Loading...
dk

WIFI hvordan? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Apr 28

Hej

Vi er flyttet, og det virker til raketten ikke vil huske det nye WIFI.

Det blev tastet ind og virkede for nogle uger siden.

Så har datteren lige tænkt jeg skal da bruge den stikkontakt, så trak hun mesh'en ud.

Så når jeg nu sætter bilen til så kan den ikke finde det wifi vi har. Dertil så selvom jeg taster det ind manuelt, så forsvinder den bare uden at gå ind på netværket.

Er der ordentlig signal, Ja altså det sidder på første salen i vinduet ud til hvor bilen er parkeret nedenfor 6-7 meter i direkte linie uden andet end et vinduesglas(eller 2 nu det er thermo) imellem.

Sætter jeg min mobil til data deling, så springer den på min mobil rimelig hurtigt. Men det er jo ligesom ikke det der er ideen med at den skal opdatere kl mørk nat, hvor jeg sover!

JEg har prøvet reset med begge hjul på rattet så vel som powerdown. Men den finder ikke netværket.

Dertil, så har jeg brug for wifi i stalden, men stalden er på sin egen eltavle i stalden med egen hpfi, så kan man vel ikke benytte noget extender som man bare jokker i stikkontakten, vel?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 28
cth
cth Apr 29

Jo en extender burde vel i princippet være muligt alt efter afstand.

Det er jo ligegyldigt hvilken strøm den får, eller tænker du på den type der bruger stikkontaktens ledninger?

Min erfaring med extendere er bare rimelig ringe :-)

Dem jeg har haft virkede elendigt.

Men der kan være sket meget siden. tror bare ikke på trådløst, måske med wifi version 6 som de påstår er super. Men stadig ret nyt.

Kabler rigeligt med kabler er det eneste der rigtigt virker.

Få noget ordentligt udstyr med egen router og switch og så kabel (mindst kategori cat6) til access points af god kvalitet, som er spredt ud over ejendommen.

Jeg er så glad for i dag at jeg fik kablet hele huset da vi købte det.

Et kæmpe arbejde at få proppet kabler i 3 etager på en murermester villa fra 50'erne. Der er ikke mange huller nogen steder.

En dag vil børn lige pludselig sætte en PS5 op i stalden eller en 65" fladskærm og så kan de ikke få ordentlig kvalitet :-)

jramskov
jramskov Apr 29

Måske er du lige på grænsen til hvor langt signalet rækker? Min erfaring med vores Tesla er at dens antenne ikke rækker særligt langt.

Da vi flyttede i vores hus valgte jeg at installere 3 Unifi AP'ere i hele huset, en i hver ende og en i midten - det er helt sikkert overkill i et hus på 162m2. En af dem sidder ret tæt på bilen og min iPhone kan fint fange signalet fra den hvor bilen holder, men Teslaen kan ikke så jeg har opsat et ekstra AP tæt ved bilen.

cth
cth Apr 29
Citat fra jramskov

Måske er du lige på grænsen til hvor langt signalet rækker? Min erfaring med vores Tesla er at dens antenne ikke rækker særligt langt.

Da vi flyttede i vores hus valgte jeg at installere 3 Unifi AP'ere i hele huset, en i hver ende og en i midten - det er helt sikkert overkill i et hus på 162m2. En af dem sidder ret tæt på bilen og min iPhone kan fint fange signalet fra den hvor bilen holder, men Teslaen kan ikke så jeg har opsat et ekstra AP tæt ved bilen.

------------------------

Samme her... 3 stk unify AP og alt andet udstyr fanger fint netværk men bilen kan ikke altid.
Nej det er ikke overkill med 3 AP.
Hvis du f.eks. har musik streaming (bluesound) og gerne vil have den kommer i en rimelig kvalitet, så er 3 stk. faktisk ikke nok på 3 etager. 
Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 29
jramskov
jramskov Apr 29

@cth: Hvis man bor i en bunker fra anden verdenskrig, er det nok nødvendigt med et AP i hvert rum :D
Vores hus er i et plan og fra 1968.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 29
PeterE
PeterE Apr 29

Min erfaring med extendere er kun dårlig, populær sagt så forlænger man blot elendighederne :) Jeg ville også overveje et access point eller mesh-enhed helt ude i carporten. Jeg har selv Google mesh med 4 AP i mit 1962 3-plans hus - og det er ok indenfor, og ikke imponerende ude i min carport.  

Mht det oprindelig spørgsmål, så sker det at bilens indstillinger skal sættes op igen. Så istedet for blot at forsøge at forbinde til dit allerede kendte mesh netværk, så ville jeg trykke på 'forget wifi' i bilen, og sætte det op igen. Det tager 5 minutter. Og jeg tror faktisk at det vil virke.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 29
cth
cth Apr 29
Citat fra jramskov

@cth: Hvis man bor i en bunker fra anden verdenskrig, er det nok nødvendigt med et AP i hvert rum :D
Vores hus er i et plan og fra 1968.

----ahh.. et plan så er 3 nok fint.
Mit er 3 plan og selv etage adskillelse er i mursten, næsten da :-)

Ice2EV
Ice2EV Apr 29

@PeterE takker. Jeg prøver at finde "forget" knappen. Synes bare ikke jeg kunne finde den igår.

Brugte det meste af 30 minutter på diverse fiksfakserier, men fandt aldrig netværket. 

Det er muligt raketten har ringe antenne. Men i forrige hus var der 25 meter til mesh enheden, og den stod oppe på loftet, så den skulle igennem betontagsten eller fuld grundmuret ydervæg, alligevel fandt den netværket.

Her er der ikke meget længere end en halvfuld 18 årig kan p..se og kun en rude imellem........

fmm1000
fmm1000 Apr 29

Tryk på wifiikonet øverst på skærmen. Tryk på dit netværk. Tryk så på slet/glem. 

canel
canel Apr 29
Citat fra Ice2EV

Her er der ikke meget længere end en halvfuld 18 årig kan p..se og kun en rude imellem........

hvis det er en moderne termorude, kan den godt være belagt med en tynd metalfilm,(usynligt)for bedre egenskaber.
prøv at flytte væk fra vinduet. 
det er et samme i forruden på bilen. der er et hul i metalfilmen omkring bakspejlet. derfor skal brobiz sidde der for at virke.

Forummets indlæg er redigeret af canel Apr 29
Ice2EV
Ice2EV Apr 29

Hej igen

"Forget" kom frem da jeg holdt og ventede på datteren ude i byen, så trykkede jeg bare på den da.

Og da jeg kom hjem og trykkede på WIFI viften, så fandt den selv netværket og huskede pludselig koden også..... Kukkuk Betina, ingen logik i det, men det ser ud til at virke.

Og det er en forholdsvis ny, som i måske 2 år gammelt vindue. Men der er max signal på diverse mobiler yderligere 10-20 meter.