Loading...
dk

Begrænsninger på regen TMS 85P | Tesla Forum

dammik
dammik May 31 '22

Hej

8 års batterigarantien på min TMS 85P fra juni 2014 udløber snart, så jeg har holdt lidt ekstra øje med batteriet på det seneste. I maj har jeg haft 3 tilfælde, hvor regen begrænses ved 15-17 grader batteri temperatur og ca 50% SUC. Tesla har undersøgt det hurtigt og oplyser, at regen og supercharging begrænses ved batteritemperaturer under 20 grader, så alt er normalt.

Er det rigtigt ,da jeg ellers  kun har lagt mærke til at  regen begrænses ved lavere temperaturer (under 10 grader ?)

Meget gerne input herom

MOS
MOS May 31 '22

Ja, det er korrekt. Ændringen kom allerede med en softwareopdatering tilbage i 2019. Den nedsatte ladehastigheden væsentligt og desuden blev batteriet ved samme opdatering meget mere "kuldskær", således at både regen og ladehastigheden påvirkes ekstra meget ved lave temperaturer og endda også ved moderate temperaturer.

I en anden, lang tråd på dette forum kan du læse meget mere om dette. Der kører bl.a. en retssag mod Tesla pga. softwareændringen.

KimT
KimT May 31 '22

På min 70D kunne jeg se at temperaturkurven blev hævet ca. 3 grader. Dvs. de stiplede linjer forsvandt tidligere når batteritemp. lå på 16,5 grader, og fuld regen kom ved 19,5 grader (man har ikke fuld regen når linjerne forsvinder). Efter opdateringen i 2019 forsvinder den stiplede linje første når temp. er 19,5 grader, og fuld regen ved 22,5 grader.

Så - som MOS skriver har det været såden de sidste - snart 3 år.

dammik
dammik May 31 '22
Mange tak for jeres hurtige afklaring
Jeg er selv en af de første med i retssagen mod Tesla p gr af den elendige ladehastighed men jeg havde ikke bemærket at det også påvirkede regen
Et nyt batteri betalt af Tesla vil jo løse mange problemer !