Loading...
dk

Automatisk kørelys model s vs 3 | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig May 29 '22
Undrede mig og blev nysgerrig idag ca. kl15 på Køge bugt motorvejen.<br /><br />
Det regnede og der var store sorte skyer.<br /><br />
Kører model s og den tændte selv lyset. <br /><br />
Mødte 2 stk model 3 som ikke havde lys bagpå samt 2 andre model s ud over mine der havde lys bag på.<br /><br />
Sidder sensorerne anderledes eller virker på en anden måde ?<br /><br />
Det virkede ikke tilfældigt for den ene model 3 fik lys på i et split sekund under en bro men det slukkede lige så hurtigt igen.
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig May 29 '22
MOS
MOS May 29 '22

Jeg mener, at lyset tænder sammen med vinduesviskerne. Model S har en almindelig regnsensor, mens Model 3 bruger frontkameraet sammen med noget sofistikeret billedbehandlingssoftware til at genkende regn. Det kan være, at det er det, der gør forskellen.

Derudover tænder lyset naturligvis også i mørke. Det kan også være, at der er forskellig lysfølsomhed for, hvor mørkt det skal være, før lyset tænder på de to modeller.

KimT
KimT May 30 '22

Jeg har tidligere nævnt det her i forum. Ved ikke om det kunne tænkes at de har slukket for den automatiske visker (fordi den virker så ringe), og baglys derfor ikke tændes automatisk.

jpx
jpx May 30 '22

Er jeg den eneste, der godt kunne tænke mig en togglebutton til at vælge om kørelys altid skal være tændt eller ej? [Model 3] Også en sommerdag med sol og blå himmel, hellere det end at skulle rode med det når man opdager den ikke selv sætter det på. 

Trannel
Trannel May 30 '22
Lidt i samme boldgade. På min model S fra 2015 (version 2021.24.28) findes der til højre på lysbjælken en knap, der når man trykker på den siger “gemt”.
Jeg håbede på at det betød, at man havde gemt kørelys indstillingen men jeg kan ikke se, at den har ændret noget som helst.
Er der nogen der ved hvordan denne knap virker?