Jeg har ikke regnet så meget på det.
Men kørte 40.000km første år og mit snit er 205 wh/km
Betalte 70 øre KwH. efter refusion sådan ca.
Så selv med de km kunne Clever nok ikke betale sig for mig.
Tab på strømmen er dog ikke indregnet i det her.
Jeg har ikke regnet så meget på det.
Men kørte 40.000km første år og mit snit er 205 wh/km
Betalte 70 øre KwH. efter refusion sådan ca.
Så selv med de km kunne Clever nok ikke betale sig for mig.
Tab på strømmen er dog ikke indregnet i det her.
@cth
med 40.000 km, burde du hav haft EON med 2,28 i refussion.
Så ville du have kørt 3500 om måneden for ca 200 kr.
Måske.. har ikke sat mig ind i det.
Er ikke så god til det med faste abo. og bindinger.
Men tænker at EON også har skruet kraftigt op for priser?
Så skulle jeg "nøjes" med 11 Kw lader og betale for opsæt og det koster vel også at få ned.
Nu har jeg min egen lader sat op af mig selv med "egen" elektriker o.s.v.
Havde heller ikke regnet med at køre 40.000...måske kun 25.000.
I år bliver det ikke mere end 25.000 max.
Jeg har desuden tanket rigtig rigtig meget gratis flere steder... f.eks. cirkleK.
Burde næsten sende dem en check :-)
Nej EON har just som i indlæg #8 i denne tråd, ikke sat prisen op.
Bortset fra både Clever og EON har ublu takster for flytning af eksisternede udstyr.
Så virker de sidste par tiltag fra Clever, gennemsnits takst 00-06 og så denne stigning, som om det eneste der kan gøre Clever mere upopulære, var hvis det blev opdaget de også havde en afdeling i Rusland.
ja det har jo så været lidt et lotteri kan jeg godt se.
Clever eller EON.
Clever så bliver man nu tørret i r.... EON så fortsætter man.
Medmindre de følger efter hvad de vel gør?
@selsoe: Korrekt.
Dertil at det abonnement til 579kr/mdr er noget der ikke har eksisteret i lang tid. De har siden ændret abonnementer, priser og betingelser flere gange, men vores er der ikke ændret ved.
@cth: Det er selvfølgelig svært at overgå gratis :) Personligt gider jeg dog ikke bruge tid på at lade andre steder end hjemme mere end højst nødvendigt.
Nej EON har just som i indlæg #8 i denne tråd, ikke sat prisen op.
Bortset fra både Clever og EON har ublu takster for flytning af eksisternede udstyr.
Så virker de sidste par tiltag fra Clever, gennemsnits takst 00-06 og så denne stigning, som om det eneste der kan gøre Clever mere upopulære, var hvis det blev opdaget de også havde en afdeling i Rusland.
Hmmm. Det lader til at de er blandet ind i noget hoteldrift ? :)
https://www.booking.com/hotel/ru/clever.da.html
Jamen, køber Clever da ikke også deres strøm, produceret af kulsort, russisk gas fra Putin igennem nogle lyssky, mafiadrevne skuffeselskaber ejet af russiske oligarker og bemandet med menneskehandlede børnearbejdere til finansieringen af klyngebomber og kemiske masseudryddelsesvåben til brug mod civile kvinder og børn under "specialoperationen" i Ukraine? ;->
Eller er det kun mig, der har sådan et elabonnement? ;-)
P.S. Det er fredag i dag.
@cth: Det er selvfølgelig svært at overgå gratis :) Personligt gider jeg dog ikke bruge tid på at lade andre steder end hjemme mere end højst nødvendigt.
-----------------------------------------------
Vi kan kun være enige. Men hvis du på vej på arbejde eller på vej hjem kan køre lige ind i en lader og få 70 KwH på, mens du arbejder (arb.tid).
Samt handler ind i netto og Rema lige ved siden af.
Jeg gider ikke sidde 45 min og kigge på biler eller natur eller i kø for at komme til at lade.
Men det er historik...gratis er svært at finde i dag.
Så kom Clever med deres tilbagebetalingssats for maj måned. 3,00 kr / Kwh. Til trods for energitillæget, er det stadig ok for os med den sats. Jeg er dog bange for at det tillæg er kommet for at blive selv om elpriserne skulle falde lidt igen.
Har en Clever Link brik igennem arbejde. Her er priserne jeg lige har fået:
- Normal- og hurtigladere med en maks-effekt op til 99 kW: 8,50 kr./kWh
- Lynladere med en maks-effekt på +100 kW: 9,25 kr./kWh
Så virkelig meget at spare.......
Er spændt på om prisen på Eon's all-inclusive holder sig i ro.
Lige nu bliver bilerne kun ladet op på hjemadressen de par timer om søndagen når prisen er under 2,50, og ellers er der en Eon 22kWh lader tæt på arbejdet hvor bilerne står hele dagen når de er tomme. Så er glad for at det stadig er gratis at lade ude.
Energitillægget for abonnenter stiger for øvrigt også 1/10. Fra 345,- til 690,- pr. måned.
Ja - det var nok også ventet. Jeg lurpasser lige i september måned. Håber at der begynder at komme billige perioder hvor man kan lade som der har været til og med Juli måned. August har været helt tosset. Pengene må fosse ud af Clevers kasse med de beløb de skal betale tilbage. Man kan altid stille i bero hvis med meddeler det inden 1/10.
Dummebøden for at skifte er bare hurtigt enten
1)overtagelse af deres lader til en pris på ca 2000 kr. Med nul refusion efterpå.
2) opsigelse og nedpilning af deres lader for 2500 kr og opstart hos konkurrenten til 12.500
3) start hos et selskab med refusion af 90 øre plus moms. Men først skal du købe en ny lader til 5000+ fordi der skal være elmåler i boksen.
Så Clever og EON køre samme politik som Putin. Start folket op og lad dem så betale i vildskab for at blive fri for os igen.
Iøvrigt må dette vel være den 2. Putinske krig. 1) Krim 2) Donbass eller har jeg glemt noget.
Dummebøden for at skifte er bare hurtigt enten
1)overtagelse af deres lader til en pris på ca 2000 kr. Med nul refusion efterpå.
2) opsigelse og nedpilning af deres lader for 2500 kr og opstart hos konkurrenten til 12.500
3) start hos et selskab med refusion af 90 øre plus moms. Men først skal du købe en ny lader til 5000+ fordi der skal være elmåler i boksen.
Så Clever og EON køre samme politik som Putin. Start folket op og lad dem så betale i vildskab for at blive fri for os igen.
Iøvrigt må dette vel være den 2. Putinske krig. 1) Krim 2) Donbass eller har jeg glemt noget.
Jeg har ingen grund til at sige dig imod, indlægget er jo - næsten - sobert nok. Lad mig bare konstatere at EON indtil videre ikke har et energitillæg, og dvs vil sige at hvis jeg oplader alle mine 750kWh her på Islands Brygge ved en EON gadestander så koster det mig 729 kroner hvilket er under en krone per kWh. Og det er der, hvis du spørger mig, ikke meget Putin over...
Men ok, du har lov til at have en anden mening :)
@PeterE det kan du have ret i. Det var mere et svar på Clevers forretningspolitik som ville flytte kunder hurtigt væk.
Derimod hvis du har egen lader, og skal flytte, så opkræver EON 8495 kr for at flytte den lader du har i forvejen 7 km.
Altså skrue 5 ledninger ud, tage boksen ned af væggen(tog 5 minutter). Køre 7 km, montere(med elektriker) ny afbryder og ledning direkte efter måler(som på forrige adresse) samlet tidsforbrug 2,5 time. Det er bedre timepris en Gorrisen og Federspiel, tager ovre i babelstårnet overfor tivoli.