Loading...
dk

Utætte lister ved A stolpens siderude | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Dec 19 '14
EnigT357A, lydisoleringen af min og andres biler har helt sikkert hjulpet en del her, men dog ikke på A vinduet. Det er noget kvaj at de ikke har fixet det endnu!
kejsermadd
kejsermadd Dec 19 '14
Min er ikke gået i produktion endnu. Har mailet til Sebastian fra tesla den anden dag at jeg forventer at problemet bliver løst inden jeg tager imod levering ultimo marts. Han har dog ikke svaret endnu...
Forummets indlæg er redigeret af kejsermadd Dec 19 '14
Kiefer
Kiefer Dec 19 '14

@kejsermadd: Jeg tror bestemt ikke du er den eneste der har forsøgt at spørge ind til dette, og vi troede allesammen da vi fik netop vores bil ville problemet være løst...

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 19 '14
Efter at have læst dette på forum har jeg også været i kontakt med Sebastian fra tesla som skriftligt i dag har bekræftet at min bil som bliver leveret i marts ikke har det problem og at det er løst så det håber jeg da så sandeligt er sandt. Det virker jo komplet vanvittigt at det trækker ind i kabinen i en bil i den klasse og pris!
T3S7A
T3S7A Dec 19 '14

Gustavsfar1: Jeg vil vædde med at ALLE biler som er produceret til, ihvertfald for nogle md. siden, har denne fejl. At man ikke hører alle "klage" over det, er at det ikke lige er noget man opdager, før det er koldt, og der er den "rigtige" vind, og man også har en passende hurtig hastighed. Min S60 har også fejlen, jeg opdagede først det for knap 1 md. siden. Før har jeg ikke lagt mærke til noget. Det er langt fra hver dag jeg mærker det, selvom ude temperaturen er den samme eller koldere end da jeg mærkede det første gang. Giver dig ret i, at det er SÅ pinligt at en bil i den prisklasse har træk ind af vinduet. Jeg tænker jo bare, at når noget kan "trække" ind, kan der så ikke komme fugt, vand andet træls noget ind. Det forklare nok hvorfor så tit side vinduerne dugger, hvis man ikke har meget varme og blæs på. 

Noget andet er fugt i baglygter. Selv om jeg havde fået det lavet på min bil, så var der stadig masser af fugt bagefter. Så det er stadig ikke fundet et fiks til dette. Det er jo ting som ikke engang forkommer på en Suzuki Alto..! 

TheBoss
TheBoss Dec 19 '14
Til gengæld er det et problem (fugt i baglygten) på en audi a6 af min årgang. De laver et trecifret antal hardware opgraderinger/ændringer hver måned. Hvilket også gør at der er noget større forskel på en brugt og en ny end man lige skulle tro.
Tesloid
Tesloid Dec 19 '14
Jeg havde også fugt i baglygter på min cadillac fra 1992. Dengang løste vi det ved at bore huller i det yderste lag plast. Så store at der kunne ventileres ordentligt. Hullerne blev selvfølgelig boret et sted, hvor de ikke kunne ses, når lygten var monteret. Problemet var at pakningen ikke var helt tæt og den fugtige luft derfor kondenserede. Så enten skal det være helt tæt eller meget utæt :) Ikke problemer med fugt på tesla ... endnu.
KennethOlsen
KennethOlsen Dec 22 '14

Fik min bil leveret 17 Dec 2014 og oplevede den utætte rude på motorvejen hjem. Har nu tid hos Tesla 7 Januar for udbedring. Mikkel fra Service sagde at måden de ville løse det på sandsynligvis var ved at sprøjte mere skum ind??

Larsen
Larsen Dec 22 '14
Kenneth, vi er mange der gerne vil høre om den endelige løsning, og ikke mindst om det virker. Gør det det, så får de et værre rend af os alle sammen.
Kiefer
Kiefer Dec 22 '14

Holbech: Fugt i baglygtelisten har jeg ikke haft siden SC i Drammen fixede problemet.

/Martin

KS
KS Jan 10 '15

Så er der en rapport fra US om service bulletin for utætte ruder, men reservedele ikke tilgængelige endnu:

http:///...-Noise-Issue-on-P85D

Kiefer
Kiefer Jan 11 '15

Jeg har egentlig ikke rigitg haft lagt mærke til problemet længe, men jeg skal da lige love for at, da jeg kørte nordpå af E45 med kraftig sidevind fra vest, der var jo nærmest en stærk vind inde i selve bilen også. Så det er da kun positivt at Tesla nu mener de har fået løst problemet, så kan det være reservedelene kan nå frem til Århus når de åbner. 

/Martin

MrCoffee
MrCoffee Jan 11 '15
Kiefer, enig havde nærmest en hårtørrer på venstre hånd, bare kold luft, og måtte næsten have klima på 9 for at holde varmen, det fes ind ved A stolpen, har kontaktet Tesla som har lovet at fikse det, men åbenbart stadig en fejl trods vores er fra 12.12.14
Hejgaard
Hejgaard Jan 11 '15
Update. Min bil er fra 22.12.2014. Jeg har tid til A stolpe fix 02.02.2015. De siger det tager en dag at lave.
Sider: « 1 2