Loading...
dk

Model Y mobil lader | Tesla Forum

Supercharged
Supercharged Apr 17 '22

Har netop opdaget at der kun er 220v stik med til laderen i min model y. 

Er det en fejl at der ikke er en kraftstik adapter med, eller er det sparet væk ?

Andre med en model Y der har samme mangel ?

KimT
KimT Apr 17 '22

Sparet væk for lang tid siden da det kun er 1 faset oplader. Tror ikke den nogen sinde er blevet leveret med 3'ern - dvs. fra '19

 

Har lige læst at de i USA slet ikke får laderen med mere fra i dag, og det lyder heller ikke som  om dem som allerede har bestilt vil få en med når de får bilen leveret......

https://twitter.com/elonmusk/status/1515577134437347329?s=21

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 17 '22
Hilbert
Hilbert Apr 17 '22
@Supercharged Medlevering af 1faset er spild af penge/rescoucer - køb en 3faset (11kW) mobil lader. Den kan bruges til både 1 og 3 fasede stik og sågar erstatte ladeboks.
jonsiii
jonsiii Apr 17 '22

I april ‘19 fik jeg både lader og 2 pigtails med. En til Schuko og en til blå CEE. Jeg brugte laderen de første 2 måneder indtil jeg fik en 3-faset ladeboks. Ellers er den brugt i diverse sommerhuse og på en Belgiens-tur. Det er nu meget praktisk, men hvis den kommer til at koste 2000 kr kan man jo prøve at overveje hvor meget der spares i forhold til offentlige ladere. Hvis de altså findes..

Men godt at vide, at den ikke skal med i byttehandelen ved upgrade til Y.

Supercharged
Supercharged Apr 18 '22

Ok. Takfor svar.

Det virker godt nok fjollet at medlevere en 1 faset lader. Har haft Tesla siden 2015(model s) og har aldrig brugt mormor ladning. Dog har jeg flere gange brugt CEE pigtail når jeg var et sted uden offentlig ladning, med forskellige adpatorer til blå camping stik, gammelt kraft stik, osv..

Lige nu er jeg på hotel i Maribo, og der er kun et CEE stik og ingen offentlige ladere. Ikke noget større problem, jeg kører bare til Supercharger på Falster.

Nogen input til hvilken mobil lader man så skal købe, hvis man vil have muligheden for at kunne bruge 3 faset ladning ?

selsoe
selsoe Apr 18 '22
Jeg synes bestemt ikke en et-faset lader er spild af ressourcer. Jeg har med mellemrum brugt både CEE-stikket og schuko-stikket på Teslas mobillader. Det har været godt at have i en snæver vending. Jeg har et par gange mødt et rødt 3-faset stik som jeg ikke har kunnet bruge, så nu har jeg købt en adapter. Jeg har dog endnu ikke for alvor haft brug for ladehastigheden som 3 faset mobillader giver, over en et-faset, når jeg har været på farten.
PL
PL Apr 19 '22
Citat fra Supercharged

Lige nu er jeg på hotel i Maribo, og der er kun et CEE stik og ingen offentlige ladere. Ikke noget større problem, jeg kører bare til Supercharger på Falster.

 

Der er en lader hos en bilforhandler tæt på hotellet: https://www.plugshare.com/location/353767. Men ja, det står sløjt til.  

jens2
jens2 Apr 19 '22

jesp den lader Mos omtaler, er væsentlig mere driftsikker end teslas lader, teslas lader holder kun i 2 år har selv haft 4 af dem.

Supercharged
Supercharged Apr 21 '22

Tak Mos. Dem kigger jeg lige nærmere på. @PL: ja det er vildt så få ladere der er på Lolland. Lidt mystisk. 

@Jens2: hvilken en af dem har du erfaring med ?

...og så har jeg iøvrigt en et-faset lader fra Tesla der er til salg, hvis der skulle sidde en interesseret køber derude ;)

Forummets indlæg er redigeret af Supercharged Apr 21 '22