Loading...
dk

FDM test af Model 3 Performance | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
cth
cth Jun 26

Min tankegang var her meget dansk...

Er udemærket godt klar over at vi har fossiler mange år ud i fremtiden globalt da tyskerne jo ikke gider køre EL.

Jeg ved ikke lige hvor du vil hen med softwaren.

Kiefer
Kiefer Jun 27

Og læg mærke til hvor FDM har deres information fra. Det er fra Green NCAP. Det svarer vist nogenlunde til at kalde lobby organisationen "Bæredygtigt Landbrug" for tilhængere af økologisk landbrug...

Ice2EV
Ice2EV Jun 27

Lidt ligesom når Århus universitet laver undersøgelser af landbrugsprodukter støttet af Landbruget!

Kiefer
Kiefer Jun 28

Ja, det er et pænt grotesk eksempel og må stadig kunne mærkes på Aarhus Uni i manglende tiltro til deres uafhængighed...

Jeg mă indrømme at jeg er lidt skuffet over FDM, jeg synes ellers de var kommet et langt stykke med fokus på elbiler og så kommer de med sådan noget skrammel her, der sætter dem flere år tilbage...

Zyp
Zyp Jun 28

Selvom jeg ikke er 100% glad for FDM vil jeg sige at de flere gange i artiklen skriver at den måske ikke er helt retvisende.

Det er også lidt underligt at det kun er nogle irrelevante biler der er med i listen. På den måde er den jo ikke rigtig noget værd.

jramskov
jramskov Jun 29
Citat fra P85DK
Citat fra jramskov

FDM er blevet gjort opmærksom på det fra flere sider af, men har indtil videre ikke ændret/opdateret artiklen eller helt trukket den tilbage som de burde gøre. Det er ret skuffende.

Et lille tip til Ekstrabladet? Der er intet de elsker mere end at kunne 'autoriteter' ned med nakken og vise det på forsiden, og hvis det forholder sig som du siger, så vil det ikke engang kræve særligt meget arbejde.

Det kunne man vælge at gøre, men det bliver ikke mig - har ikke lyst til at bidrage til clickbaits og deslige.

jramskov
jramskov Jun 29
Citat fra Kiefer

Jeg mă indrømme at jeg er lidt skuffet over FDM, jeg synes ellers de var kommet et langt stykke med fokus på elbiler og så kommer de med sådan noget skrammel her, der sætter dem flere år tilbage...

Har det på samme måde - de leverer masser af info og test om og af elbiler, men lige netop denne artikel og det tilhørende billede er bare dårlig research. Når så bla. en chef fra https://danskemobilitet.dk/ gør dem opmærksom på at deres tal er helt forkerte (se her: https://twitter.com/SrenJakobsen2/status/1538775287244197889?s=20&t=ZmUVXjFnhfvJGClVnRcl7g), er det ganske skuffende de ikke reagerer.

Zyp
Zyp Jul 1

Jeg fik lige dykket ned i den twitter tråd. Jeg er rystet over at det endnu engang er det forkerte batteri studie fra 2017 der er dukket op som baseline. Det er jo blevet korrigeret af forfatterne i 2019, så det er så tydeligt at studiet er forkert. Det er jo ikke et spørgsmål holdninger fra os andre, det er forfatteren selv.
Den forfatter har lavet så umådelig stor skade til EV udrulningen. Hans 2017 studie bliver altid brugt når man skal tale EV ned.
Jeg troede (fejlagtigt) at et lidt større setup fra NCAP var mere videnskabligt end bruge så dårlige data.

FDM er vel medlem af NCAP. Fra vores side må vi da kunne få FDM til at bede om at beregninger bliver korrigeret. Jeg er ok med at man ikke tager for mange "måske i fremtiden med" (f.eks. genbrug af batterier, selvom det bliver meget relevant), men bare at bruge korrekte nu og her data ville være fair.
Er der en anden måde at gå til FDM på, andet end en masse sure privatpersoner skriver til dem?

KimT
KimT Jul 1

Skriv til FDM på deres facebokk side - så det ligger offentligt. Det nytter vel ikke noget at sende en mail...

P85DK
P85DK Jul 1

@Zyp - Hvis du mener der er så vigtig en rapport der har så forkert information, så er det da en sag for Detektor på DR - detektor@dr.dk

Sider: « 1 2 3