Så lige at man forventer et energitillæg på Clever abo. annonceret i morgen, ca. 40% ekstra? Har kun set diverse skærmshot indtil videre. Skulle gælde fra 1. juni..
Skaber en del hyl og skrig på SoMe pt ;-)
Så lige at man forventer et energitillæg på Clever abo. annonceret i morgen, ca. 40% ekstra? Har kun set diverse skærmshot indtil videre. Skulle gælde fra 1. juni..
Skaber en del hyl og skrig på SoMe pt ;-)
Ingen kan præcist forudsige elprisernes udvikling, og derfor genberegner vi tillægget hver fjerde måned ud fra de aktuelle strømpriser og varsler selvfølgelig en eventuel stigning med en måneds varsel. Den næste genberegning vil gælde fra 1. oktober.
I en video på vores hjemmeside besvarer Casper, vores direktør, spørgsmål om det midlertidige energitillæg og forklarer baggrunden for det. Her kan du også se dine muligheder, og få svar på dine spørgsmål. Du kan også se videoen herunder. Se videoen og læs mere
Historiske energipriser rammer alle
Som vi alle ved, oplever Danmark og hele verden i disse tider stærkt stigende priser på blandt andet fødevarer, olie og gas – prisstigninger, der i høj grad sker som følge af krigen i Ukraine.Det er vigtigt at understrege, at de høje elpriser er noget, der rammer alle danske el- og plugin-hybridbilister, uanset hvordan man vælger at lade bilen. På vores hjemmeside har vi derfor lavet en sammenligning af Clever og andre opladningsløsninger.
Dine muligheder Det midlertidige energitillæg er noget, som vi alle helst ville undgå. Derfor er det naturligt, at du ønsker valgmuligheder. Mulighederne er fx nemmere konvertering af abonnement og gratis berostillelse (uden tilbagebetaling fra Clever) i perioden med midlertidigt energitillæg. Gå til hjemmesiden Hvad skal jeg gøre? Hvis du ikke foretager dig noget, vil energitillægget fremgå i en separat produktlinje på din regning for juni og frem, indtil det fjernes igen.Vi har EON all inclusive til 579kr/mdr. (deres tilbud fra dengang TM3 kom på markedet) og jeg spurgte dem for nyligt om de havde tænkt sig at hæve refusionen til kunderne nu hvor priserne er steget. Svaret var at det havde de ikke for det ville ikke kunne løbe rundt for dem. Jeg er såmen også fint tilfreds med prisen. Ja, det vil være lidt dyrere end normalt for os, men jeg vil ikke kalde det dyrt.
EDIT: Umiddelbart lyder det som ganske fair betingelser fra Clever?
Nyt er gratis "berostillelse" Det kunne jeg godt forestille mig at gøre brug af. Ukendt er også hvordan tilbagebetalingen af strøm kommer til at være. Clever beregner fra og med april tilbagebetalingen som et gennemsnit af elprisen om natten. Deres problem er måske lidt at strømmen langt fra er billigst om natten i sommerhalvåret.
Deres problem er måske lidt at strømmen langt fra er billigst om natten i sommerhalvåret.
Nej, de sidste par uger har i weekenden midt på dagen været det bedste tidspunkt.
Ja ofte billigst om dagen, specielt i weekenden. Vi må se hvad tilbagebetalingen for april bliver. Det er stadig røgslør over deres beregning af tilbagebetalingssatsen.
Kaj Munk Wens side har de sidste 2 måneders priser fra 23-06, som er en del af Clevers tilbagebetaling.

Men hvad nettariffer og den slags sættes til, står der intet om hos Clever.
Mon ikke blot det er for en kortere periodes det er muligt for eon at fastholde priserne?
Hvis himmelflugten af elprisen fortsætter er de vel nødt til at hæve priserne før eller siden.
På EON's all inclusive abonnementer, er det vel ligegyldigt, idet du selv køber strømmen, og får en fast pris retur om du selv har købt under vindstille eller under kuling.
Alt det der gennesnitspris mellem 00 og 06, som Clever melder ud, er vist lidt usikkert at forstå.
Tænker også dagens udmelding fra Clever er at skyde sig selv i foden. Men det er gratis, når man sidder på markedet.
Jeg tror Clever skød sig i foden, da de håbede på at spare tilbagebetaling, ved at bruge spotprisen fra 23-06. I efteråret og vinteren var der stor forskel på nat og dag. Nu er der kun 10 øres forskel på nat og dag og prisen er generelt høj om dagen. Så stort set ingen besparelse og den gratis lynladning er dyr. Resultat: Der hæves både abonnement og tilbagebetaling, så ved 100% hjemmeladning og 30000 km årligt er der derfor ikke den store forskel. Ved 100% udeladning bliver det 60% dyrere.
Det slap EON for, ved at dele abonnementerne op, og kun give elafgiften hjemme i refusion. Det var upopulært, men det skal jo også løbe rundt.
Hos Clever skal du nu bekymre dig om abonnementet, tilbagebetalingen, elprisen og ude/hjemme-ratio.
Clever betaler refusion af egen lomme til dem der har nedsat el afgift (Elvarme, solceller osv). Det må være dyrt og måske er det også derfor de er presset til at hæve priserne? Har netop fået besked om at prisen på min Clever key igennem mit arbejde stiger fra 2 kr. til 4 kr. pr. kWh (En lidt speciel ordning, kan kun bruges på deres AC og hurtigladere, ikke på lynladere)
@Jens_N_B Den der tror jeg altså ikke en dart på. Clever betaler refusion. Og jeg er 99,9% sikker på de bare viderefakturerer det fulde antal kWh der har refunderet. Ellers sidder der en i en regnskabsfunktion, der bør have et andet job.
Det er et spørgsmål om man både fra Clever, såvel som SKAT's side har vendt det blinde øje til, og indset at det er uhyre svært at adskille.
Man kunne argumentere at de 4000 kWh just dækker mit kørselsbehov. Alt andet er opvarmning og drift af hus.
PS: Pt har jeg hverken solceller eller varmepumpe. Men det kan ændre sig snart.
På EON's all inclusive abonnementer, er det vel ligegyldigt, idet du selv køber strømmen, og får en fast pris retur om du selv har købt under vindstille eller under kuling.
Ja, ved hjemmeladning er det ligegyldigt, men hvis alle deres kunder begynder at lade meget ude kan de vel også blive pressede?
@PL Det er et fåtal der reelt gider sidde på en lader for at spare håndører. Måske 1-2 gange, så opdager de at timelønnen er forsvindende lille, og så lader de hjemme fremover.
Prøvede det lidt ligesom vi fik vores, og der var 14 dage før vi fik egen lader. Det var mange spildte timer på de 14 dage. Kør til lader, sid og vent, kør hjem igen.....1-1,5 time ud af vinduet hver anden dag.
Clever betaler refusion af egen lomme til dem der har nedsat el afgift (Elvarme, solceller osv). Det må være dyrt og måske er det også derfor de er presset til at hæve priserne? Har netop fået besked om at prisen på min Clever key igennem mit arbejde stiger fra 2 kr. til 4 kr. pr. kWh (En lidt speciel ordning, kan kun bruges på deres AC og hurtigladere, ikke på lynladere)
Her en Clever link brik bestilt gennem arbejdet - bare som sikkerhed. Her kan jeg se at prisen også stiger fra 2,85 til 3,85 pr. 1/6
Jeg forstod aldrig rigtig de der clever og eon abo. så fik min egen lader og får refusion og havde intro abo. med 0 kr. for strøm (indtil intro sluttede her i år).
Mine kollegaer med varmepumpe fik en pæn del ud af det. Så meget forstod jeg.
Men de piver også gevaldigt nu.
Som jeg har forstået det er problemet, at clever har indført ekstra mdr. betaling på over 400 kr. og at man jo kun har den lader derhjemme og ikke kan lade udenom?
At skifte til egen lader eller købe clevers koster en sum penge.
Rigtig forstået?
@cth: Normalt kører vi cirka 30k km/årligt. Covid gjorde at vi har kørt mindre,men vi har stadig kørt i gennemsnit cirka 24k km/årligt de tre år vi har haft vores TM3. Vi lader næsten udelukkende hjemme og trods høje elpriser på det seneste vil jeg gætte på vi sammenlagt ikke har betalt over 2,30kr/kWh som er hvad vi får i refusion fra EON. Dermed er regnskabet: 579kr/mdr * 36 mdr = 20844kr i brændstof for at have kørt 70.000km. Lad os sige 24.000kr inklusiv ladning på SuC (det tror jeg faktisk er lidt højt sat).
Lyder det som en dårlig forretning?