være de bolte fra den forreste el motor, der holder den fast der var knækket - Tesla er igang med at kigge på det, men mener ikke det er inde under garanti også selvom det måske kræver en ny motor hvis bolt beslagene er blevet bøjet - nb. Jeg har ikke påkørt noget eller fået noget udskiftet ved motoren

P85DK
P85DK Mar 31 '22

Hvor langt har du kørt? Jeg tænker at hvis du er under 80.000km og 4 år, så bør det være den almindelige garanti som dækker, da det jo ikke er sliddele. Hvis du er over de 80.000km, så ville jeg tage en snak med FDM

kimkim
kimkim Mar 31 '22

Jeg har kørt 130.000 kr. - men I min optik bør det ligge på drivline optik, da denne jo ikke kan fungere uden at boltene er ok, i kombination med at de kun er 3 år og ikke har fået slag eller rust. Tesla siger at boltene er blevet trætte...

P85DK
P85DK Mar 31 '22

Problemet er bare at Tesla ikke dækker drivlinjen, men drivenheden. Men fastgørelsen af drivenheden bør kunne tales ind i drivenheden.

cth
cth Apr 1 '22

Trætte bolte efter 130.000km 

Nok nærmere dårlig kvalitet og det burde de hænges op på.