Hyundai giver 5 år og Kia giver 7 år på hele bilen. Mon ikke det er det de sammenligner med?
Tesla's garanti er 4år eller 80.000km - hvad der kommer først. Da vi fik vores S'er i '15 gik der præcis 2 år - så havde triptælleren rundet 80.000km.
På FDM's hjemmeside kan man se en oversigt over hvad de forskellige mærker tilbyder af garanti : https://fdm.dk/...ntier-paa-bilmaerker
Synes at de plejer at rose alle der har 3 år eller mere.
Mon ikke det er km begrænsningen det handler om?
For en gang skyld synes jeg faktisk deres anmeldelse af en Tesla er rimeligt OK.
De har sat udstyrsmuligheder under minus kolonnen, nu bliver jeg helt forvirret.
Har man ikke 5 eksteriør farver, 2 interiør farver, 2 sæt fælge og noget varm luft der hedder FSD at vælge mellem. Det er valgmuligheder helt på højde med Trabant i DDR's storheds tid.
Det er valgmuligheder helt på højde med Trabant i DDR's storheds tid.
Kan anbefale denne video https://youtu.be/emoF0EFxjjA hvis man vil se hvordan en Trabi blev lavet, optimeret til et råstoffattigt DDR. Specielt tilpasningen af døre etc. er kosteligt at se.
Kender den godt - du kan være sikker på at mågevingerne på Model X fik en lignende tur i starten hos Tesla :-)
En skuffende ting ved TM3 er at f.eks. BMW nu leverer længere rækkevidde. Tesla burde have mere fokus på rækkevidde fremfor performance efter min mening.
Som skrevet et eller andet sted tror jeg ikke helt på FDM's resultat. I den norske rækkevidde test er der ikke meget forskel på Y LR (den gamle udgave med range på 507km) og xDrive50. Så går ud fra at den nye Y LR (med range på 565km) samt både 3 LR og P vil komme ud med en længere rækkevide hvis de var blevet testet samtidig.
Tror at alt deres fokus lige nu er FSD..... Synes jeg så et eller andet sted at Elon har trukket i land mht. radar. Den kan vist ikke helt undværres til fordel for full vision. Så fedt at der nu er biler på markedet der ikke har rader. Gad vide hvad det reelt betyder for deres mulighed for at få FSD.
https:///...sommeren-2022/225305
Tror at alt deres fokus lige nu er FSD..... Synes jeg så et eller andet sted at Elon har trukket i land mht. radar. Den kan vist ikke helt undværres til fordel for full vision. Så fedt at der nu er biler på markedet der ikke har rader. Gad vide hvad det reelt betyder for deres mulighed for at få FSD.
Det samme som det hele tiden har betydet, at de har købt en gang varm luft ...
Som skrevet et eller andet sted tror jeg ikke helt på FDM's resultat. I den norske rækkevidde test er der ikke meget forskel på Y LR (den gamle udgave med range på 507km) og xDrive50. Så går ud fra at den nye Y LR (med range på 565km) samt både 3 LR og P vil komme ud med en længere rækkevide hvis de var blevet testet samtidig.
FDM skriver: "Konkret kørte vi 375 km ved 14 grader, og det var ikke helt så langt, som vi havde forventet og 70 km kortere end BMW i4 M50, som vi testede samme dag."
Det lyder som om det burde burde være rimelig sammenligneligt.
Er det ikke kun spekulationer?
Så vidt jeg har forstået det, har Tesla fået et patent på en ny radar godkendt. At få et patent tager lang tid, så hvad de har tænkt sig at bruge den radar til ved ingen. Måske slet ikke, hvis var noget de arbejdede på inden de gik all-in på vision only.
Tesla Bjørn har også lige testet Model 3 Performance han får den til 386 km ved 120 km/t og 520 km ved 90 km/t i 20 grader.
Ved vi Tesla har en del kilometer gemt under nul. Undrer mig dog stadig at FDM ikke i det mindste nemt kører +400 km i bilen ved de 110 km/t.
Når Teslabjørn får længere rækkevidde ved højere hastighed, så virker FDM's resultat lavt.
Jeg ved godt at I hader det, og jeg elsker også Bjørn og hans videoer, men han er altså sponseret af Tesla - så lige her vil jeg nok vælge at have mere tillid til at FDM eller øvrige forbrugerorganisationer er mere uvildige :)
Kom så med tomaterne...
Haha, Peter. Jeg starter gerne. Modsat FDM så kan du faktisk se hvordan Bjørn han laver sine tests uden afbrydelser på hans live kanal. Så jeg stoler cirka 3 gange så meget på Bjørn i forhold til FDM.
FDM har en meget blakket fortid hvad elbiler angår, aner ikke hvad de har af interne kontakter til BMW eller andre bilmærker. FDM's amerikanske pandanter er dybt i lommerne på de gode gamle bilmærker. Sund skepsis er fint begge veje, men jeg kan faktisk se præcis hvordan Bjørn laver sine tests det kan jeg ikke hos FDM.
Teslabjørn har helt sikkert tjent godt på referrals, er det hvad du mener med "sponsoreret"?
FDM har en meget blakket fortid hvad elbiler angår, aner ikke hvad de har af interne kontakter til BMW eller andre bilmærker.
Udover at de kun skal gå 50m over vejen for at komme til Jan Nygaard, så tror jeg ikke at de har andre tilhørsforhold end almindeligt naboskab.
@PeterE - jeg tror ikke han er mere sponsoreret end at han har fundet ud af at få max ud af deres referrals. Jeg ville dog ønske at han havde Berlitz som storsponsor med betaling i deres engelsk kurser ;-)