Loading...
dk

Slut med refusion på bi-måler? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jun 1 '22

Folk med elbil burde som standard kunne få nedsat afgift på forbrug over 4000kWh/år, på samme måde som folk med elvarme. Der bør samtidig være en alternativ løsning for folk der ikke har mulighed for egen lader.

Bianco
Bianco Jun 1 '22

Jeg formoder at denne konstruktion er ok. Se er det vel kun et spørgsmål om hvor meget man skal skille Tesla laderen ad før man kommer den i kassen - Er det mon nok at tage pyntedækslet af?

P85DK
P85DK Jun 1 '22

Du kan jo eventuelt tage hele plastik kabinettet af din Tesla lader og kun have print kort etc. i boksen - så ryger designet, men - her er det Gen 3

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 1 '22
Andersen123
Andersen123 Jun 1 '22
Citat fra P85DK

Du kan jo eventuelt tage hele plastik kabinettet af din Tesla lader og kun have print kort etc. i boksen - så ryger designet, men - her er det Gen 3

Det projekt glæder jeg mig til at følge med i :)
cth
cth Jun 1 '22

Men helt lavpraktisk...

Hvor kan man læse hvad SKAT har af krav til den måler der skal sidde ved lader?

Skal den sidde i en lukket kasse som er plomberet, eller hvordan er de nuværende ladere med tæller konstrueret?

Eller er det bare et spørgsmål om at tæller sidder "ved" laderen på kablet?

ankjaers
ankjaers Jun 2 '22

Det kræver vel blot en plomberet kasse som både måler og lader sidder inde i. Hvis man gerne vil snyde. Kan man jo stadig smide en type2->schuko adapter på sit ladekabel. Har tit ladet fra 11kw clever stationer med mindre elektrisk køretøj på den måde. 

cth
cth Jun 2 '22

Ja det kræver vel blot..... men håber der kommer en udførlig vejledning fra SKAT.

Tvivler på at refusionsselskaber vil refundere på en hjemme strikket løsning.

Eller kan man forestille sig en Tesla charger version 4 med tæller ? :-)

Ny 22KW lader med tæller svarer til  mere end 1 års refusion for mig sådan ca. (kan selv sætte den op).

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 2 '22
Cubic
Cubic Jun 4 '22

Jeg tænker at det skal være CE godkendt, men det er begge dele jo i sig selv.

Jeg tænker ikke at SKAT kan påtvinge nogle regler/paragraffer ned overhovedet på danskerne som ikke findes, så det føre mig til Stærkstrømsbekendtsgørelsen, som er EL SIKKERHEDSLOVEN, så hvis man følger den, når man bygger molevitten ind i en abekasse (Den grå kasse hvor man montere el-dele i)

Om det er en købt eller hjemmelavet, det er vel afgørende at reglerne er overholdt, og udført af rette personale, der er ikke mange huse der er ens, ej heller fabrikker, de installationer der er rundt på fabrikkerne er lavet nøjagtig som Bianco nævner, uden at det er plomberet, der skal blot bruges et stykke værktøj til at åbne boksen.

Det bliver ret spændende, at høre hvad der sker med denne løsning.

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Jun 4 '22
cth
cth Jun 4 '22

Hvis jeg nu sætter denne lader op 

https://takecharge.dk/easee-home-charger/

Ikke noget fast kabel.

Så kan man vel i princippet hive refusion strøm ud til alt andet end el bil, eller er det ikke muligt?

Ice2EV
Ice2EV Jun 4 '22

Det kan du i princippet godt ved alle ladere. Vil man fuske så kan man altid det. Det er bare et sprørgsmål om niveauet af kreativitet.

cth
cth Jun 4 '22
Quote from Ice2EV

Det kan du i princippet godt ved alle ladere. Vil man fuske så kan man altid det. Det er bare et sprørgsmål om niveauet af kreativitet.

Det er det jeg mener.

reglen giver ikke mening.

Men lige i denne type lader er det ekstra nemt.

Bare få lavet et kabel der passer i og som i den anden ende kan kobles på f.eks. et husstandsbatteri???

Ja jeg gætter og ved slet ikke om det er muligt. 

Men nemmere at snyde end med min nuværende løsning som er ubrudt nedgravet 6 kvadrat kabel fra tavle til lader.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 4 '22
Andersen123
Andersen123 Jun 7 '22
Citat fra cth
Quote from Ice2EV

Det er det jeg mener.

reglen giver ikke mening.

Men lige i denne type lader er det ekstra nemt.

Bare få lavet et kabel der passer i og som i den anden ende kan kobles på f.eks. et husstandsbatteri???

Ja jeg gætter og ved slet ikke om det er muligt. 

Men nemmere at snyde end med min nuværende løsning som er ubrudt nedgravet 6 kvadrat kabel fra tavle til lader.

Jeg har lige haft en eletrikker til at kikke på min Tesla-charger. Og han siger at der ikke er plads til at sætte en bi-måler ind i selve boksen.

Er der nogle der har fundet en god løsning?
P85DK
P85DK Jun 7 '22

Du skal vel bare have sådan en her hvor du har både lader og bimåler i

https://www.wattoo.dk/cubo-o-kasse-tr-abs-400x600x185-5412607478

Cubic
Cubic Jun 8 '22

Det er netop sådan en "abekasse" alle elektrikkerne bruger på alle fabrikker i hele landet, til diverse styre komponenter til elektriske maskiner.

cth
cth Jun 8 '22

Har lige talt med min elektriker om det samme.

Han sagde også at vi bare flytter måler ud til laderen.

Men kan man få nogen til at refundere så?

Hvad er skats helt nøjagtige krav.

At den skal sidde inde i laderen og ikke ved siden af?

Nogen der har teksten hvor det står?

P85DK
P85DK Jun 8 '22

Det har altid været sådan at der ikke måtte sidde andet en laderen efter måleren, samt at måleren ikke måtte sidde i tavlen, om det er ændret eller det er overfortolkninger ???

cth
cth Jun 9 '22

Lader efter måler?

Du mener at der skulle være ubrudt kabel fra TÆLLER til lader...ikke?

Dete r også det der gør...kabel er bare 20 meter langt mellem tæller og lader :-)

P85DK
P85DK Jun 9 '22
Citat fra cth

Dete r også det der gør...kabel er bare 20 meter langt mellem tæller og lader :-)

Det er en no-go, skal sidde ved lader

tm3ejer
tm3ejer Jun 9 '22

Desværre kan abekassen blive svær at få godkendt af "refusionsselskabet" og så er det jo ret ligegyldigt hvad SKAT mener om det. Jeg spurgte EVDK og deres svar var:

KWh måleren skal, som du selv skriver, være fuldt intereret i din nuværende ladeboks, for at vi kan godkende den til strømrefusion, så den løsning, du foreslår med indsættelse lader og kWh måler i et skab, kan vi desværre ikke godkende :-/.

Bianco
Bianco Jun 9 '22

I forbindelse med egen registrering af refusion, så har min revisor i 2015 sagt god for kassen i             #22              Nu har jeg ikke længere revisor på mit firma, så jeg går efter; Hvis jeg tydeligt har gjort det så korrekt som muligt, og kWh forbruget er rimeligt, så formoder jeg at det også vil blive accepteret i dag.

Sider: « 1 2 3 »