Loading...
dk

Hvilket elselskab skal man bruge?? | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund May 10 '22
@cth
Ja så kom Tesla gruppens politi lige på banen igen.
“Men kunne jo sige det modsatte Osv. “
Ser du der kommer rigtig mange opslag fra solcellefirmaerne der priser solceller sammen med elbiler, de gør meget behændig ikke opmærksom på at solceller udelukker elafgiftsrefusion, tror sku også der er mange i denne gruppe der hellerikke ved det, tror sku at over 80% af nystartede solceller ejere ikke er blevet oplyst om denne sammenhæng. Ps hvis man har elvarme, hvorfor så kun et 9.00 kwp anlæg sammen med en elbil der snildt kan bruge 5000 kw om året,
PeterE
PeterE May 10 '22

Ro på folkens :)

 

Vi løfter hinanden fordi vi er - nogenlunde - gode til at dele viden; Og fordi, vi for det meste er relativt fordomsfri. Her er plads til alle, bare vi husker at rumme vores forskelligheder. 

cth
cth May 10 '22

ja ja ..:-)

selsoe
selsoe May 10 '22

@Johannelund Jeg beklager hvis du mener jeg har tilbageholdt vital information. Embedsværket må have svigtet. En alvorlig forseelse der ikke skal gentage sig.

Jeg har også købt et for lille solcelleanlæg kan jeg læse mig til. Godt at blive belært om det også.

cth
cth May 10 '22

Jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere lun på at få de solceller som jeg i princippet har ønsket mig i mange år.

Men en murermestervilla, i bestemte kvarterer, har indtil nu faktisk tabt i værdi med grimme solceller på taget.

For grimt er det på et rødt tegltag.

 

Men jeg skal jo ikke sælge næste mange år :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth May 10 '22
jramskov
jramskov May 10 '22

@cth Det er også derfor jeg næsten kun er interesseret i solcelletag. Vores tag er dog ikke i nærheden af at kræve udskiftning og vil sandsynligvis kunne holde længere end vi ender med at bo der.

Johannelund
Johannelund May 10 '22
Tjaa hvis man virkelig vil den grønne omstilling kunne man jo også bare købe en andel i en solcellepark eller vindmølle, her får man sku produceret rigtig mange flere kw pr investeret kr, f.eks investerede jeg i en vindmølleandele i 1999 80.000 kr som i gennemsnit producerede 22.000 kw om året, og da man altid kommer på timeafregning sælger man til spotprisen som er den samme uanset om det er vindmøllestrøm eller solcellestrøm.
cth
cth May 10 '22

 

Citat fra jramskov

@cth Det er også derfor jeg næsten kun er interesseret i solcelletag. Vores tag er dog ikke i nærheden af at kræve udskiftning og vil sandsynligvis kunne holde længere end vi ender med at bo der.

Ja samme her.... 

Men overvejer solceller på havesiden (syd) og så må jeg leve med det grimme :-) 

 

Men hvis jeg skal se økonomisk på det ud fra min økonomi o.s.v.

Så kan det slet ikke betale sig.

Er også en masse bøvl med håndværkere og overpriser o.s.v.

Men nogen gange er tanken om selvforsyning og ikke afhængighed bare en ekstra teaser.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 10 '22
Ice2EV
Ice2EV May 10 '22
Citat fra Johannelund @cth
Ja så kom Tesla gruppens politi lige på banen igen.
“Men kunne jo sige det modsatte Osv. “
Ser du der kommer rigtig mange opslag fra solcellefirmaerne der priser solceller sammen med elbiler, de gør meget behændig ikke opmærksom på at solceller udelukker elafgiftsrefusion, tror sku også der er mange i denne gruppe der hellerikke ved det, tror sku at over 80% af nystartede solceller ejere ikke er blevet oplyst om denne sammenhæng. Ps hvis man har elvarme, hvorfor så kun et 9.00 kwp anlæg sammen med en elbil der snildt kan bruge 5000 kw om året,

5000 kWh om året, den kan da snildt nappe 10.000, hvis ellers man er lidt frisk på foden og kører 45.000+ om året. 

Sider: « 1 2 3